Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 92702

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 337

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 51):
(8.89)
Trwałość
 9.12/10
Utrzymanie
 8.43/10
Dynamika
 9.12/10

Głosy według opinii:

492

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Darek 01.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna III / 2.0 150Rocznik / Przebieg: 242000 Śr. spalanie: 7-8
Marcin 17.06.2016
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: "laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l.... "

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2.0 DCi 150KMRocznik / Przebieg: 2008 160000km Śr. spalanie: 9
Andrzej 02.05.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: ""Zdecydowanie polecam. Najlepszy diesel jaki miałem do tej pory. Warunek to dobrej jakości paliwo oraz wymiana oleju co 10-15 tys. km. " Zapomniałem o "gwiazdkach" :) oraz fakcie że silnik w moim aucie nie ma DPF, koło dwumasowe póki co daje radę ale silnik nie był jakoś katowany, sądzę, że 300 tys. km spokojnie dociągnie. EGR też jeszcze oryginalny. Śmiało polecam niezdecydowanym. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Grand Scenic II FL / 150Rocznik / Przebieg: 2008/274000 Śr. spalanie: 7
Robertoo 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Grand Espace/150Rocznik / Przebieg: 2006/160000 Śr. spalanie: 9
Marcin 16.02.2016
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Taki sobie dobry+++, przy 215 tysiącach słychać już docisk, turbo luzów nie ma ale pogwizduje coraz głośniej, lekkie wycieki ma. To tyle minusów. Reszta same +++, wyprzedzanie na autostradzie 120km/h na 6 biegu "malina". Cichy elastyczny. Przy jeździe 380km prawie sama autostrada 120 tempomat 5,9l/100 i chwilowe 150-160km/h. Miasto zima-klima krótkie trasy 15km - 8,5l/100, lato 7,2l/100km. Do 160 km/h nie czuć prędkości. Za podobne pieniądze nic lepszego nie kupimy . Ogólnie polecam."

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: : 150Rocznik / Przebieg: 2006/215000 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.