Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26578

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)19.09.2020

Przejechane tym silnikiem mam zaledwie 30tys., ale się wypowiem :). Przy jeździe w miarę rozsądnej głównie trasa do120km/h spalan

Polecam

9.17

Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q)19.09.2020

Bardzo dobry silnik

Polecam

8.51

Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV)19.09.2020

Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trw

Odradzam

7.61

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)16.09.2020

Negatywnie powinienem ocenić ten silnik, za namową kolegi kupiłem Scenika Granda z silnikiem 1,6dci 130KM, owszem fajna dynamika, sp

Polecam

7.38

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 175KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowaW silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł.Jednostka seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF !!!Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 34
Średnia (głosów 17):
(8.16)
Trwałość
 7.88/10
Utrzymanie
 7.94/10
Dynamika
 8.65/10

Głosy według opinii:

134

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

laguna 3 hp3 09.05.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Komfort dynamika pancerna turbina po prostu dbać i wymieniać olej co max 20 tyś. zajechać można każde auto, cena do trwałości komfortu niezawodności rewelacyjna dzięki lagunIe II 1.9 DCI

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:komfort trwałość wyposażenie w porównaniu do niemieckich aut

Wady:Brak

Odmiana silnika: 173 kmRocznik: 2013Przebieg: 420000 Śr. spalanie: 7.5
Laguna III Grandtour Initiale Paris 13.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Kupiłem z przebiegiem 160000 mam obecnie 250 000.Olej wymieniam co 30 tys lub 2 lata. Nic się z nim nie dzieje. Po prostu jeździ. W automacie i kombi przy szybkiej jeżdzie (rekord 600 km w 4 h - spalanie 10/100) pali około 9 l. Spokojna jazda (żona) potrafi dać w trasie 7 l. Nie znam lepszego silnika. PS duża ilość oleju to cena za łańcuch rozrządu ktory pracuje w oleju. Coś za coś. Elf Evolution 5W30 na allegro kosztuje około 160-180 PLN za 7 l . Taniej się nie da.....(wymieniam co 30 tys)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 175Rocznik: 2011Przebieg: 250 Śr. spalanie: 8.5
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW 27.12.2019
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: posiadam auto ponad 3lat i zrobiłem nią ok 70tkm spalanie na trasie do 140kmh /150kmh ok 6.7 l wieksze predkosci potrafi wziąść wiecej miasto i bardzo krótkie odcinki nawet do 8.5 l -9.0 l doo 100kmh poniżej 6 l. Bardzo oszczędna i ekonomiczną jazdę

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Wygoda komfort cena do jakości

Wady:Narazie nie doświadczyłem

Odmiana silnika: Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)Rocznik: 2012Przebieg: 203000 Śr. spalanie: 6
Lagna 3 2cdi 03.10.2019
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: U mnie słupek do wymiany, mechanik mówi, że panewka załapała i korba się uszkodziła wyliczył naprawę na 8500 lub słup silnika szukać, a le też są drogie i jest ich mało, chyba sprzedam na części całość, a miałem super 2.0 16v benzynke.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0cdiRocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 10
Laguna III Grandturer 14.06.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km plus podejście do jazdy zimnego nie obciążać po trasie dać odpocząć turbo przebieg 235 tyś i wszytko do dziś działa super a nogę mam ciężką

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 173Rocznik / Przebieg: 2012 /235tyś Śr. spalanie: 9
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.