Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. Ze zmienną geometrią chłodzona cieczą
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.
Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty
8.11
2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1
7.64
nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.
4.33
Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5
8.11
Silnik 2.0dCi o mocy 160KM (M9R) spotkamy w samochodach marki Renault Megane wersja Coupe oraz GT -Grantour od 2009 roku. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 160KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowaW silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety w razie awarii bardzo kosztowny od 1000-1300zł.Jednostka seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF !!!Filtr jest całkowicie bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami o przebiegach 200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
doskonała dynamika
świetna elastyczność
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu
Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Godny polecenia, twarde zawieszenie - super się prowadzi.
Zalety:Dynamiczny, w miarę oszczędny 7,2 l , i bardzo trwały- dotyczy to całości auta. Bardzo przyzwoite koszty utrzymania.
Wady:Mało wygodne sportowe fotele, brak audio BOSE.
Odmiana silnika: 2.0 DCI 163 km | Rocznik: 2015 | Przebieg: 150000 | Śr. spalanie: 7.2 |
Opinia: Scenic III 2010, przebieg 200 000 km. Bardzo fajny silnik, jeździ się z przyjemnością, dobra kultura pracy, bardzo dobra dynamika i osiągi. Jestem właścicielem od 6 miesięcy i przejechałem 10 000,00 zł. Na razie bez uwag co do kosztów napraw (wszystko śmiga jak powinno). Jedyny mankament to trochę duże spalanie. Przy jeździe mieszanej średnie spalanie wynosi 7,4 (ostrożna jazda),
Zalety:Dynamika, elastyczność, fajne osiągi, dobra kultura pracy.
Wady:Spalanie
Odmiana silnika: 160 | Rocznik: 2010 | Przebieg: 200000 | Śr. spalanie: 7.4 |
Opinia: Bardzo przyjemny silnik, w czasie jazdy praktycznie go nie słychać co nie zdarza się często wśród silników diesel'a. Przez 20 tyś. km. żadnych awarii. DPF nie daje znać o swoim istnieniu, bezobsługowy. Samochód dynamiczny. Spalanie z jazdy 20% ścisłe centrum miasta / 40% poza miastem / 40% autostrady wynosi 7/100. Wymiana oleju nieco bardziej kosztowna, ze względu na to, że potrzeba go aż 7 litrów. Jedyne co bym zmienił to zestopniowanie skrzyni biegów. Przy 130 km/h na 6 biegu jest już 2500 obrotów. Biegi mogłyby być trochę dłuższe, co z pewnością obniżyłoby spalanie na autostradzie. Ogólnie polecam!
Zalety:cichy, dynamiczny, bezobsługowy dpf
Wady:zbyt krótkie przełożenia
Odmiana silnika: 160KM | Rocznik: 2009 | Przebieg: 158000 | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej. "
Odmiana silnika: Megane III Coupe 160KM | Rocznik / Przebieg: 2010 r 120.000km | Śr. spalanie: 7.5 |
Opinia: "Rewelacyjny silnik, cichy a jednocześnie niezwykle dynamiczny, z czego z ochotą korzystam. Jedynym problemem jest to, by nie zerwać przyczepności przy ruszaniu na mokrej nawierzchni. Jazda nim dzięki jako takiej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu-380/2000, to wielka frajda, a wyprzedzanie przychodzi mu z dużą łatwością. Jest przy tym wyjątkowo elastyczny. "
Odmiana silnika: Megane III GT/160 | Rocznik / Przebieg: 2012/ 78000 | Śr. spalanie: 9 |
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.