Silnik 1.5 dCi 82KM (K9K 702/722) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5894

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy  82KMwystępuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. wtrysk bezpośredni Common Rail.Była to kolejna odmiana po wersji 65-konnej w której zastosowano seryjnie intercooler przez co zdecydowanie poprawiono dynamikę.Posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi .Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika.Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km .Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo,turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra cząstek stałych.Na plus trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania oraz elastyczność silnika oraz dynamikę która była na dobrym poziomie. Biorąc pod uwagę że silnik zasilał auta segmentu B takie jak Clio sprawdzał się całkiem nieźle a jego poziom spalani oscylował średnio w granicach 4 L  to świetny wynik.Gdyby nie duża i kosztowna awaryjność śmiało można powiedzieć że był to dobry silnik który charakteryzował się bardzo dobrą kulturą pracy jak na ówczesne diesle.Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Zalety:
dobra kultura pracy
dobra kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 7):
(8.62)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 8.86/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Clio II FL 06.01.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Użytkowany w służbowym Clio naprawdę dawał radę. Dynamiki na zadowalającym poziomie, spalanie przy 1 osobie na pokładzie bardzo niskie. Przez 1,5 roku użytkowania nie sprawił żadnych problemów i wspominam go dużo lepiej niż późniejsze Clio III również 1.5 dCi gdzie pojawiały ciągłe ubytki oleju. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 82km k9k722 Rocznik / Przebieg: 2003/300tys.km Śr. spalanie: 5.6
Robert 03.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik posiadam w Scenicu z 2004 roku przejechałm nim ponad 120 tys obcny przebieg to 265tys i powiem że jestem bardzo Heepy.Co do awarii to tak przy 190 tys padły mi dwa wtryski ale koszty nie takie wielkie bo kupiłem używki po 300 zł i dalej auto śmiga,padł alternator i musiałem uszczelnić turbinę.To wszystko z takich grubszych rzeczy,drobnych było trochę więcej ale to bzdury rzędu do 100 zł.Ogólnie awaryjność jest naprawdę niska jak na przebieg jaki mam.Silnik ma mało mocy ale za to spal niewiele bo średnio 5.6l i naprawdę fajnie chodzi jest bardzo elastyczny i cichy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Scenic 1.5 dci 82KM Rocznik / Przebieg: 2004 r 265.000 Śr. spalanie: 5.6
Piotr 07.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""Renault Scenic II 1.5 dCI 82km. Autko zakupiłem 7 lat temu z przbiegiem 170tys. km, spalanie podczas jazdy trasą do 120km/h nie przekracza 5 litrów, jeżdżąc 50/50 spalanie wzrasta do około 6 litrów. Przejechałem nim 100tys. i jak dotąd pojazd nigdy mnie nie zawiódł, wymieniłem jedynie czujnik ciśnienia paliwa przy 200tys. oraz zregenerowałem turbosprężarkę przy 265tys. poza tym wymiana klocków itp. co robi się zresztą w każdym samochodzie więc nie mogę powiedzieć że jest awaryjny. Regularnie wymieniam olej na Elf co 10tys. km, filtr paliwa i powietrza co 20tys. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Renault Scenic II 1.5 dCI 82km Rocznik / Przebieg: 2003/270000 Śr. spalanie: 5.3
shiza 21.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Witam clio 1.5 dci 82km auto sprzedałem z przebiegiem 302tys km kupilem z francji z przebiegiem 160 tys od czasu zakupu do sprzedazy wymieniłem sprzegło cena okolo 600zł z robocizna.nie bede wspominal o czesciach takich klocki sworznie wachacza itp bo to normalne przy wiekszosci samochodow.Za to kolega z pracy nissana almere z tym samym silnikiem szlag trafiał bo poszły panewki wał wtryski pompa sprzegło samochod kupil za 11 tys zł dołożył drugie tyle wiec jak sie trafi." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 82 Rocznik / Przebieg: 2002r 320 tys Śr. spalanie:
Marcin 14.02.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
""Trwały, ekonomoczny, wystarczajaco dynamiczny - najlepszy silnik na rynku"" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 82 Rocznik / Przebieg: 2003 /140 tyś. Śr. spalanie: 3.9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.