Silnik 1.5 Energy dCi 95KM (K9K 646/846) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19368

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 95KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !

- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 53

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 6):
(5.33)
Trwałość
 5.67/10
Utrzymanie
 5.17/10
Dynamika
 5.17/10

Głosy według opinii:

42

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

megane 1`5dci Hatchback 10.05.2020
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: Mogę tyko z żalem potwierdzić, że słabość tego silnika to zbyt rzadkie wymiany oleju. Co z tego, że kupiłem auto od pierwszego właściciela, który chwalił się, że wszystkie serwisy robił w salonie, gdzie kupił auto. Przejechałem 18tys.km silnik zaczął niedomagać i głośno pracować, okazało się, że są przytarte panewki i turbina, a testy wtryskiwaczy wypadły bardzo słabo. Na ironię w tym samym serwisie co było kupione i serwisowane auto mechanicy powiedzieli, że trzeba było częściej wymieniać olej. Dlatego kupować tylko nowe i pozbywać się przed 160tys.km tak jak to zrobił poprzedni właściciel.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:jedyna zaleta to małe spalanie o ile jest oczywiście sprawne lub nowe

Wady:słaby ten silnik pod względem mocy i wytrzymałości, koszty napraw i części zamiennych duże

Odmiana silnika: dci 1,5 K9K 95Rocznik: 2015Przebieg: 161800 Śr. spalanie: 6.3
Megane III Kombi 03.02.2020
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: 150 tys. olej wytrysnął spod filtra oleju, po roku od wymiany oleju, turbo zatarte, panewki obkręcone, silnik na złom.

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Spalanie średnio 5.5

Wady:

Odmiana silnika: K9k 846Rocznik: 2014Przebieg: 150 Śr. spalanie: 5.5
Renault Megane III Grandtour 20.10.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Kupiłem samochód jako używany (po leasingu). Spalanie oscyluje, przy mieszanej jeździe, w okolicach 4,5 litra. Tylko 95 km, ale auto bardzo dobrze przyspiesza, elastyczny silnik. Cichy w środku. Olej zmieniłem od razu po zakupie (wtedy 75 tys.). Będę zmieniał co 15000. Mój mechanik też to zalecił.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.5 dci 95KMRocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 4.5l
Wiesław 06.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik w Megance 2015 rok przebieg 89 tys trzeci serwis i to wszystko co mnie kosztowało.Spalanie tak niskie że się zastanawiam że auto może tyle palić w dzisiejszych czasach,jazda raczej mieszana i trochę w korkach miejskich wychodzi 4.5L a na trasie to 3.6do 100km/h.Żadnych problemów nie zanotowałem silnik suchutki tylko brudny od kurzu.Te 95KM to jest idealna moc do tego auta ani duż ani mała,silnik bardzo dynamiczny i bardzo elastyczny lekkie dodanie gazu autko się zbiera natychmiast.Co jeszcze silnik jest tak cichy że nawet czasami nie wierzę że to diesel,cicho i równiutko pracuje.Rewelacja !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane Hatchcback . 95KMRocznik / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys Śr. spalanie: 4.5
Daniel 29.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Zakupiłem Megane III Grandtoura z silnikiem 1.5 dci o mocy 95 KM. Silnik ma wspaniałą kulturę pracy i bardzo ekonomicznie obchodzi się z paliwem. Silnik ma taki sam moment obrotowy jak wersja 110 KM więc elastyczność jest niesamowita. Meganka posiada 6 biegową skrzynię biegów, która pozwala oszczędzać paliwo. W trasie jest to w okolicy 4 l/100km a w mieście dochodzi do 5 l/100km. Bardzo polecam ten model.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KMRocznik / Przebieg: 2014r. 114000 Śr. spalanie: 4.9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.