Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
RozrzÄ…d: Pasek. Wymiana po 160.000km lub 5 lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z
8.20
Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie
9.48
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Silnik 1.5 DCI o mocy 95KM (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
Â
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Mogę tyko z żalem potwierdzić, że słabość tego silnika to zbyt rzadkie wymiany oleju. Co z tego, że kupiłem auto od pierwszego właściciela, który chwalił się, że wszystkie serwisy robił w salonie, gdzie kupił auto. Przejechałem 18tys.km silnik zaczął niedomagać i głośno pracować, okazało się, że są przytarte panewki i turbina, a testy wtryskiwaczy wypadły bardzo słabo. Na ironię w tym samym serwisie co było kupione i serwisowane auto mechanicy powiedzieli, że trzeba było częściej wymieniać olej. Dlatego kupować tylko nowe i pozbywać się przed 160tys.km tak jak to zrobił poprzedni właściciel.
Zalety:jedyna zaleta to małe spalanie o ile jest oczywiście sprawne lub nowe
Wady:słaby ten silnik pod względem mocy i wytrzymałości, koszty napraw i części zamiennych duże
Odmiana silnika: dci 1,5 K9K 95 | Rocznik: 2015 | Przebieg: 161800 | Åšr. spalanie: 6.3 |
Opinia: 150 tys. olej wytrysnął spod filtra oleju, po roku od wymiany oleju, turbo zatarte, panewki obkręcone, silnik na złom.
Zalety:Spalanie średnio 5.5
Wady:
Odmiana silnika: K9k 846 | Rocznik: 2014 | Przebieg: 150 | Åšr. spalanie: 5.5 |
Opinia: Kupiłem samochód jako używany (po leasingu). Spalanie oscyluje, przy mieszanej jeździe, w okolicach 4,5 litra. Tylko 95 km, ale auto bardzo dobrze przyspiesza, elastyczny silnik. Cichy w środku. Olej zmieniłem od razu po zakupie (wtedy 75 tys.). Będę zmieniał co 15000. Mój mechanik też to zalecił.
Odmiana silnika: 1.5 dci 95KM | Rocznik / Przebieg: 2016 | Åšr. spalanie: 4.5l |
Opinia: Silnik w Megance 2015 rok przebieg 89 tys trzeci serwis i to wszystko co mnie kosztowało.Spalanie tak niskie że się zastanawiam że auto może tyle palić w dzisiejszych czasach,jazda raczej mieszana i trochę w korkach miejskich wychodzi 4.5L a na trasie to 3.6do 100km/h.Żadnych problemów nie zanotowałem silnik suchutki tylko brudny od kurzu.Te 95KM to jest idealna moc do tego auta ani duż ani mała,silnik bardzo dynamiczny i bardzo elastyczny lekkie dodanie gazu autko się zbiera natychmiast.Co jeszcze silnik jest tak cichy że nawet czasami nie wierzę że to diesel,cicho i równiutko pracuje.Rewelacja !!!
Odmiana silnika: Megane Hatchcback . 95KM | Rocznik / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys | Åšr. spalanie: 4.5 |
Opinia: Zakupiłem Megane III Grandtoura z silnikiem 1.5 dci o mocy 95 KM. Silnik ma wspaniałą kulturę pracy i bardzo ekonomicznie obchodzi się z paliwem. Silnik ma taki sam moment obrotowy jak wersja 110 KM więc elastyczność jest niesamowita. Meganka posiada 6 biegową skrzynię biegów, która pozwala oszczędzać paliwo. W trasie jest to w okolicy 4 l/100km a w mieście dochodzi do 5 l/100km. Bardzo polecam ten model.
Odmiana silnika: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KM | Rocznik / Przebieg: 2014r. 114000 | Åšr. spalanie: 4.9 |
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.