Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 53228

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q)19.09.2020

Bardzo dobry silnik

Polecam

8.51

Silnik 2.2 D-4D (2AD-FTV/2AD-FHV)19.09.2020

Kupiłem Avensis na czas odbioru zamówionego BMW 530D stara przejechałem 480tys i sprzedałem na zakład aby było oszczędnie i trw

Odradzam

7.61

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)16.09.2020

Negatywnie powinienem ocenić ten silnik, za namową kolegi kupiłem Scenika Granda z silnikiem 1,6dci 130KM, owszem fajna dynamika, sp

Polecam

7.38

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)15.09.2020

Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się poj

Polecam

7.41

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 120KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 120KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5L na 100KM bardzo dobrą dynamiką,wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 120KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem jest niski poziom spalania oraz wysoka kultura pracy oraz bardzo dobra dynamika.

Zalety:
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niska awaryjność
niskie spalanie
bardzo niska emisja spalin

Wady:
kosztowny serwis
problematyczny czynnik Adblue

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

AdBlue

Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 107

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 9):
(7.41)
Trwałość
 7.56/10
Utrzymanie
 7.56/10
Dynamika
 7.11/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

508 peugeot 15.09.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się pojawić to adblue proponuje wtedy uspic to programem i auto śmiga dalej nie wiem skąd te wpisy o fabrycznej wadzie paska moj oryginalny po 145tys wyglądał jak nowy aczkolwiek zaczalbym wymiane max po 100tys a najlepiej 80 tyś jak jazda miejska

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie dobra dynamika po chiptuning dobra kultura pracy

Wady:Adblue

Odmiana silnika: 120Rocznik: 2015Przebieg: 175 Śr. spalanie: 5.0
BERLINGO 05.08.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przewidziana na przebieg 165-185 tyś kilometrów. Niestety paski zrywają się przy przebiegu poniżej 100 tyś kilometrów. Dodatkowo tak jak u mnie przy przebiegu 80 tyś km zatarła się pompa wody - na całe szczęście została wymieniona w ostatnim momencie.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:małe spalanie dobra dynamika

Wady:pasek rozrządu - urywa się przy przebiegu poniżej 100 tyś km rozcierając się pompy wody

Odmiana silnika: 1.6 blueHDIRocznik: 2017Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 6.3
Peugeot 308SW 22.05.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 90tys km pękł pasek rozrządu. Naprawa w ASO ponad 14 tys złotych.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 BlueHDIRocznik / Przebieg: 2016 / 90000 Śr. spalanie: 0
peugeot 508 06.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: wysoka kultura pracy bardzo niskie zuzycie paliwa naprawde mozna zejsc ponizej 5l na 100km srednie spalanie 70 trasa 30 miasto 5.5 narazie bezawaryjnie przebieg 160 tys zero problemow z addblue fapem i turbina bardzo przystepne ceny czesci rozrzad kompletny 450zl oryginal jezeli tak bedzie sie spisywal dalej nastepne auto tylko z dieselem od psa☺

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 bluehdi 120Rocznik / Przebieg: 2015/160 tys Śr. spalanie: 5.5
Peugeot 308 SW ll 27.03.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Wysoka kultura pracy dynamiczny mało awaryjny jedyna mała awaria przepływomierz powietrza

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 bluehdi 120Rocznik / Przebieg: 2014 176 tys Śr. spalanie: 5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.