Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 45622

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA18822.11.2020

Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię k

Odradzam

6.70

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)18.11.2020

Czytam negatywne opinie innych I zastanawiam sie czy mowia o moim silniku. Ja mam go w chevrolet malibu, 2012, raczej jestem z tych co

Polecam

7.82

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 Blue HDI  o mocy 150KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 150KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi FAP

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 98
Średnia (głosów 8):
(9.96)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.88/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 308 SW T9 2.0 BlueHDI + EAT6 13.11.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jednym słowem rewelacja, idealny do tego modelu, bardzo dobra dynamika i elastyczność to podstawowe zalety. Dodatkowo świetnie pasuje do niego automat EAT6 takie połączenie gwarantuje sama frajdę z jazy. Ogólnie bez problemowy silnik, żadnych najmniejszych problemów, tylko flity i olej na czas i nic poza tym. Do silnika 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD) jest wymagany olej 0W30 zgodny z norma PSA n. Total Ineo First, a nie jak podano w tabelce na stronie Total Quarts INEO ECS 5W30!! Również jest błąd jesłi chodzi o układ wtryskowy bo nie mas Siemens-a tylko w tych silnikach jest układ Delphi

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:kultura pracy, osiągi, elastyczność, bezawaryjność,

Wady:dość głośno pracująca pompa wysokiego ciśnienia ( charakterystyczne klepanie), system S&S ale na szczęście można go wyłączać za raz po pierwszym uruchomieniu silnika

Odmiana silnika: 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)Rocznik: 2016Przebieg: 79000 Śr. spalanie: 6
Peugeot 508SW I FL 11.09.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik. Cichy, dynamiczny, i bardzo ekonomiczny mimo ciężkiego auta.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 150/DW10FDRocznik: 2015Przebieg: 140000 Śr. spalanie: 5.5
C4 Picasso II 18.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik znakomity, godny polecenia. Używam od 3 lat i bez zarzutu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150/DW10FDRocznik / Przebieg: 2016/82000 Śr. spalanie: 6.5
Peugeot 308SW T9 07.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik rewelacja optymalna moc 150KM i moment 370Nm robi dobre osiągi. W mimo przypadku silnik połączony jest z automatyczną skrzynią biegów EAT6 co też jest dużym plusem!! Polecam ten silnik!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KM / DW10FDRocznik / Przebieg: 2016/57000km Śr. spalanie: 6.2
2015 13.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo polecam. Natomiast nie polecam kupna oleju w oparciu o tą stronę. Silnik wymaga oleju 0w-30.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KMRocznik / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 5.8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.