Silnik 1.4 e-HDi 68KM (DV4CTED) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5287

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 e-HDI  o mocy 68KM został wprowadzony w końcówce 2010 roku.W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Jednostki 1.4 e-HDi znajdziemy między innymi  w Peugeocie 207 oraz 208.Wersja e-HDi  była sprzedawana równolegle z wersją klasyczną HDI,tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia.W jednostce wprowadzono nowy układu wtryskowego firmy Delpi oraz filtra cząstek stałych III-generacji.To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5.Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do wcześniejszych wersji.Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie,wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji,do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapcha.Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych

Zalety:
niski poziom spalania
wersja e-HDi =oszczędna
dobra kultura pracy
niska awaryjność

Wady:
awarie FAP -jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 04.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik idealny do jazdy miejskiej mało pali a dynamika jest wystarczająca do żwawego poruszania się.Spalanie oscyluje w granicach 5l.Auto prawie nowe więc nic nie mogę powiedzieć o awaryjności,jedyne koszty to serwis wymiany oleju i filtrów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C3 68KM Rocznik / Przebieg: 2014 r 76.tys Śr. spalanie: 4.8
Maciek 19.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super oszczędny silnik zero awarii i o dziwo na tą pojemność oraz moc bardzo dynamiczny.Przebieg 145tys i żadnych problemów,zero wycieków wszystko suche pod maską,posiada FAP jeżdżę po mieście i zero problemów.To auto bezproblemu pali po niżej 4 litrów,najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to trasa do 90KM/H spalanie 3.2L "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 208 1.4 HDI 68KM FAP Rocznik / Przebieg: 2012 rok 145tys Śr. spalanie: 4.4

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów