Silnik 1.4 e-HDi 68KM (DV4CTED) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6255

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 e-HDI  o mocy 68KM został wprowadzony w końcówce 2010 roku.W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Jednostki 1.4 e-HDi znajdziemy między innymi  w Peugeocie 207 oraz 208.Wersja e-HDi  była sprzedawana równolegle z wersją klasyczną HDI,tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia.W jednostce wprowadzono nowy układu wtryskowego firmy Delpi oraz filtra cząstek stałych III-generacji.To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5.Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do wcześniejszych wersji.Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie,wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji,do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapcha.Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych

Zalety:
niski poziom spalania
wersja e-HDi =oszczędna
dobra kultura pracy
niska awaryjność

Wady:
awarie FAP -jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 04.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik idealny do jazdy miejskiej mało pali a dynamika jest wystarczająca do żwawego poruszania się.Spalanie oscyluje w granicach 5l.Auto prawie nowe więc nic nie mogę powiedzieć o awaryjności,jedyne koszty to serwis wymiany oleju i filtrów."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C3 68KM Rocznik / Przebieg: 2014 r 76.tys Śr. spalanie: 4.8
Maciek 19.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super oszczędny silnik zero awarii i o dziwo na tą pojemność oraz moc bardzo dynamiczny.Przebieg 145tys i żadnych problemów,zero wycieków wszystko suche pod maską,posiada FAP jeżdżę po mieście i zero problemów.To auto bezproblemu pali po niżej 4 litrów,najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to trasa do 90KM/H spalanie 3.2L "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 208 1.4 HDI 68KM FAP Rocznik / Przebieg: 2012 rok 145tys Śr. spalanie: 4.4

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.