Volkswagen

Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 105KM EA188

115443
Silnik VW 1.9 TDI 8V PD 105KM EA188

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD o mocy 105KM  występuje w samochodach  Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Jednostka występowała od 2003 roku do 2008 roku. Wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na pompowtryskiwaczach. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.


Turbosprężarka o zmiennej geometrii wpływa na podniesienie dynamiki jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze niż tradycyjna. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Jedną z wad tej odmiany jest jej głośna praca. Silnik 1.9 TDI 105KM wycofano z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 1.6 TDI.


Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części
  • tani bezproblemowy serwis

Wady

  • niska kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BSV, BSW
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 50.000 lub 2 lata ,zalecane co 15.000 km lub 2 lata

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek
Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 4

Najbardziej awaryjna część

11%
15%
5%
52%
8%
9%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

11.08.2023 Golf Plus
(9.0)
Opinia: 1.9 tdi 105km BLS z DPF. Na stronie nie napisano ze kod silnika BLS miał DPF. Uzytkuje Golfa Plusa z 2006r.. przebieg od 210tys do obecnych 310tys. Po zrobieniu 100 tys kilometrow w 7lat mozna stwierdzic, ze silnik ma wytrzymaly blok i uklad korbowo tlokowy.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Male spalanie Tanie czesci
Wady: Wycieki oleju Kolo dwumasowe
  • Silnik: 1.9tdi 105km BLS Golf Plus
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
09.07.2021 Caddy MK3
(8.0)
Opinia: Sprowadziłem auto prywatnie z Niemiec przy przebiegu 144 tys. Dwumasa mocno już dzwoniła więc liczyłem się z remontem, poza tym auto było w świetnym stanie. Na miejscu zrobiłem jeszcze ze dwa tysiące, EGR zaczął mieć przedmuchy, padły świece żarowe i czujnik położenia wałka rozrządu. Zaprowadziłem
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra dynamika jazdy z ładunkiem (do pół tony) i przyczepą.
Wady: Auto niezbyt szybkie, powyżej 130 km/h mocno wzrasta spalanie. Pewnie pomógłby na to 6 bieg.
  • Silnik: 1.9 TDI 8V PD 105KM BLS
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.11.2020 Skoda Octavia 2
(4.7)
Opinia: Miałem Octavie 2 z tym silnikiem BXE i przebiegiem ponad 200.000km. Niestety przy tym przebiegu wycieki oleju są chyba z każdej strony. Spalanie małe, bo poniżej 5 litrów, ale cóż z tego skoro regeneracja Turbo i wymiana EGRu, pochłonęła zaoszczędzone pieniądze. Do tego ciągle wyskakujący
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie. Idealne auto dla eskimosa, bo ogrzewania działa bardzo wolno.
Wady: Po 200.000km można spodziewać się różnego rodzaju wycieków oraz wszelkiej maści awarii osprzętu.
  • Silnik: 100KM/BXE
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 200.000
Odradzam
16.05.2020 Octavia II FL BXE
(9.3)
Opinia: Siema!!! Wedle mojej skromnej opinii tedeki BXE nie są takie złe, a dzięki opinią o panewkach można jeszcze czasem wyszukać krajowy dobry egzemplarz od 1 wł. w rozsądnych pieniądzach. Olej jedynie bym radził bardzo pilnować, wymieniać możliwie jak najczęściej w interwale nieprzekraczającym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: 1. Jak dla mnie niezawodny silnik 2. Multum tanich części w razie potrzeby 3. Mało pali
Wady: 1. Jak dla mnie brak wad, bo ciężko o lepsze używane auto z dobrym dieselkiem bez DPFu jak 1.9 TDI
  • Silnik: 1.9 TDI BXE 105
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
16.05.2020 Skoda
(5.3)
Opinia: Bxe miewa rozmaite opinie o trwałości, z przewagą tych gorszych, ja zaryzykowałem mimo tych opinii internetowych, kiedyś też kupiłem auto z "niezłymi" opiniami w necie i się zwiodłem, w tym przypadku kupiłwm bo znajomy który dużo jeździ miał i ma prawie od nowości auto z
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Trwałość to największa zaleta, co w ropniakach po 2008 roku to nie taka oczywistość. Wymieniać olej max do 10 tyś i motor nakręci może nawet pół miliona kilometrów.
Wady: Ciężko już o faktycznie zadbany egzemplarz z orginalnym przebiegiem poniżej 300 tyś.
  • Silnik: 1.9 TDI BXE
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam