Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 36692

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 105KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2003 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BSV, BSW

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 33
Średnia (głosów 14):
(7.88)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 8.21/10
Dynamika
 7.43/10

Głosy według opinii:

122

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VW Jetta V 01.12.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumasowe przy 250 tyś i uszczelka pod misą olejową. Silnik mimo upływu czasu nie traci mocy i ma takie samo spalanie. Zero problemów z pompowtryskami mimo że auto zalewane wszędzie - na hipermarektach, niezależnych stacjach czy na Ukrainie i w Bułgarii (do czego oczywiście nie namawiam !)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:dynamika (jak na taką moc/moment), małe spalanie, trwałość

Wady:Silnik z osprzętem zajmuje tyle miejsca w grodzi silnika że ciężko wymienic żarówkę czy akumulator.

Odmiana silnika: 105KM/BLSRocznik: 2006Przebieg: 280000 Śr. spalanie: 5.5
Skoda Octavia II 16.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI PD 105KM (BXE)Rocznik / Przebieg: 2008/270tyś Śr. spalanie: 5.5
VW GOLF V 14.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Najlepszy silnik w tym modelu, bezawaryjna praca. Skrzynia i silnik idealnie pracują. Polecam!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI PD 105KM (BKC)Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 5.5
Audi A3 8P 08.04.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 77kW/105KM 1.9 BKCRocznik / Przebieg: 2003/241000 Śr. spalanie: 5.5
JETTA V 25.03.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. Pierwsza usterka przy 270000, słychać koło dwumasowe. Tak po za tym zero napraw zarówno w aucie jak i silniku. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 105/BLSRocznik / Przebieg: 2006/280000 Śr. spalanie: 5.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.