Silnik 1.9 TDI 8V PD 130/131KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 46233

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 130KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2001 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: ASZ, BLT, AVF, AWX

Zalety:
wysoka trwałość
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
duża dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie pomowtrysków (powyżej 200 tys. km)
awarie dwumasy (powyżej 200 tys. km)
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 102

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 24):
(7.85)
Trwałość
 7.54/10
Utrzymanie
 7.58/10
Dynamika
 8.42/10

Głosy według opinii:

195

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Audi a4/b6 22.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 355tys km, turbo, pompowtryski i dwumas dalej oryginalne. Wady to padający zawór egr oraz pompa tandemowa naszczecie zawór egr nie jest drogi a pompę można zmienić na nowszy model poprawiony. Jak ktoś trafi z orginalnym przebiegiem i dobrze serwisowany to będzie zadowolony. Z zbliżających się napraw to czeka mnie uszczelnienie turbosprężarki ponieważ zaczyna przypuszczać olej. Co do serwisu to olej 5W40 z normą 505.01 zmieniany wraz z filtrami co 10tys km. Silnik po lekkim chip tuningu bardzo przyjemnie napędza samochód.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:-Koszty utrzymania -Spalanie -Łatwość naprawy

Wady:-Zaniedbania poprzednich właścicieli. -Bardzo dużo samochodów z kreconym licznikiem.

Odmiana silnika: 130KM/AWXRocznik: 2004Przebieg: 355000 Śr. spalanie: 7l
Audi A4 B6 05.03.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Moja audi a4 b6 przez 18 lat i 200tys przebiegu działa bezawaryjnie ,raz regenerowalem turbinę ale to normalne. Wymiana oleju co 10-15 tys i cieszę się 18 lat bezawaryjnej jazdy . Auto od 9 lat podniesione do 171km i 405 Nm , jedzie świetnie i nic się nie dzieje !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Awaryjność Dynamika Spalanie

Wady:Długo się nagrzewa (ok 10km)

Odmiana silnika: 131/ AVFRocznik: 2002Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 6
Audi A3 8L 06.01.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Największy problem tych silników, to niestety osprzęt silnika i poprzedni właściciel, ciężko znaleść taką z przebiegiem oryginalnym poniżej 300tys km. Jestem posiadaczem od ponad 9 lat Audi A38L 2001r 1.9TDI 130KM ASZ z przebiegiem 405 tys km, samochodem zrobiłem 220 tys km ( głównie trasy) jeśli o osprzęt silnika wymieniłem w nim chyba wszystko co było do wymiany i to chyba największa wada tego silnika/całego auta, osprzęt starczający na ok 200-230tys km, zaś pod względem spalania i osiągów cudowny samochód, w trasie jak się jedzie te 120km/h na 6 biegu spalanie trasa ok 4,7L, w mieście 7L. Z minusów również niestety układ hamulcowy ( zaciski).

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie w trasie Bardzo dobra dynamika Trwały silnik Dużo części/ tanie naprawy

Wady:Osprzęt silnika, sypie się po 200tys km Układ hamulcowy

Odmiana silnika: 1.9TDI 130 KM ASZRocznik: 2001Przebieg: 405 Śr. spalanie: 5.5
Audi A6 08.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: piszesz jak bys sie nie znał i nie wiedział w ogóle o co chodzi. jest tam w końcu pompa wtryskowa czy pompowtryski?

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:0

Wady:0

Odmiana silnika: 131Rocznik: 2004Przebieg: 00 Śr. spalanie: 0
Audi a4 b6 16.05.2019
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Ciężko znaleźć nie kręcony samochód z takim silnkiem. Wiekszość ma ok 600tys za sobą, po kupnie wszystko wychodzi stąd zła opinia tych którzy mają na liczniku 189tys. Silnik nie jest bezawaryjny, ale też nie jest jakąś padaczką, W a4 b6 avant duże spalanie ok.8litrów po miejscu. Jest multum innych lepszych silników choćby 1.9 JTD

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.9 131KM AVFRocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.