Silnik 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ/A17DTJ) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21140

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 110KM o logotypie DTJ wszedł do produkcji od 2007r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU.Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Zalety:
trwała konstrukcja
dostępność części
niski poziom spalania

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elastyczność,głośna praca

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

................................................................................................................................

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 10):
(8.83)
Trwałość
 8.9/10
Utrzymanie
 8.3/10
Dynamika
 9.3/10

Głosy według opinii:

91

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Astra J ST 11.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo solidne auto z solidnym silnikiem. Dodam że jest to oryginalny przebieg (280 000) bez żadnych problemów z DPF, dwumasą, sprzęgłem, wtryskami. Jedynym słabym punktem jest zawór SCV który wytrzymuje max. 120 tys. km. Zawieszenie w oryginale, przy 220 tys. wymieniłem tylko amortyzatory przód. Auto stworzone do jazdy w trasach, nie po mieście. Trochę za dużo waży, dlatego spalanie jest trochę za wysokie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.7 CDTIRocznik / Przebieg: 2011/280000 Śr. spalanie: 6.0
opel astra h kombi 02.04.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: posiadam opla astre h 2008r 1.7 cdti 110km zrobione na 151km posiadam go prawie dwa lata zrobiłem nim 55tys km i niestety trafilem tak ze po kupnie pare miesiecy musiałem wymienic: -dwumas+sprzęgło (3000zl) -regeneracja skrzyni m32 (1500zl) -wymiana czujnika cisnienia paliwa (200zl) -wymiania zaworu scv (350zl) -wymiana modułu swiec zarowych (400zl) reszty sobie nie przypominam do 2014r był serwisowany w aso od 2017r w moich rekach kupiłem z przebiegiem 220tys takze trafiłem na czas napraw:) ogolnie polecam ten silnik samochód!!

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,7 110km mod 151kmRocznik / Przebieg: 2008r 270tys Śr. spalanie: 4.5-5
Mateusz 08.07.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów jeżdżę dość dynamicznie więc dpf nie przytyki się. Jak u niektórych i nie robię krótkich tras najczęściej 50 km co diselki lubią najbardziej. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki. Możliwe zabrudzeniem łopatek i ich zacina ie albo ten zaworem sterowania. Bd to teraz robić. Ale jak na 4 lata nie dotykania silnika (oprócz oleju i filtrów) to mały wydatek i mogło się coś takim popsuc wybaczam ;)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Opel astra h 1.7 cdti kombiRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 5.6
Krzysztof 03.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy).

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ASTRA H DTJ 110KM CDTI 1.7Rocznik / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 6.25
Marcin 28.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Opel Astra 1.7CDTI.Powiem tak jest to mój pierwszy dizelek i jestem zadowolony wcześniej zawsze były benzyny lub gaz.Niby seria była 110 kucyków ale jakoś chciałem czegoś wiecej i nie załuję teraz jest 154 dokładnie i jakos jest różnica.Narazie na pokładzie dpf i przebieg oryginalny 206tys. weryfikacja w ASO czy to germany czy w Polsce.Tylko ludzie nie oszczedajcie na olejuw tym silniku,lejcie pelny systetyk 5w30 do dpf-ow,co 10tys albo co 15tyś,zaraz ktoś powie chory co 10tys,ja uważam jak dbasz tak masz,proste.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 110KM po modach 154KMRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.1
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.