Silnik 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ/A17DTJ) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21732

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 110KM o logotypie DTJ wszedł do produkcji od 2007r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU.Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Zalety:
trwała konstrukcja
dostępność części
niski poziom spalania

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elastyczność,głośna praca

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

................................................................................................................................

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 10):
(8.83)
Trwałość
 8.9/10
Utrzymanie
 8.3/10
Dynamika
 9.3/10

Głosy według opinii:

91

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wojtek 11.07.2015
Średnia:
(7.33)
Nie

Opinia: "Opel Meriva 1.7 CDTI 2003r. Powiem tak mój pierwszy silnik Dizelek także nie mam do czego innego porównać. Wymieniłem już drogi dwumas ok2,5 tys z włożeniem spalanie tak ok 7 L przyśpieszenie też spoko radzi sobie w trasie bo w moim przypadku te autko zarabia an siebie 90 % trasa 10 % miasto. Jeśli ktoś by zadał pytanie czy zakupił jeszcze raz te auto... Nie nie kupił bym "

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Meriva/110 KMRocznik / Przebieg: 2003/ok 230 tys KM Śr. spalanie: 7.5
astruś 17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Astra IV Sports Turier, dobry silnik, dynamiczny i oszczędny, problemy tylko z zaworem wysokiego ciśnienia. Poprzednio Astra III z silnikiem 1,7CDTI 101KM przebieg 300 tys.km i zero problemów. Po takim przebiegu nie widać śladów zużycia na tapicerce w wersji Cosmo. Więc uważajcie na handlarzy i nie kupujcie aut bez udokumentowanego/potwierdzonego przebiegu!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,7 CDTI/ 110KMRocznik / Przebieg: 148 000 Śr. spalanie: 5.2
Andrzej 18.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Opel Astra 1.7CDTI/110 KM szybki dynamiczny i mało pali . Jedyny mankament to Filtr Cząstek Stałych ,na razie nie daje żadnych oznak jest OK przebieg 148 tyś .Spalanie średnio 5.5 L trasa/miasto.Awarii żadnych nie zliczyłem więc silnik oraz całe auto oceniam na 5."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Opel Astra 1.7 CDTI 110KMRocznik / Przebieg: 2008 r 148 tyś Śr. spalanie: 5.5
17.10.2013
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: "Silnik niezbyt dynamiczny na starcie chodz od 2 tys obrotow dostaje "kopa".spalanie na dobrym poziomie. Bezawaryjny 70 000tys km jak dotad "

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: astra jRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Adam 27.08.2013
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: "Silnik mnie trochę zawiódł ,chodzi mi generalnie o spalanie jest zdecydowanie za wysokie ,awarii żadnych nie miałem ,jest bardzo elastyczny co do dynamiki to taka średnia (ale auto duże kombi )). Mam takie mieszane uczucia liczyłem na więcej ale cóż trzeba się cieszyć tym co jest ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Astra Rocznik / Przebieg: 2011 r 67 tyś Śr. spalanie:
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.