Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km lub 10 Lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch/Denso
Ilość oleju: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr
7.37
Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas
7.88
Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni
7.35
Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w
7.35
Silnik 1.7 CDTI o mocy 125KM o logotypie (Z 17DTR) wszedł do produkcji od 2007r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU.Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł.W oplu zastosowano mniejszej pojemności filtr przez co częściej dochodzi do jego zapchania a co za tym idzie jego wypalania.W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI 125KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.
Zalety:
trwała konstrukcja
dostępność części
niski poziom spalania
dobra kultura pracy
Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
odczuwalna turbodziura
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach
................................................................................................................................
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych (wszystkie po roku 2009) !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinia: Witam meriva A 1.7 125km 2009r dpf 290tys regeneracja wtryskow denso auto chodzi jak nowe gorzej z filtrem dpf jeśli jeździ się wyłącznie po mieście na trasie nie ma problemu. Części zamienne w rozsądnej cenie. Możliwe czyszczenie dpf woda pod ciśnieniem z dodatkiem chemii w specjalnym warsztacie jeśli ktoś ma Zapchany.
Odmiana silnika: Z17dtr 125km | Rocznik / Przebieg: 2009 2900000 | Śr. spalanie: 5.6 |
Opinia: Aura J 1.7 125 km przebieg 169 tys. (serwisowany w aso) przywieziony z Niemiec w 2018 r. auta używam od roku spisuje się rewelacyjnie. praca silnika bardzo cicha (głośniej pracuje koncern VW) spalanie okolo. 7 l. moc wystarczającą ładnie się zbiera fajnie się prowadzi. wady: układ nawiewu mi odmówił nadmuchu na szybę doczytałem na forach ze to wlasnie wada tych aut poza tym turbina osprzęt silnika itp. bajeczka (rozrząd bez pompy wody 300 zl + robocizna polecam polecam polecam
Odmiana silnika: 125 | Rocznik / Przebieg: 2010/169000 | Śr. spalanie: 6.8 |
Opinia: Nabyłem auto w 2017z przebiegiem 162000 km po wymianie rozrządu,spisuje się bardzo dobrze, teraz jest 198000.rzadnych usterek ,frajdę sprawia przycisk sport, który daje"kopa".Samochód jak na opla wypasiony.
Odmiana silnika: H/125km coupe OPC | Rocznik / Przebieg: 2008/198000 | Śr. spalanie: 6.3 |
Opinia: "W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 - 7,3 L. Na autostradzie przy 120km/h na tempomacie spalanie 4,5-4,9 L na 6 biegu. Przy 140-150km/h 5,9 - 6,2 L. Maksymalnie udało mi sie wykręcić na liczniku 210km/h.Jak na wersje COSMO calkiem miłe sztywne zawieszenie. Minusy: - DPF, wypalanie włącza mi sie srednio co 400km jezdze głownie po miescie,czasami trasa.Jesli sie nie wypali DPFa samochod sie "przytyka" i robi sie ospały. Po wypaleniu problem znika.Trzeba zrobić "dodatkowa" trase okolo 30km,zeby wypalic DPF,bo w korkach jest to niewykonalne. TO NAJWIĘKSZY PROBLEM. -po 3 latach bezawaryjnego uzytkowania, awarie zaczely sie sypac lawinowo,na szczescie drobne : zawór SCV(600zl) zapchany EGR (150zl) uszczelniacz pompy oleju (425zl),akumulator (350zl) -turbinka zaczyna coraz mocniej cieknąc i powoli trzeba zbierac na nowa albo regeneracje. Jezdze szybko i dynamicznie."
Odmiana silnika: Astra H 1.7 CDTI 125KM | Rocznik / Przebieg: 2008r / 174 tyś | Śr. spalanie: 6.4 |
Opinia: "Astra Sports Tourer, 2011, 1.7 CDTI 125 KM. Jest OK, całkiem oszczędny, superelastyczny, czasem, jak nazwałby to Niemiec, "brummig" (ale nie jest głośny) na zimno, co jednak nie przeszkadza, po rozgrzaniu brzmi spokojniej. Spalanie przyzwoite, w mieście 6,5-8 (zima, opony zimowe), w trasie potrafi spalić 5 przy prędkościach bliskich maksymalnej. Nie lubi gwałtownego dodania gazu na niskich obrotach, ale to cecha każdego diesla. Jak już "odejdzie", przyspiesza rewelacyjnie!"
Odmiana silnika: Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI 125 KM | Rocznik / Przebieg: 2011 | Śr. spalanie: 6.5 |
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.