Silnik 1.6 CDTI 110KM DPF (B16DTE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13198

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)17.02.2020

Bezawaryjny, cichy, dynamiczny, w połączeniu z automatem zapewnia wysoki komfort podróżowania. Przy przebiegu 190000km wymieniony t

Polecam

7.00

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)16.02.2020

Kon roboczy Hyundai Trajet. Potrzebowałem kiedyś kupić tani wóz to wożenia gratów dla mojej małej firmy sprzątającej. Zawsze

Polecam

7.58

Silnik 2.7 TDi 125/131KM (TD27Ti)14.02.2020

Bardzo dobry silnik. Głośny, ale bezawaryjny. Nie katować, nie zalewać, a nie ma co się zepsuć.

Polecam

8.08

Silnik 4.0 V8 CDI 32V 306/320KM (OM629)14.02.2020

Krzysiek - Jestem posiadaczem W221 420 CDI , wcześniej miałem W220 320 cdi. Obecny model w porównaniu do wcześniejszego mercedesa

Polecam

6.40

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 110KM o maksymalnym momencie obrotowym 300Nm.To najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Dostępna od 2014 roku w Oplu Astra oraz Meriwa,jest uzupełnieniem nowej rodziny 1.6CDTI. Z pośród całej rodziny ta odmiana jest najbardziej oszczędną i spala średnio 3.7 l na 100 km.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2000 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 3.7 litra !!! Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 4):
(6.67)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

15.08.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Dlaczego nie ma nawet wzmianki o wadzie konstrukcyjnej tego silnika dotyczącej rozrządu?

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: B16DTERocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Opel Astra K HB 11.07.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Jak na razie bardzo dobre wrażenie robi kultura pracy silnika (bardzo cichy) i jego dynamika. Spalanie rewelacyjne średnio 4,3 l/100km przy jeździe na odcinkach ok. 100 km (droga krajowa, tereny zabudowane, autostrada, kilka świateł po drodze), przy prędkościach do 120 km/h. Co do trwałości się nie wypowiem teraz bo za mały przebieg.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 CDTI Rocznik / Przebieg: 2018/5000 Śr. spalanie: 4.3
05.03.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Witam, sprzedaje auta i nie dawno trafiła mi się Astra J z 2015r z tym silnikiem, w porównaniu do 1.7 jest duża różnica pod względem kultury pracy i glośności, silnik dużo lepiej zbiera się z dołu i pali 6-7 litrów. Tak, dokłanie tyle pali ale wszystko przez to, że Astra J jest grubasem i waży ponad 1400kg. Poza tym bardzo fajny motor, jeżeli ktoś szuka Astę w dieslu i ma pieniążki na auto z 2014,15 roku to zdecydowanie polecam.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CDTI 110 KMRocznik / Przebieg: 2015/118 tyś Śr. spalanie: 6.5
Sławek 28.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnika mało pali i super pracuje praktycznie go nie słychać,na dzień dzisiejszy przebieg 53 tys więc nic złego nie można powiedzieć auto prawie nowe. Jazda praktycznie miasto gdzie pali w granicach 5.2 i weekend trasy ponad 100 km i spalanie 3.8l,średnio wychodzi 4.3l to niebywałe.Jestem bardzo zadowolony auto super silnik jest dynamiczny i bardzo elastyczny.Polecam z całym sercem

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra J Sedan 1.6.CDTI 110KMRocznik / Przebieg: 2015r 53.000km Śr. spalanie: 4.2

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.