Silnik 1.6 CDTI 95KM DPF (B16DTC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5352

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocy 95KM z maksymalnym momentem obrotowym 280Nm.Jest to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Dostępna od 2014 roku w Oplu Meriwa,jest uzupełnieniem najnowszej rodziny 1.6CDTI. Z pośród całej rodziny ta odmiana jest najsłabszą ale za to bardzo oszczędną i spala średnio 3.7 l na 100 km.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 280Nm przy 1500-1750 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 3.7 litra !!! Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
koszty obsługi-serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

? 20.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Przejechane 20 tysięcy kilometrów. Spalanie przy dynamicznej jeździe nie przekracza 6 litrów. Bardzo cichy i wbrew małej mocy całkiem dynamiczny silnik.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 95KMRocznik / Przebieg: ? Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.