Silnik 1.6 CDTI 120KM DPF (B16DTJ) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3021

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 SkyActiv-D 175KM21.03.2019

Witam Jestem posiadaczem Mazdy od 2015 po przejechaniu 70tk w 4 lata mam obecnie 90tk wyszło szydlo z worka tzn Mazda ukrywa wadę wa

Odradzam

6.47

Silnik 1.9 MultiJet20.03.2019

Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane

Polecam

8.60

Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA)20.03.2019

Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Polecam

8.73

Silnik 1.5 dCi K9K19.03.2019

Nissan Note 1,5dci 2009 rok, układ paliwowy Delphi. Kupiony z przebiegiem 160 tys. Mam 2 lata, obecnie 180tys. Spalanie 4l, 5 w mieśc

Polecam

8.49

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 120KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2014 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 3.9 litrów !!!Przykładem może być Opel Zafira w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra dynamika
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty obsługi-serwis

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(7)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz 28.04.2018
Średnia:
(7.00)
Nie
"Powiem tak jestem trochę rozczarowany ponieważ nowoczesne silnik diesla są tak dopracowane że powinny palić mało a tu kicha silnik spala zbyt dużo bo średnio 7L a na trasie 6l a jak się przyciśnie to 7L w mieście to około 9 l.Myślę że problemem jest moc silnika w zbyt dużym aucie jakim jest Zafira.To dla mnie jest dyskwalifikacja pojeżdże nim jeszcze rok i do sprzedania.Jestem rozczarowany ten silnik nadaje się do Astry ale ni do Zafiry."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Opel Zafira Rocznik / Przebieg: 2015 r 82tys Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów