Silnik 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9543

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI  o mocy 80KM (Z 17DTL) zadebiutował w marce Opel Asta H w 2003 roku.Jest to konstrukcja firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik wyposażony w nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
słaba elastyczność/głośna praca
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbiną

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk -odmiany

DTI - 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa

CDTI - 2001r Common Rail -  debiut w Honda Civic 

od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH

od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  

od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 7):
(5.9)
Trwałość
 6.57/10
Utrzymanie
 6.43/10
Dynamika
 4.71/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Astra G 02.02.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: 1.7 cdti 80 km Astra kombi - posiadam od 8 lat. Do tej pory jedyną usterką było padnięcie alternatora, poza tym leje się paliwo i wymienia się części eksploatacyjne. Chciałoby się aby było był bardziej dynamiczny zwłaszcza przy wyprzedzaniu ale idzie się przyzwyczaić, ważne że bezawaryjny i mało palący.POLECAM!!

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 80km/Z17DTLRocznik / Przebieg: 2008/200 tys Śr. spalanie: 5.5
Fix 03.08.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Jak narazie wszystko OK przejechane mam na liczniku 283tys i odpukać zero problemów,wcześniejszy właściciel uszczelniał pompę wtryskową.Silnik trochę głośny i słaby ale za to mało pali i to najważniejsze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Astar H 2004 r 1.7CDTI 80KMRocznik / Przebieg: 2005r 283.000 Śr. spalanie: 5.5
Piotr Kiewicz 11.09.2017
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: "Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)"

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Astra II 80KmRocznik / Przebieg: 2003/300 Śr. spalanie: 5
Karol 18.05.2016
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: "Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co uważam za bardzo dobry wynik.Jedyna poważna awaria to spalony mostek prostowniczy alternatorze . "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 80Rocznik / Przebieg: 221 Śr. spalanie: 5.5
Krzysiek 25.04.2015
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: "W sumie auto godne polecenia ja trafiłem na model z przekręconym licznikiem z 300tyś na 150 wiec nie mogę narzekać padło mi turbo i wtryski całe szczęście firmy BOSCH więc regeneracja nie była aż tak kosztowna turbo ze zmienną geometrią łopatek trwałe skoro po ponad 300tyś padło zużycie widać było szczególnie po kierownicy po za tym auto godne polecenia"

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Astra III hatchbackRocznik / Przebieg: 2005/320 tyś km Śr. spalanie: 6.0
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.