Silnik 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13192

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 90KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Corolla.Była stosowana do 2004 roku w którym została zastąpioną przez silnik 1.4D4D 90KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę,dużym plusem jest bark koła dwumasowego.Ta odmiana silnika nie był tak bardzo popularna i przez to że została wycofana z produkcji  części do niej mogą być czasami niedostępne od ręki oraz droższe w zakupie.Reasumując silnik 2.0 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją i przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych naprawa.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
brak koła dwumasowego
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
drogi układ wtryskowy -Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 8):
(8.79)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.38/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

corolla e12 25.07.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto niezniszczalne. Przebieg prawdziwy to około 500tys. turbina zaczyna umierac reszta ok. Żadnych awari."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90km/d4d Rocznik / Przebieg: 2003/325000-500000 Śr. spalanie: 5.1
Karol 08.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Przy około 270 tyś wymieniłem zaworki w pompie i to wszystko. Lać czystą ropę. Wymieniać filtr paliwa i jeździć w nieskończoność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Verso/90KM Rocznik / Przebieg: 2002/282000 Śr. spalanie: 6.1
Michał 16.07.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 tys. i cały czas oryginalne wtryski i turbina. Innymi słowy - lać paliwo - czasem uszlachetnione olejem 2T ;) i jeździć bo żal takie dobre auto sprzedać za grosze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Corolla E11 Rocznik / Przebieg: 2000/291000 Śr. spalanie: 6
Kuba 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fenomenalny. Dynamiczny, elastyczny i pije tyle co komar.Wiem, że jak wsiądę do dojadę gdzie chcę.Auto bez marudzenia rozpędza się do tego co obiecuje fabryka pomimo objechania Ziemi kilka razy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Corolla E11 Rocznik / Przebieg: 2001/270 Śr. spalanie:
Bartek 16.12.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Auto w rodzinie od 10 lat, odpowiednio serwisowane naprawdę odwdzięcza się niezawodnością, silnik pracuje jak zegareczek, zero wycieków. Dynamika przy jednej osobie na przyzwoitym poziomie z obciążonym autem już jest kiepsko. Każdemu życzę takiej niezawodności!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Corolla Verso/90 KM Rocznik / Przebieg: 2003/200000 Śr. spalanie: 7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.