Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20346

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 116KM zadebiutował w 2001 roku w Toyocie RAV4 i był następcom wersji 110KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym..Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w tej odmianie 116 konnym,w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane.Kolejną przypadłością jest awaria zaworu SCV w pompie wtryskowej tyczy się to wersji starego typu.Również koło dwumasowe nie jest trwałe i jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km,nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za problemami z osprzętem można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Dużym atutem jest dobra dynamika niski poziom spalania oraz przyzwoita kultura pracy.

Opis Ogólny

Silnik 2.0 D4D występuje w modelach Toyota w zależności od modelu posiadają moc 90KM, 110KM, 116KM, 126KM, 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją  .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90 konne)..Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym,  w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem  wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszta.

Zalety:
trwała konstrukcja
zadowalająca dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
awarie wtrysków wersja 116KM
awarie zaworu SCV w pompie wtryskowej(stary typ)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 14):
(7.93)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.93/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

113

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

RAV 4 II gen. 18.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"2,0 D4D 116 KM w RAV4 II gen.- samochód kupiłem przy przebiegu 145 tyś, poprzedni użytkownik borykał się z zawieszaniem łopatek w turbinie (kontrolka silnika + tryb awaryjny). Dwumas wymieniony przy...115 tyś. Użytkował auto tylko w mieście, na krótkich dystansach. U mnie auto zrobiło 135 tyś i absolutnie nic się nie zepsuło. Do tej pory nie wiem gdzie są świece żarowe, dwumas ciągle ok, turbina nie ruszana. Olej 5W30 + filtry wymieniane co 15 tyś, paliwo tylko Premium, filtr paliwa co drugą zimę. Spalanie: 7,5-7,7 l/100 km (50% trasa, 50% "wokół komina" drogami gruntowymi). Na trasie 500 km,4 osoby + bagaż, przy prędkości do 110 km/h: 6l/100 km. W moim przypadku silnik super, pozostałe elementy auta nie zasługują już na maksymalną ocenę."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 116 KM Rocznik / Przebieg: 2005/282 tyś.km Śr. spalanie: 7.6
corolla e12 17.01.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co 10 tys. po 250 tys wymieniłem kompletne sprzęgło z zamiennikiem sztywnego kola zamachowego, które służy do dziś. przy ostatniej wymianie rozrządu wymieniłem uszczelniacz na wale bo delikatnie podciekał. turbina i wtryski oryginały nie ruszane. w zimie bez problemów z odpalaniem nawet przy minus 20. od przebiegu około 300 tys zacząłem do paliwa dolewać około 150-200 ml na bakpaliwa, olej do dwusuwów ( valvoline lub castrol czerwony). poprawia to smarowanie wtrysków i pompy. silnik wyraźnie cichszy. od 2006-7 roku nasze kochane władze z unii europejskiej nakazały oczyszczenie ropy z siarki, a ona powoduje że ropa ma właściwości smarne. nowsze pompy i silniki nie są mniej trwałe niż te stare, poprostu teraz ropa jest sucha. dawniej w starym 1.9 wtrysk wykonywał na jeden ruch tłoka jeden wtrysk. teraz podczas jednego ruchu tłoka wtrysk daje 4 dawki - dawkę wstępną, pilotującą, główną i dopalającą. są czterokrotnie bardziej obciążone przy wyższym ciśnieniu w komorze spalania, i jeszcze teraz przy suchej ropie. dalej ktoś powie mi że stare wtryski są trwalsze? nie sądzę :) rekomenduję ten silnik, jedynie trzeba pamiętać o oleju co 10-12 tys i wszystkich filtrach, plus dobre paliwo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0 d4d Rocznik / Przebieg: 2003/460tys Śr. spalanie: 5.6
Roman 26.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dwa lata temu przy zakupie myślałem non stop o Hondzie Civic 1.6 benzyna VI generacji , nie mniej jednak wybór padł na Corollę od Pana Policjanta ,który pruł nią jak szalony (Szerokość i stan opon to wskazywał) 2.0 D4D 116 KM przy 240tys km. Po zakupie myślałem ,ze trafiłem szrota i po opiniach już było mi strasznie przykro ,że go zakupiłem. Nie poddawałem się , dobre paliwo - Verva Diesel plus co 4tys km oczyszczacz wtrysków sprawiły ,że auto do tej pory świetnie mi służy a zbliżam się do wymiany rozrządu 270tys km(ponoć co 90tys km trzeba wymieniać) Diesle żywotne - nie mniej jednak trzeba faktycznie trzeba nieco przyłożyć się i dbać o auto ,aby posłużyło. Dodam Filtry i oleje co 10tys KM"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115KM Rocznik / Przebieg: 270tys Śr. spalanie: 5-7.5
Leszek 30.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Pomimo wielu ostrzeżeń przed zakupem, zdecydowałem się kupić TOYOTĘ 2.0 D4D 116 kM w 2011r. Była to toyota z 2005r, więc miała 6 lat i przebieg 157 tys. Do dnia dzisiejszego ma przebieg 280 tys i jedyne co przy niej musiałem wymienić, to podstawowe elementy eksploatacyjne, jak sprzęgło (koło dwu masowe cały czas sprawne), rozrząd i zawór EGR. Autko do dnia dzisiejszego jeździ bez żadnych większych problemów."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2.0 D4D 116 KM Rocznik / Przebieg: 2005/280000 Śr. spalanie: 6
Jacek 12.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik pracuje bardzo ekonomicznie i wydajnie. Długo się nagrzewa oraz rozruch w okresie zimowym jest nieco wydłużony. Wymiana koła dwumasowego po 250 tys wraz z pierwszą wymianą sprzęgła. Auto bezproblemowe. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 116 Rocznik / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.