Silnik 2.0 D-4D 110KM (1CD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5874

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 110KM zadebiutowała w 1999 roku w Toyocie Avensis która została w późniejszym czasie zastąpiona odmianą 116KM.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet !!! Obecnie na rynku są  firmy które zajmują się ich regeneracją.Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju,filtrów a zwłaszcza rozrządu.Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł.Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbospreżarkę, Bolączką tej odmiany jest niskiej trwałości koło dwumasowe a jego awarie przypadają na przebiegi około 200 tys/km.Oczywiście nie jest to regułą wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu.Po za tym problemami można śmiało powiedzieć że silnik Toyoty jest dobrą jednostką i przy odpowiednim użytkowaniu i serwisowaniu można pokonać duże przebiegi bez większych problemów.Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km oraz tankowania dobrej jakości paliwa co pozwoli na zmniejszenia ryzyka drogich awarii.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
drogi w naprawach układ wtryskowy -Denso
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 7.6/10
Dynamika
 8.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldemar 14.01.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""2 litry D-4D 110 km z 2002 roku Corolla.Przebieg 305 tys. Sprowadzone auto od makaronów. zrobiłem nim 150 tys. Poza czyszczeniem instalacji paliwowej po 30 stopniowych mrozach 5 lat temu bez problemów z silnikiem. Jedyny i frustrujący problem w corolli to oświetlenie panelu i żarówki z przodu. Silnik płynny na niskich i wysokich prędkościach, nie trzeba mieszać biegami. Ciut gorzej z 5 osobami. Pali 5.5 l z klimą na okrągło, w zimie rzadko dochodzi do 6 l." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: corolla 110 Rocznik / Przebieg: 2002 305000 Śr. spalanie: 5.5
Jarek 05.02.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
""Auto mam od 2008 jest ok zrobiłem nią ponad 100000tys. km bez większych problemów.Silnik dynamiczny,jeździ się super." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D4D 110 Rocznik / Przebieg: 2002/291000 Śr. spalanie: 6.8
Rysiu 07.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""przebieg 230tys i żadnych problemów,silnik dynamiczny i bezawaryjny przy odpowiednim użytkowaniu.Ja ma ten model już 6 lat o auto dbam wymieniam na czas oleje nie gazuje na chama.Silnik suchy,turbina w dobrej kondycji,wtryski suche nie leja .Jak dbasz tak masz,a jak nie dbasz to potem narzekasz.Auto splaa średnio 6.5L""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Toyota Corolla 2.0 D-4D110KM Rocznik / Przebieg: 230tys 2004r Śr. spalanie: 6.5L
Jarek 07.01.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
""Witam, mam Toyotę Avensis z 2002 r. z tym silnikiem, przebieg 350 tys, ja zrobiłem ok. 60 tys. km. Spalanie ok. 6 l, z klimą trochę więcej. Na razie problemów brak, olej półsyntetyk, paliwo tylko premium." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Toyota Avensis t22 2.0 d4d Rocznik / Przebieg: 2002 r. 350 tys Śr. spalanie: 6l
07.04.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Używam Corolle z tym silnikiem ,jestem bardzo zadowolona z mojego auta ,żadnych problemów nie miałam .Zima- auto nie garażowane odpala nawet przy -25 stopniach. Silnik pracuje dobrze ,bardzo mało pali średnio w mieście 6 litrów ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Toyota Corolla 2.0 D4D Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.