Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11159

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D/D-CAT o mocy 177KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005r a w 2008r wersje  D-CAT seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin.W jednostce zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.Przede wszystkim blok silnika wykonano z aluminium aby uzyskać niższą wagę co miało się przełożyć na lepsze osiągi oraz niższe spalanie. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso o ciśnieniu wtrysku aż 1800 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Na duży plus trzeba zaliczyć bezproblemowy filtr cząstek stałych DPF.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Te rozwiązania dają komfort użytkownikowi i nie stwarzają dodatkowych kosztów obsługi.Nie wątpliwie atutem jednostki jest kultura pracy przyśpieszenie,doskonała akustyka to charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
problemy z EGR
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 4):
(7.42)
Trwałość
 6.5/10
Utrzymanie
 6.75/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

22

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota Avensis II 06.02.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Żeby nie być cebulakiem z Passata z przebiegiem 500 tyś.i cofniętym na 220, postanowiłem kupic Avensis, auto w maksymalnym wyposażeniu, kultura pracy silnika wzorowa w porównaniu do klekota TDI, zawieszenie praktycznie bezobsługowe, blachy nie rdzewieją, prowadzi się pewnie i przewidywanie, wykonanie dość solidne jak na segment D w porównaniu do obdrapanego VW i innych "plastikowozów". Dynamika silnika rewelacyjna,potrafi zaskoczyć nie jednego cwaniaka z drogiej fury z silnikiem 1.6 pod maską :-). Po mimo 320 tyś przebiegu, auto nie wykazuje jakichkolwiek objawów zużycia. Dla niedowiarków szczerze polecam i dla tych co się nie znają.Pozdrawiam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 177/2AD Rocznik / Przebieg: 2007/320000 Śr. spalanie: 8.2
Piotr 04.12.2018
Średnia:
(10.00)
Nie
"Jak ktos dba to ma !!! A jak ktos traktuje auto jak piate kolo w samochodzie to nic dziwnego... Osobiscie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Avensis D-CAT 2.2 177PS Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Roman 05.01.2018
Średnia:
(3.00)
Nie
"Paliwożerny 9 l na autostradzie (zasię 650km / 60 l bak). Awaryjny : naprawiłem już uszczelkę pod głowicą 4 tyś i pompę wysokiego ciśnienia 3 tyś., w bliskiej perspektywie regenerowane wtryski :5 tyś (polityka DENSO) wymiana filtra cząstek :6-7 tyś. Niebezpieczny : w trakcie automatycznego dopalania filtra cząstek (5 wtrysk paliwa do kolektora wydechowego) pojawia się chmura białego dymu na ok 200 m powodując 2 śmiertelne zagrożenie dla użytkowników jadących za nami : utrata widoczności i rak. Serwis z rozbrajającym uśmiechem proponuje zmianę modelu na nowy."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Awensis 2,2 D-CAT Rocznik / Przebieg: 2007/250000 Śr. spalanie: 9
sławek 15.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Avensis Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.