Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 25831

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D/D-CAT o mocy 177KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005r a w 2008r wersje  D-CAT seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin.W jednostce zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.Przede wszystkim blok silnika wykonano z aluminium aby uzyskać niższą wagę co miało się przełożyć na lepsze osiągi oraz niższe spalanie. Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso o ciśnieniu wtrysku aż 1800 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchu.Na duży plus trzeba zaliczyć bezproblemowy filtr cząstek stałych DPF.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Te rozwiązania dają komfort użytkownikowi i nie stwarzają dodatkowych kosztów obsługi.Nie wątpliwie atutem jednostki jest kultura pracy przyśpieszenie,doskonała akustyka to charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta .

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
wysoka kultura pracy
bardzo dobre osiągi
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
problemy z EGR
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 6):
(8.11)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

42

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota AURIS 2007r 26.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę AURIS-em 2007r z silnikiem 2.2 D-CAT 177. Kupiłem do jako 3-latka z przebiegiem 44tys. od właściciela salonu w Niemczech. Wersja z pakietem TOYOTA MOTORSPORT, obniżona na zawieszeniu 2,5cm. ale wracając do silnika. Przez ponad 10 lat wymieniałem tylko pasek osprzętu olej w skrzyni i materiały eksploatacyjne typu klocki i tarcze, płyny. Teraz ma przebieg ok.198000 km. Taka poważniejsza usterka, to było rozszczelnienie się podstawy turbiny. Musiała dostawać po "garach". Olej wymieniam co 15tys. Jedno co mnie drażni to, że zawór EGR trzeba czyścić max co 30tys.km. Powyżej przebiegu 100tys.. Pierwszy raz zatkał się przy ok 110-120tys. już nie pamiętam. Potem zapchał się na wyjeździe (160tys.km) w Chorwacji i uświadomił mnie tam mechanik, że w tym silniku trzeba czyścić max co 30tys., bo jest , jak to powiedzieć "dziwnie skonstruowany". Teraz czyszczę go sam, bo to nie jest wielka filozofia. Mogę też powiedzieć że silnik nie wybiera oleju. Od wymiany do wymiany (co 15tys.), może zniknie ok. 0,5l, w zależności od stylu jazdy. Przy mojej jeździe spala 7-8 l(miasto). W trasie najmniej spalił 5,9 na oponach szer.225/45/18(prawie eco jazda). Jazda autostradowa powyżej 130km/h spalanie 9L+.W zimę długo rozgrzewa się bo ma nagrzewnicę spalinową potrafi powyżej 12l. Ja mam zamontowane WEBASTO, więc się wspomagam silnik przy rozgrzaniu, a przy okazji odmrożę całe auto. Więc spala średnio w zime 8,5-9l. Do zawieszenia jeszcze nie dotykałem się, przegląd był w grudniu, nawet diagnosta nie miał się do czego przyczepić. Ma niezła dynamikę, tylko turbo dziura jest spora, ale jak już złapie, to ogień. Podobno silniki nie trzymają serii czyli tych 177KM, rozmawiałem z ludźmi od chiptuningu. Wycieków żadnych nie ma, jak na razie śmiga bez problemów i oby tak dalej. Sprzęgło jak na prawie 200tys.km ciagnie niesamowicie, zrywa przyczepność bez problemu, nie ślizga się. Może dlatego że oryginalny przebieg i pewnie wytrzyma jeszcze z 50tys. lub 100tys. Jakbym miał możliwość kupić jeszcze raz takie auto, to bym kupił z tym samym silnikiem (najlepiej nowe) i jeszcze zrobił chipowanie tylko z "głową" . Pewny egzemplarz można kupić w ciemno, gorzej z tymi kręconymi. Uszczelki pod głowicą nie robiłem nic się nie dzieje, wtryski też są ok. Ja mam "hopla" na punkcie sprawności auta, więc mogę powiedzieć, że jest lepszy jak niejeden młodszy samochód. Dbasz, to masz. Jak to mówią. Auto się odwdzięcza. Pozdrawiam, Robert

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamiczny, dość pakowny, bezawaryjny jeśli dbasz, spalanie w normie - moc musi się najeść, na razie nie rdzewieje

Wady:turbodziura, zapychający się EGR - moim zdaniem wada konstrukcyjna

Odmiana silnika: 177 KM 2AD-FHVRocznik: 2007Przebieg: 198000 Śr. spalanie: 7-8
Avensis 2.2 d-cat 17.05.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i filtry na biezaco. Czytalem troche negatywnych opini o spalaniu ze po 10L pali. Troszke sie zdziwilem bo jezdze dynamicznie i nigdy po za zima nie przekroczylem 8L/100 km Na autostradzie jak jade do PL przy 180km/h wychodzi okolo 8L. Tak ze nie wiem skad takie opinie o spalaniu. Kupilem to auto z mysla o rodzinie bo jest w miare duze, pakowne i wygodne. Przed kupnem mialem mieszane uczucia bo to moj pierwszy japonczyk. Poprzednie auta to glownie koncern vw-audi. Lecz teraz moge z czystym sumieniem powiedziec ze to byl dobry wybor. Auto kupilem w salonie uzywane z przebiegiem 86000 i jak dotad spisuje sie ok. Pod koniec roku planuje zmiane auta i tez na Toyote tylko jeszcze nie wiem czy Rav4 czy znowu Avensis. Pozdrawiam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 177/2ADFHVRocznik / Przebieg: 2008/158000 Śr. spalanie: 7.5
Toyota Avensis II 06.02.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Żeby nie być cebulakiem z Passata z przebiegiem 500 tyś.i cofniętym na 220, postanowiłem kupic Avensis, auto w maksymalnym wyposażeniu, kultura pracy silnika wzorowa w porównaniu do klekota TDI, zawieszenie praktycznie bezobsługowe, blachy nie rdzewieją, prowadzi się pewnie i przewidywanie, wykonanie dość solidne jak na segment D w porównaniu do obdrapanego VW i innych "plastikowozów". Dynamika silnika rewelacyjna,potrafi zaskoczyć nie jednego cwaniaka z drogiej fury z silnikiem 1.6 pod maską :-). Po mimo 320 tyś przebiegu, auto nie wykazuje jakichkolwiek objawów zużycia. Dla niedowiarków szczerze polecam i dla tych co się nie znają.Pozdrawiam

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 177/2ADRocznik / Przebieg: 2007/320000 Śr. spalanie: 8.2
Piotr 04.12.2018
Średnia:
(10.00)
Nie

Opinia: Jak ktos dba to ma !!! A jak ktos traktuje auto jak piate kolo w samochodzie to nic dziwnego... Osobiscie polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Avensis D-CAT 2.2 177PSRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Roman 05.01.2018
Średnia:
(3.00)
Nie

Opinia: Paliwożerny 9 l na autostradzie (zasię 650km / 60 l bak). Awaryjny : naprawiłem już uszczelkę pod głowicą 4 tyś i pompę wysokiego ciśnienia 3 tyś., w bliskiej perspektywie regenerowane wtryski :5 tyś (polityka DENSO) wymiana filtra cząstek :6-7 tyś. Niebezpieczny : w trakcie automatycznego dopalania filtra cząstek (5 wtrysk paliwa do kolektora wydechowego) pojawia się chmura białego dymu na ok 200 m powodując 2 śmiertelne zagrożenie dla użytkowników jadących za nami : utrata widoczności i rak. Serwis z rozbrajającym uśmiechem proponuje zmianę modelu na nowy.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Awensis 2,2 D-CATRocznik / Przebieg: 2007/250000 Śr. spalanie: 9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.