Silnik 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8999

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 68KM wszedł do produkcji w 2005 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu.Jednostka zasila samochody klasy niższej gdzie idealnie się sprawdza.Największym atutem jest niski poziom spalania który średnio wskazuje 4l na 100km a na trasie do 3.5L !!! Dodatkowo silnik jest bardzo elastyczny cichy o dobrej kulturze pracy.Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie jest to jednak uzależnione od jej odpowiedniej eksploatacji.Pamiętajmy o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 6):
(8.67)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 9.83/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 08.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji, (chyba 20 tyś). Tylko spalanie miałem w trasie 5l/100 jazda mieszana ok 6l. Trudno było zejść poniżej 5l, chyba że 80km/h, albo za dużym autem (mniejszy opór powietrza), ale to i tak mało."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Thalia 68 KM Rocznik / Przebieg: 2008/140000 Śr. spalanie: 5.8
Jarooo 09.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik jest bardzo fajny i w miarę możliwości dynamiczny, oczywiście podwyższa to spalanie (nie uzyska się 5l średniej), jednak trochę ostrzejszy sposób jazdy tym samochodem dobrze robi turbinie i EGR-owi, więc warto. Obecnie mam problem z osprzętem (pompa wysokiego ciśnienia - zaworek w niej) - koszt większy niż EGR, czy turbina, ale akceptowalny."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Kangoo / 50kW Rocznik / Przebieg: 2006/155000 Śr. spalanie: 6.3
Arek 03.11.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Renault Thalia dCi 68KM Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 5.5
Elżbieta 05.08.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
""Samochód użytkuję od roku, do tej pory jedyny problem to notorycznie przepalające się żarówki świateł postojowych. Poza tym same pozytywy, niskie spalanie, na trasie spokojnie ok 4 litrów można zejść, w mieście nieco ponad 5 litrów ON/100km. Silnik nie sprawia żadnych problemów. Trudno ocenić trwałość poniżej 100 tys. km. Dużym plusem jest brak kłopotliwego osprzętu: dwumasowego koła i filtra DPF. Silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Coś za coś ale ja polecam. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Clio III 68KM Rocznik / Przebieg: 2010/77tys.km Śr. spalanie: 4.8
sebastian 14.04.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
""witam bardzo polecam ten silnik ponieważ mam clio III 2008r 1.5dci 68km z przebiegiem 255 tys i jest super :D" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: clio III / 68km Rocznik / Przebieg: 2008 / 255tys Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.