Silnik 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15220

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 68KM wszedł do produkcji w 2005 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu.Jednostka zasila samochody klasy niższej gdzie idealnie się sprawdza.Największym atutem jest niski poziom spalania który średnio wskazuje 4l na 100km a na trasie do 3.5L !!! Dodatkowo silnik jest bardzo elastyczny cichy o dobrej kulturze pracy.Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie jest to jednak uzależnione od jej odpowiedniej eksploatacji.Pamiętajmy o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 7):
(8.43)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 9.86/10
Dynamika
 6.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Clio III 16.10.2019
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Silnik w Clio III. Słabe toto, ale co oczekiwać po aucie które waży 1100kg a moc 68KM. Za to spalanie genialne - na trasie bez większego wysiłku na zwykłych drogach 3.5L jadąc pustym autem i czasem nawet coś wyprzedzając. W mieście max 5.2L w zimie. Co do awaryjności to ciężko powiedzieć bo żona nim jeździ i przebiegi takie robi że prędzej auto zgnije niż coś w silniku padnie. A w sumie to nie ma się co tu zepsuć nawet - wtryski i turbo tylko, ale to jak w każdym dieslu.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: 68KMRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 4.5L
Karol 08.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji, (chyba 20 tyś). Tylko spalanie miałem w trasie 5l/100 jazda mieszana ok 6l. Trudno było zejść poniżej 5l, chyba że 80km/h, albo za dużym autem (mniejszy opór powietrza), ale to i tak mało.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Thalia 68 KMRocznik / Przebieg: 2008/140000 Śr. spalanie: 5.8
Jarooo 09.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo fajny i w miarę możliwości dynamiczny, oczywiście podwyższa to spalanie (nie uzyska się 5l średniej), jednak trochę ostrzejszy sposób jazdy tym samochodem dobrze robi turbinie i EGR-owi, więc warto. Obecnie mam problem z osprzętem (pompa wysokiego ciśnienia - zaworek w niej) - koszt większy niż EGR, czy turbina, ale akceptowalny.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Kangoo / 50kWRocznik / Przebieg: 2006/155000 Śr. spalanie: 6.3
Arek 03.11.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Renault Thalia dCi 68KMRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 5.5
Elżbieta 05.08.2016
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Samochód użytkuję od roku, do tej pory jedyny problem to notorycznie przepalające się żarówki świateł postojowych. Poza tym same pozytywy, niskie spalanie, na trasie spokojnie ok 4 litrów można zejść, w mieście nieco ponad 5 litrów ON/100km. Silnik nie sprawia żadnych problemów. Trudno ocenić trwałość poniżej 100 tys. km. Dużym plusem jest brak kłopotliwego osprzętu: dwumasowego koła i filtra DPF. Silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Coś za coś ale ja polecam. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Clio III 68KMRocznik / Przebieg: 2010/77tys.km Śr. spalanie: 4.8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.