Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 5 lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 3.8-4.3 L L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po: 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji..
Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr
7.37
Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas
7.88
Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni
7.35
Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w
7.35
Silnik 2.0 TDI o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.
Oznaczenia silnika: CJCC, CAGC, CDBA, CNFA
Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania
Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Wtrysk Common Rail od 2007r
Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
cena nowego -koszt 1100zł-1600zł
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinia: Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę większe niż w 1.9TD,I ale to było do przewidzenia. Co do dynamiki przeciętna nie porywa ale i nie rozczarowuje ogólnie polecam.
Odmiana silnika: 120KM/CJCC | Rocznik / Przebieg: 2012/193000 | Śr. spalanie: 6 |
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.