Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17445

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)22.01.2021

Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z

Polecam

8.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM21.01.2021

Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie

Polecam

9.48

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)18.01.2021

zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Odradzam

5.49

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)18.01.2021

Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r

Odradzam

7.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 dCi Energy 160KM Twin Turbo z maksymalnym momentem obrotowym sięgającym 380Nm wszedł do produkcji w 2015 roku.Konstrukcja silnika została opart na poprzedniej sprawdzonej wersji 1.6 130KM w której zastosowano szereg bardzo nowoczesnych i zaawansowanych technologii.Najbardziej rozpoznawalną zmianą to podniesienie mocy oraz zastosowaniu dwóch turbosprężarek.Jak w poprzednich wersjach silników wysokoprężnych inżynierowie korzystali z wieloletnich doświadczeń przy konstruowaniu silników Formuły 1. Takie rozwiązania znajdziemy w tej odmianie między innymi poprzeczny obieg płynu chłodzącego który pozwala na szybkie schładzanie komory spalania.Kolejną nowinką zapożyczoną z F1 to pierścienie typu U-Flex które ze względu na swój kształt litry U lepiej dopasowują się do odkształceń cylindrów które powstają na wskutek wysokich temperatur.W skrócie pozwala to na lepsze smarowanie oraz zmniejszenie tarcia.Dodatkowo popychacze zaworowe zostały wykończone specjalną powłoką diamentopodobną DLC (Diamond Like Carbon) co przekłada się na ich odporność na ścieranie oraz zmniejszenie oporów tarcia.Silnik wyposażony w nowocześniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 bar który został odpowiednio przystosowany do podwójnego doładowania.Ze względu rygorystyczne norm spalin silnik został wyposażony w katalizator wychwytujący cząstki azotu Nox oraz układ regeneracji cząstek stałych przez co spełnia normy spalin Euro 6.Jednak najbardziej rozpoznawalny jest układ doładowania TwinTurbo które pozwalają na bardzo dobre osiągi.W skrócie wygląda to tak pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwałdności pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach przez co silnik natychmiast przyspiesza już przy 1500 obr.Natomiast druga turbosprężarka włącza się do pracy przy wyższych obrotach co pozwala na osiągnięcie maksymalnych mocy.Te rozwiązania pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów przy minimalnym poziomie spalania oraz obniżenia Co2.Zamysłem konstruktorów było osiągnięcie parametrów silnika o pojemności 2.0 l a przy tym obniżyć spalanie o co najmniej 25%. Można stwierdzić że zabieg ten się udał,silnik oferuję świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.Jednostka systematycznie będzie wypierać tradycyjny silnik 2.0 dCi i znajdziemy go praktycznie w wszystkich nowych modelach segmentu D,E oraz Van.

Zalety:
Nowoczesna konstrukcja
Bardzo wysoka kultura pracy
Świetna dynamika
Świetna elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 192

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 166
Średnia (głosów 6):
(6.72)
Trwałość
 4.83/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 8.33/10

Głosy według opinii:

33

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane III Limited 1,6dci 22.10.2019
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Jeździłem 1,5dci i przejechałem 170 tysięcy. bez awarii, teraz mam 1,6dci i już na gwarancji były z nim problemy, ciekła pompa wtryskowa, wymiana jednego wtrysku, teraz jest po gwarancji ma 136 tysięcy km. i padły dwa wtryski, cena z serwisie szok ! koszty serwisu berdzo wysokie, ponadto coś teraz grzechocze z silniku i trzeba zrobić rozrząd, cena 6300 netto, co jakiś czas wyświetla się (ryzyko awari silnika) bardzo się zawiodłem po tym jak miałem 1.5dci bezproblemowo

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,6dciRocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7
Scenic Grand 19.08.2019
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo drogie, ogólnie silnik cichy jak na diesla i dynamiczny. Spalanie zależy od temperamentu kierowcy, można uzyskać wynik 6 - 6,5 przy rozważnej jeździe, przy energicznej jeździe 8-9/100

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.6dci 130kmRocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 8
Megane GT Line 29.05.2019
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Filtr cząstek stałych, wtryskiwacze i rozrząd to największe wady tego silnika, fajnie jedzie, ale koszty naprpaw są dramatyczne, przekonałem się na własnej skórze :(

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 16dciRocznik / Przebieg: 2013 / 169500 Śr. spalanie: 7.1
25.04.2019
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Tragedia 140 tyś wymieniony łańcuch rozrządu bo silnik tłuk się jak stary klekot z lat 80tych, dobrze źle gdzieś nie przeskoczył, 5 tyś później uszczelka pod głowicą!! Samochód serwisowany od początku do dziś oleje wszystko na czas. Koszt tylko tych dwóch napraw 5 tyś złotych. Dziękuję ostatni diesel od Renault "

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.6dci 160Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7.5
Janusz 29.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Potwierdzam silnik dynamiczny o dużym potencjale niestety jak dla mnie zbyt dużo pali !!! Dwie turbiny dają we znaki zwłaszcza przy nagłym przyspieszeniu i dużych prędkościach wtedy spalanie wzrasta nawet do 8L na trasie co jest nie do przyjęcia.Oczywiście że można wykrzesać 6L ale to jazda do 120km/h tylko pytanie po co taki mocny silnik z dwoma turbinami.Tak więc reasumując jak ktoś chce porządnie depnąć i czuć się na trasie jak Król Szosy nie bacząc na spalanie to polecam.Jednak jak ktoś szuka oszczędności to zdecydowanie trzeba wybrać silnik z mniejszą mocą.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Talisman Kombi 1.6 dci 160KM Rocznik / Przebieg: 2016/ 62.000 Śr. spalanie: 7.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.