Silnik 1.6 TDI 16V CR 115KM (EA288evo) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24196

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)20.10.2020

W 2010r kupiłem do firmy 3szt Megane z tym silnikiem 1,5dci 106Km. Fajny elastyczny silnik z niskim spalaniem i 6 biegowa skrzynia. Ni

Polecam

8.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 80KM (EA188)20.10.2020

Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się

Polecam

7.89

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)20.10.2020

Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym

Odradzam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 115KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która zadebiutowała w Audi w 2014 roku Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 .Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !!!W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Oznaczenia silnika: CXMA, DDYA, DGTA, DGDA, DGTE

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niska spalanie

Wady:
Awarie DPF/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Katalizator SRC !!!

Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction).To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 32

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 2):
(8)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

23.09.2020
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: W pasacie ten silnik to porażka , nie jedzie , żółw

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Spalanie, cicha praca

Wady:Brak mocy , interwały układ wtryskowy

Odmiana silnika: 1.6 115 psRocznik: 2014Przebieg: 178790 Śr. spalanie: 5.2
Darek 27.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w Skodzie Rapid od nowości /2016 r,obecny przebieg to 57tys/km .Jestem bardzo zadowolony największa zaleta silnika to bardzo niskie spalanie na poziomie 4.6 l średnio.Sam silniczek jest bardzo przyjemny cichy bardzo dynamiczny o nie złej elastyczności.Myślę że ten silnik poradziłby sobie nawet w aucie o większych gabarytach,bo w Rapidzie ma bardzo dużo zapasu mocy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Skoda Rapid Rocznik / Przebieg: 2016r/57tys Śr. spalanie: 4.6

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.