Silnik 2.0 dCi 131KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10245

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 131KM z oznaczeniem (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 131KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 6):
(9.17)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 15.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
"Super silnik do łykania kilometrów, od kupna zrobiłem 15 tysięcy km, nic się nie dzieje. Spalanie 5.0 l/100 km osiągnąłem w Chorwacji w trasie ponad 3000 km (prędkości ok.70-110 km/h) Jadąc po autostradzie (średnio 140 km/h) spalanie w granicach 7,5 l/100 km Cykl mieszany (dziennie 14 km w godzinach szczytu oraz 60 km w godzinach nocnych) 6-6,5 l/100 km Mam wersję bez filtra, do 110-120 km/h w kabinie nie słychać silnika :)" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Laguna 3 / 130 KM Rocznik / Przebieg: 2010/162000 Śr. spalanie: 6.5
Krzysztof 04.05.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Laguna/ 131km Rocznik / Przebieg: 2010/ 215 Śr. spalanie: 7
Mariusz 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 3 Nervasport Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: ?
Marek 11.05.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""2.0dci 130KM 246 tyś bez żadnej ingerencji w silnik oraz jego osprzęt.To mówi samo za się ,mam go w Lagunie III 2009r od nowości,nie oszczędzam auta dużo jeżdżę zawodowo i nigdy nie maiłem tak komfortowego auta i do tego bezawaryjnego !!!. Silnik rewelacja dynamiczny,mocny zbiera się na każdym biegu i spalanie średnio 6.5l bez jazdy emeryta tylko 140km/h." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Laguna III 2.0dci 130KM Rocznik / Przebieg: 2009r 246 tyś Śr. spalanie: 6.5
Marian 19.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Laguna III 2.0dCi/130KM 2009 r silnik bez DPF jest to ostatni model który wychodził bez dpf wszystko od 2010 r z DPF .Silnik rewelacja dynamiczny ,oszczędny i bezawaryjny .Spalanie średnio 6.5 l latem korki ,klima do 8 L .Bardzo cichy we wnętrzu go nie słychać .Dodam że silnik na łańcuchu rozrządu ,nie mam obaw o zerwania paska .Ja jestem bardzo zadowolony i powiem szczerze że lepszego diesla nigdy nie miałem a jeździłem kilkoma ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: laguna Hatchbak 2.0dCi/130KM Rocznik / Przebieg: 2009 128 tys Śr. spalanie: 6.5-8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.