Silnik 2.0 dCi 131KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21376

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 131KM z oznaczeniem (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 131KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 42

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 8):
(9.29)
Trwałość
 9.63/10
Utrzymanie
 8.75/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Laguna III hatchback 30.09.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Samochód mam od pół roku. Oryginalnie 130KM bez DPF, teraz po zmianie mapy 185KM i 415 Nm. Silnik bardzo dobry, elastyczny- na szóstce można śmiało śmigać 90 km/h. Poza 1 i 2, na każdym biegu elastyczność niesamowita. Co do zachwytów nad kulturą pracy- moim zdaniem OK, ale bez rewelacji. Spalanie u mnie, wg wskazań komputera, waha się od 6,3 do 6,7, więc całkiem nieźle. Poruszam się 50/50 miasto i poza miastem. Dwumasa już po wymianie- przy 200000 km to chyba normalne i trzeba się z tym liczyć, jak w kazdym nowym dieslu.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika, elastyczność, małe spalanie, niezły komfort jazdy, brak dpf w wersji 130KM

Wady:twarde zawieszenie, elektryczny hamulec ręczny, trzeszczące plastiki,

Odmiana silnika: 2.0 dCI 130 KM 185KM chipRocznik: 2010Przebieg: 215 000 Śr. spalanie: 6.5
Laguan 3 Grantour 15.09.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobra kultura pracy chyba jedna z najlepszych pośród Diesli na rynku przy tym bardzo niski poziom spalania jak na wielkość i wagę auta Laguna Grantour.Z czystym sercem polecam !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:bardzo wysoka kultura pracy przy tym świetna dynamika i elastyczność,auto duże a spalanie na poziomie 5.2 l cykl mieszany maisto maks 6.5 l można spokojnie zejść po niżej 5l na trasie przy prędkościach do 90km/h.Auto posiada DPF ale nawet nie mam pojęcia że jest to duży plus.Ogólna ocena jest wysoka z racji niskich kosztów użytkowania .

Wady:duża ilość oleju ponad 7 litrów ze względu na łańcuch rozrządu trzeba zmieniać maks co 15 tys lub 1 rok .

Odmiana silnika: 2.0 dci 130KMRocznik: 2013Przebieg: 147.0,00 Śr. spalanie: 5.6
Piotr 15.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Super silnik do łykania kilometrów, od kupna zrobiłem 15 tysięcy km, nic się nie dzieje. Spalanie 5.0 l/100 km osiągnąłem w Chorwacji w trasie ponad 3000 km (prędkości ok.70-110 km/h) Jadąc po autostradzie (średnio 140 km/h) spalanie w granicach 7,5 l/100 km Cykl mieszany (dziennie 14 km w godzinach szczytu oraz 60 km w godzinach nocnych) 6-6,5 l/100 km Mam wersję bez filtra, do 110-120 km/h w kabinie nie słychać silnika :)"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Laguna 3 / 130 KMRocznik / Przebieg: 2010/162000 Śr. spalanie: 6.5
Krzysztof 04.05.2016
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg."

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Laguna/ 131kmRocznik / Przebieg: 2010/ 215 Śr. spalanie: 7
Mariusz 20.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 3 NervasportRocznik / Przebieg: Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów