Silnik 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28210

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku.Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej.Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium.Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy.Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE.Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 1AD ( 2005 - 2009)

Auris  1AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 17):
(6.71)
Trwałość
 6.29/10
Utrzymanie
 6.59/10
Dynamika
 7.24/10

Głosy według opinii:

116

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Verso 28.06.2019
Średnia:
(5.00)
Nie
"Nie polecam. Przy przebiegu 90 tys wtryski poszły do wymiany, drogi interes..."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0 D4D 126 KM Rocznik / Przebieg: 2009 /110 tys Śr. spalanie: 7
Avensis 2009 06.03.2019
Średnia:
(5.00)
Tak
"Nie polecam. Mimo małego przebiegu już wymieniłem wszystkie wtryskiwacze. Wada fabryczna wtrysków = 2x auto stanęło mi w trasie z brakiem możliwości uruchomienia = laweta. ASO jasno stwierdziło, że gdybym regularnie jeździł na przeglądy (do nich oczywiście) to by może wymienili. Jak dla mnie w samochodach takiej marki i za takie pieniądze wady fabryczne nie powinny się trafiać. Dodam, że wtryski nie były wyeksploatowane, ani brudne, ani nawet zepsute. Po prostu chyba zardzewiały bo zrobiły się w nich dziury przez co nie trzymały ciśnienia na listwie."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 126 KM / 1AD-FTV Rocznik / Przebieg: 2010 / 95000 Śr. spalanie: 7.5
avensis t27 12.02.2019
Średnia:
(5.67)
Nie
"Witam mam Avensisa z 2009r. przy przebiegu 160tys.km padła uszczelka naprawa na koszt Toyoty wczoraj przy przebiegu 268tys. ponownie uszczelka .Naprawa na mój koszt w serwisie koszt 8-10tys. zł o ile z głowicą jest wszystko ok.Sadzę że Toyota powinna informowac o takich problemach a nie tylko w rankingach awaryjności chwalić się 1 miejscem."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 126 Rocznik / Przebieg: 2009 268000 Śr. spalanie:
Rafał 12.04.2018
Średnia:
(4.33)
Nie
"Te silnik to tatalna porażka do 2 tys zero mocy nawet na 1 biegu masz wrazenie jakby puscic auto z góry przez co zaczyna sie toczyć coraz szybciej powyżej 2 tys zasadniczo bez szału a wrażenie takie jakby pedał był z gumy. Spalanie 7,1l/100km najprawdopodobniej jest zasługą ssania w tym aucie, które jest totalnie irytujące. temp na minusie obroty 1200 chyba że sie poruszasz to wtedy 1000, chyba że temp płynu powyżej 60C to jak sie poruszasz to 800 sytuacja sie stabilizuję jak plyn osiagnie 90, chyba że wyłączysz nawew to 800 nawet przy -20, Temp osiągga bardzo powoli myśle jest chłodzony głównie przez olej bo wchodzi tam prawie 7l oleju. Cześci zamienne kończą się na filtrach wieć ratuję cie tylko ASO a ceny no cóż ,,czujnik cisnienia doładowania 1300zl,, Jak pominąć te wady do dobry jest zawsze odpala, rozrzad na łańcuchu bez obsugowy"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 2,0 D4D/ 126 Rocznik / Przebieg: 2008/ 150 tys Śr. spalanie: 7.1
Adix 11.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie 0 problemów, silnik dla mnie idealny, chociaż sporawe spalanie przy ciężkiej nodze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Corolla D-4D 126KM Rocznik / Przebieg: 2010/240 000 Śr. spalanie: 7.5
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.