Silnik 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 44849

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku.Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej.Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium.Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy.Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE.Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 1AD ( 2005 - 2009)

Auris  1AD (2006  2009)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł


Wtryskiwacze

Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 18):
(6.83)
Trwałość
 6.5/10
Utrzymanie
 6.78/10
Dynamika
 7.22/10

Głosy według opinii:

126

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

avensis 25.01.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Czytając komentarze tego silnika to jestem szczęściarzem. Avensis 2010 jeszcze bez dpf jestem drugim właścicielem, auto z polskiego salonu. Kupiłem przy przebiegu 160k obecnie 240k, auto użytkuje ponad 3 lata. Wymieniłem tylko klocki przód, tył oleje i filtry standardowo przy przeglądach, z silnikiem zero problemów, z tego co są wpisy w ksiazce serwisowej tez nic nie było wymieniane na gwarancji. Raz w roku leje liqui moly do czyszczenia wtrysków zazwyczaj w zimie a no i zawsze tankuje ten droższy ON na stacjach. Moja 2 toyota odpukać jeszcze mnie nigdy nie zawiodła po 3 wynalazkach z niemiec :-)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:wsiadam, jadę i się nie martwię że stanie na środku drogi

Wady:odpukać na razie brak

Odmiana silnika: d4dRocznik: 2009Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 6.6
Verso 28.06.2019
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: Nie polecam. Przy przebiegu 90 tys wtryski poszły do wymiany, drogi interes...

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0 D4D 126 KMRocznik / Przebieg: 2009 /110 tys Śr. spalanie: 7
Avensis 2009 06.03.2019
Średnia:
(5.00)
Tak

Opinia: Nie polecam. Mimo małego przebiegu już wymieniłem wszystkie wtryskiwacze. Wada fabryczna wtrysków = 2x auto stanęło mi w trasie z brakiem możliwości uruchomienia = laweta. ASO jasno stwierdziło, że gdybym regularnie jeździł na przeglądy (do nich oczywiście) to by może wymienili. Jak dla mnie w samochodach takiej marki i za takie pieniądze wady fabryczne nie powinny się trafiać. Dodam, że wtryski nie były wyeksploatowane, ani brudne, ani nawet zepsute. Po prostu chyba zardzewiały bo zrobiły się w nich dziury przez co nie trzymały ciśnienia na listwie.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 126 KM / 1AD-FTVRocznik / Przebieg: 2010 / 95000 Śr. spalanie: 7.5
avensis t27 12.02.2019
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Witam mam Avensisa z 2009r. przy przebiegu 160tys.km padła uszczelka naprawa na koszt Toyoty wczoraj przy przebiegu 268tys. ponownie uszczelka .Naprawa na mój koszt w serwisie koszt 8-10tys. zł o ile z głowicą jest wszystko ok.Sadzę że Toyota powinna informowac o takich problemach a nie tylko w rankingach awaryjności chwalić się 1 miejscem.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 126Rocznik / Przebieg: 2009 268000 Śr. spalanie:
Rafał 12.04.2018
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: Te silnik to tatalna porażka do 2 tys zero mocy nawet na 1 biegu masz wrazenie jakby puscic auto z góry przez co zaczyna sie toczyć coraz szybciej powyżej 2 tys zasadniczo bez szału a wrażenie takie jakby pedał był z gumy. Spalanie 7,1l/100km najprawdopodobniej jest zasługą ssania w tym aucie, które jest totalnie irytujące. temp na minusie obroty 1200 chyba że sie poruszasz to wtedy 1000, chyba że temp płynu powyżej 60C to jak sie poruszasz to 800 sytuacja sie stabilizuję jak plyn osiagnie 90, chyba że wyłączysz nawew to 800 nawet przy -20, Temp osiągga bardzo powoli myśle jest chłodzony głównie przez olej bo wchodzi tam prawie 7l oleju. Cześci zamienne kończą się na filtrach wieć ratuję cie tylko ASO a ceny no cóż ,,czujnik cisnienia doładowania 1300zl,, Jak pominąć te wady do dobry jest zawsze odpala, rozrzad na łańcuchu bez obsugowy

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 2,0 D4D/ 126Rocznik / Przebieg: 2008/ 150 tys Śr. spalanie: 7.1
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów