Silnik 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19573

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych

Polecam

7.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pr

Polecam

7.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D-4D o mocy 90KM mają szerokie zastosowanie w marce  Toyota. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu
koszty części
wrażliwy układ wtryskowy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 26):
(8.96)
Trwałość
 9.27/10
Utrzymanie
 9.42/10
Dynamika
 8.19/10

Głosy według opinii:

251

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota Corolla E12 14.10.2019
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: Samochód w sumie niezły, ale skrzynia biegów po 300 tyś do regeneracji, koszt 3 tyś zł. Dynamika na taki silnik dobra, ale też nie rozpieszcza. Częste wymiany żarówek, hamulce z przodu słabe, zbyt częsta wymiana klocków. Za kierownicą niewygodnie. Przejechanie 500 km po autostradzie jest odczuwalne, fotele mało ergonomiczne. Szczególnie siedzisko bardzo niewygodne. W Polo siedziałem wygodniej. Rdza, uszczelki drzwi tragedia.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1,4 d4dRocznik / Przebieg: 2005/350000 Śr. spalanie: 5.5
Radek 22.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny silnik - u mnie działa w Toyocie yaris r. 2007. Dodam, że jestem jego II właścicielem, auto było kupione w polskim salonie. Ma przejechane prawie 230tys km i żadnych problemów. Oczywiście podstawa to regularny serwis i wymiana oleju co 10 tys km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: yaris / 90KMRocznik / Przebieg: 2007/230 tys km Śr. spalanie: 5.3
michał 14.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.4 d4d 90Rocznik / Przebieg: 2007 / 247000 Śr. spalanie: 5.2
Tiru 10.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Utwierdzam się w przekonaniu że, to rewelacyjny silnik. Zero problemów z czymkolwiek. Zero poboru oleju. Polecam!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Corolla E12 90 KMRocznik / Przebieg: 285000 Śr. spalanie: 5.3
Roberto 04.03.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: "posiadam od nowości, poza wymianami filtrów ,oleju, klocków itp. oraz przedniego lewego łożyska w kole nic złego się nie dzieje :)"

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: COROLLA 90KMRocznik / Przebieg: 2006/157500 Śr. spalanie: 4.2

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów