Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9921

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 D4D o mocy 150KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris ,Avensis,RAV4 oraz w Lexusie IS 220d.A w 2008r wprowadzono wersje D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin,seryjnie wyposażoną w DPF.Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu w zależności od modelu posiada moc 136KM,150KM,177KM. Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelktrycznymi Denso.Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu opart na łańcuchuBardzo dobre przyśpieszenie,doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D.Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10L.Po za tym jednostka oferuje świetne osiągi,bardzo dobre przyspieszenie ,elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta

System D-CAT-(Diesel Clean Advanced Technology)

To technologia która ma za zadanie uzyskanie jak najlepszych wyników w obniżeniu emisji spalin Co2.Z badań wynika że jednostki wyposażone w ten system emitują o 50% mniej tlenku Azotu oraz 80% mniej cząstek stałych !!!

System D-CAT jest wyposażony w 4-drożny katalizator DPNR (Diesel Particulates and NoX Reduction) zastosowano dodatkowo 5-ty wtryskiwacz który podaje paliwo do filtra cząstek stałych w celu wypalenia zebranej sadzy.Co ważne cały mechanizm jest całkowicie bezobsługowy,nie potrzeba dodatkowych płynów jak to mam miejsce w innych systemach.Jednak trzeba pamiętać że auta z filtrami cząstek stałych powinny pokonywać dłuższe trasy w celu poprawienia pracy całej jednostki.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne przyspieszenie
łańcuch rozrządu

Wady:
bardzo drogi serwis
drogie części zamienne
uszczelka pod głowicą
spore spalanie w mieście

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wadliwe modele

awarie uszczelki pod głowicą !!!

sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!

Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM

Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys


Avensis 2AD ( 2005 - 2009)

RAV4  2AD ( 2005 - 2008)

Auris  2AD (2006  2009)

Verso  2AD ( 2005- 2008)

W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 12):
(8.06)
Trwałość
 8.42/10
Utrzymanie
 7.08/10
Dynamika
 8.67/10

Głosy według opinii:

102

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Toyota Avensis T25 Sedan 20.02.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie oszczędny. Oby tak dalej."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2ADFTV Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 7
Studzio 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
""Ogólnie silnik bardzo fajnie chodzi. Fajne przyspieszenie i kultura pracy. Najgorszym minusem jest spalanie w trasie przy 140km/h okł. 8.5 l a po mieście okł. 10l wciągnie ale to auto jest ciężkie i w automacie także ogólnie można przyjąć ze jest ok... To już druga moja Toyota z tym silnikiem i ogólnie mnie nigdy nie zawiodła a przejechałem nią ponad 160tysi z 300tysi." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Verso 180hp po chip z 150hp Rocznik / Przebieg: 2009 160tys Śr. spalanie: 8.5 l
August 28.05.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym bardziej zużyciem oleju. Olej oczywiście zmieniany co 15 tys km, lub co rok. Co do zużycia paliwa w mieście - na zimnym silnku kilka krótkich 3-4 km przejazdów i 8 ltrów a nie 10/100km. Trasa od 5-6.5." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Avensis/150 Rocznik / Przebieg: 2006/250 Śr. spalanie: 6.3
sit 09.01.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
""Mam Toyotę Avensis już 10 lat 170 000 tys.od nowości silnik 2.2 150 km silnik zero awarii , owszem nie korzystam z serwisu bo to mit , że oni lepiej to zrobią zawsze coś znajdą , pali mało polecam tylko z dobrych rąk ." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 150 Rocznik / Przebieg: 2007 170000 Śr. spalanie: 6
ANDRZEJ 05.07.2015
Średnia:
(1.67)
Nie
""MAM RAV4 2006ROK TOYOTA DO KITU ZA TAKIE PIENIADZE PONAD 120TYS MAMA JA OD NOWOSCI KUPIONA W POLSCE PADLA USZCZELKA POD GLOWICA TOYOTA MOTOR POLAND WYPINA SIE NA WYMIANE SILNIKA CHOSC ZASRANYM OBOWIAZKIEM JEST GO WYMIENIC NA NOWY BO TOYOTY MAJA WADE FABRYCZNATYCH SILNIKOW NIE KUPUJCIE RAV 4 TO SZAJS NIE AUTO PSUJE SIE NA KAZDYM KROKU SERWISY TOYOTY TO PRYMITYWY ODRADZAM KUPNO TOYOT PRZEKONACIE SIE" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: RAV4 156 Rocznik / Przebieg: 2006 80000 Śr. spalanie: 6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów