Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 32815

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych

Polecam

7.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pr

Polecam

7.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d  o oznaczeniu N47D20 i mocy 177KM lub 184KM wprowadzono na rynek w 2007 roku. Miał zastosowanie w modelach BMW Serii 1, Serii 3, Serii 5 a także X1 i X3. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika z stopu aluminium, co miał przełożyć się na niższą wagę o prawie 17kg w porównaniu do starszej wersji. Jest to nowoczesna jednostka, w której zastosowani szereg nowatorskich rozwiązań. W tej odmianie silnika 2.0 N47 o mocy 177KM lub 184KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1800/2000 bar. Plusem zastosowania takiego układu jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa przez co auto mniej spala oleju napędowego .Niestety wtryski są bardziej wrażliwe i podatne na uszkodzenie, a co za tym idzie droższe w ewentualnej naprawie. Wtryskiwacze piezoelektryczne są praktycznie nienaprawialne można co najwyżej wymienić ich końcówki na nowe, a koszty ich wymiany idą w tysiące! W opinii użytkowników układ wtryskowy powinien bezproblemowo wytrzymać przebiegi około 200 tys bez jakichkolwiek awarii. Ze względy na podniesienie mocy oraz osiągnięciu wyższego momentu obrotowego w silniku została wzmocniona konstrukcja wału korbowego.Charakterystyczną cechą jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów.( W poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGTo zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Omawiając turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszta obsługi w razie ewentualnej naprawy.Egzemplarze z przebiegiem 160-180tyś kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów.Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa  pociąga za sobą spore koszta. .Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych  koła dwumasowego około 150tys  ,turbosprężarki VGT około 200tys.Trzeba nadmienić że modele po 2010 roku są mniej awaryjne i nie stwarzają tak wielu przykrych i kosztownych problemów.Do najbardziej popularnych odmian trzeba zaliczyć  wersję 177KM w modelu 320d o bardzo przyzwoitych osiągach przy niskim spalaniu.Reasumując 2 litrowa  jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz wysoką  kulturą pracy zwłaszcza w odmianach od 163KM.Jednak trzeba pamiętać że mamy do czynienia z bardzo zaawansowaną technologicznie jednostką, a co za tym idzie w razie jakichkolwiek awarii potencjalny użytkownik musi liczyć się z dużymi kosztami ich naprawy. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta ,silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elstyczność
dobry poziom spalania

Wady:
awarie łańcucha rozrządu
awarie kolektora dolotowego-Klapy wirowe
awarie koła dwumasowego
awarie turbosprężarki VGT
awarie wtrysków pizoelektrycznych- nienaprawialne

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ

Zaleca się zmiany oleju Maksymalnie co 15 tyś/km przez co wydłużymy żywotność turbosprężąki

Układ wtryskowy !

W silniku 2.0 N47 występują dwa rodzaje układu wtryskowego

wersje o mocach niższych od 116-143 układ z wtryskami elektromagnetycznymi  Bosch

wersje o mocach wyższych od 163KM -204 układ z wtryskami piezoelektrycznymi Bosch

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 11):
(6.88)
Trwałość
 6.09/10
Utrzymanie
 6.09/10
Dynamika
 8.45/10

Głosy według opinii:

83

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

e61 22.11.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Obecnie nalatane 390tys, pzy 270tys wymiana rozrządu poza tym drobne usterki od 3 lat zero usterek, im starszy tym lepszy, nie sprzedałem bo przy okazji rozrządu zrobiłem dwumas,sprzęgło i koło pasowe i szkoda mi było wydanej kasy ok. 8tys.zł. i bardzo dobrze zrobiłem. Trzeba dbać o prawidłowy poziom oleju nie sugerować się wyświetlaczem, mam zawsze na bagnecie trochę ponad max. BMW e61 2007r. wersja na Belgie z ograniczoną mocą do 160KM. max

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Cichy, bardzo ekonomiczny i dynamiczny

Wady:Nie dla Januszy.

Odmiana silnika: n47Rocznik: 2007Przebieg: 390 Śr. spalanie: 5.4
X3 13.01.2019
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: Przy przebiegu okolo 160tys padla turbina. Jakies problemy tez były z DPF :) Przy przebiegu okolo 190tys padła pompa, w wyniku czego trzeba bylo wymieniac wtryski. pompe i płukać cały układ paliwowy. Silnik N47 ma rozrzad umiejscowaiony od strony skrzyni, wiec przy takim przebiegu warto go wymienic, np przy okazji wymiany kola dwumasowego. W porzedniej wersji M47 rozrzad byl od strony chlodnicy i podobno był trwalszy. Ogolnie silnik ma dobra dynamike i raczej mało pali

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 177KM/N47Rocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie:
Krzysztof 24.12.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Rewelacja n47 już mam 2 becie z tym silnikiem nie ma wad jak się dba Tak się ma auto w tej klasie nie ma równych

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Seia3 184kmRocznik / Przebieg: 2012 200000 Śr. spalanie: 6.0
Piotr 09.04.2017
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: "Odradzam! Po przejechaniu 110 tys (5 lat, jedyny właściciel, serwis ASO) w trakcie podróży z wakacji padła turbina, samochód nie nadawał się do jazdy. Bardzo wysokie koszty sprowadzenia samochodu do kraju+ koszt naprawy. Odradzam, uważam że tej klasy samochód nie powinien zawodzić w tak dużym stopniu."

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: X3 2,0 xd/ 185 KMRocznik / Przebieg: 2012/ 112000 Śr. spalanie: 7.2
Adam 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z Danii. Przebieg w trakcie kupna 88 tys. Przebieg sprawdzony i potwierdzony w ASO w Warszawie. Z braku pewności i znający polskie realia sprawdziłem ponownie w BMW w Danii. Historia potwierdzona. Obecnie 175 tys przebiegu. Do tej pory oprócz wymian oleju i filtrów co 12-15 tys wymiana plecionki ( uszkodzenie mechaniczne ), i akcja serwisowa w Katowicach ---wymiana napinacza łańcucha rozrządu. To tyle, autko na razie śmiga, raz w roku jest trasa ok.3000 tys km. no i wiadomo jazda mieszana praca (autostrada 30 km dziennie) i trochę jazdy miejskiej. Co staram się przestrzegać to: olej co 10-12 tys, chłodzenie turbinki po jeździe, i całkowicie wyłączyłem START-STOP. Generalnie polecam. ( OPINIA SZCZERA I PRAWDZIWA )"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E90 n47/177 PSRocznik / Przebieg: 2008/175000 Śr. spalanie: 6.2-6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów