Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11690

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA18822.11.2020

Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię k

Odradzam

6.70

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)18.11.2020

Czytam negatywne opinie innych I zastanawiam sie czy mowia o moim silniku. Ja mam go w chevrolet malibu, 2012, raczej jestem z tych co

Polecam

7.82

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5d o mocy 116KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW oraz Mini. Jest jednym z rodziny silników o oznaczeniu B37, inne odmiany większe i mocniejsze odpowiednio 4-cylindrowe B47 oraz 6-cylindrowe B57.  Jednostka trzycylindrowa wyposażona w turbosprężarkę VGT-(Bosch-Mahle z pojedynczym zwojem) .Wszystkie silniki z rodziny B wyposażone są w podwójny wałek rozrządu Vanos z systemem Valvetronic oraz łańcuch rozrządu.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Ideą inżynierów BMW jest stworzenie silników modułowych co jest z korzyścią dla całej rodziny,ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych.Takim przykładem jest podobna konstrukcja oraz części omawianego silnika 1.5d B37 z silnikiem benzynowym B38.Cała rodzina silników produkowane w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Zalety:
nowoczesna jednostka
niski poziom spalania
dobra dynamika

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BMW 116d 12.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie. Dobra dynamika

Wady:

Odmiana silnika: B37Rocznik: 2017Przebieg: 60000 Śr. spalanie: 4.7
Marcin 01.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelka spalanie w granicach 5l i to nie przy super oszczędnej jeździe tylko normalnie,przy super oszczędnej schodzi się do 4 l.Silnik Renówki jakby ktoś nie wiedział i powiem że jestem pod wrażeniem,jakbym nie wiedział to bym chwalił Merca za ten silniczek.Moc wystarczająca dobrze się zbiera jest bardzo elastyczny co sprawia że się kierowca nie meczy.Super.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 1 F20 116d/116KMRocznik / Przebieg: 2013.r 113.tys Śr. spalanie: 5.0

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.