Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13611

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA288)25.02.2021

Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec

Polecam

8.75

Silnik 1.6 D2 8V 115KM (D4 162T)23.02.2021

Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz

Polecam

8.10

Silnik 2.0 dCi M9R22.02.2021

Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej

Polecam

8.96

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)20.02.2021

Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (

Odradzam

6.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5d o mocy 116KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW oraz Mini. Jest jednym z rodziny silników o oznaczeniu B37, inne odmiany większe i mocniejsze odpowiednio 4-cylindrowe B47 oraz 6-cylindrowe B57.  Jednostka trzycylindrowa wyposażona w turbosprężarkę VGT-(Bosch-Mahle z pojedynczym zwojem) .Wszystkie silniki z rodziny B wyposażone są w podwójny wałek rozrządu Vanos z systemem Valvetronic oraz łańcuch rozrządu.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Ideą inżynierów BMW jest stworzenie silników modułowych co jest z korzyścią dla całej rodziny,ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych.Takim przykładem jest podobna konstrukcja oraz części omawianego silnika 1.5d B37 z silnikiem benzynowym B38.Cała rodzina silników produkowane w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Zalety:
nowoczesna jednostka
niski poziom spalania
dobra dynamika

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 4):
(9.75)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.25/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

28.12.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 125 tyś. km, i żadnej awarii. Niezawodny silnik, spalanie w trasie nawet ok. 4l/100km, na autostradzie 5.5l/100km, a w mieście 5l/100km.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 95Rocznik: 2016Przebieg: 125000 Śr. spalanie: 5.1
BMW 116, f20 05.12.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Znakomity silnik. Przejechane 90k w 3 lata i czekam na następne. Silnik bezobsługowy. Wymiana oleju co 10-12k.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Dynamika, spalanie, dźwięk.

Wady:Brak

Odmiana silnika: B37Rocznik: 2017Przebieg: 90k Śr. spalanie: 5.5l
BMW 116d 12.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie. Dobra dynamika

Wady:

Odmiana silnika: B37Rocznik: 2017Przebieg: 60000 Śr. spalanie: 4.7
Marcin 01.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelka spalanie w granicach 5l i to nie przy super oszczędnej jeździe tylko normalnie,przy super oszczędnej schodzi się do 4 l.Silnik Renówki jakby ktoś nie wiedział i powiem że jestem pod wrażeniem,jakbym nie wiedział to bym chwalił Merca za ten silniczek.Moc wystarczająca dobrze się zbiera jest bardzo elastyczny co sprawia że się kierowca nie meczy.Super.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 1 F20 116d/116KMRocznik / Przebieg: 2013.r 113.tys Śr. spalanie: 5.0

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów