Silnik 1.7 CDTI 101KM (Z17DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22737

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 101KM (Z 17DTH) występuje w samochodach marki Opel jest konstrukcją firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik  od 2001r posiadał już nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Nowsze odmiany od 2007 r

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM (wszystkie po roku 2009) zostały zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe , natomiast w Oplu Zafirze już od 2007r został zastosowany DPF. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach,natomiast jednostki z późniejszych lat od 2007 a w szczególności po 2009r które są mocno zmodyfikowane i wyposażone w drogi i często awaryjny osprzęt mogą okazać się bardzo kosztowne i mniej odporne na duże przebiegi.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dostępność części
niskie spalanie

Wady:
słaba elastyczność/głośna praca
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbin

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk -odmiany

DTI - 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa

CDTI - 2001r Common Rail -  debiut w Honda Civic 

od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH

od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  

od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!


 Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 10):
(7.77)
Trwałość
 8.2/10
Utrzymanie
 7.7/10
Dynamika
 7.4/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Astra III H 18.02.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik dobry, bez DPFu ale z dwumasą. Po 200tyś. przy braku wskaźnika temperatury nie wiesz że nie masz oleju albo płynu chłodniczego (pękł wąż) co spowodowało że nieświadomie zarżnąłem silnik bo po odcięciu mocy przez komputer i zapaleniu kontrolek była już musztarda po obiedzie, pękł blok silnika!!!. Silnik z anglika kosztował 3tysiaki a przekładka 4tysiaki, oczywiście nie w ASO.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Fajny silniczek do mniejszego autka, dynamiczny, stosunkowo oszczędny. Naprawy są mało kosztowne w stosunku do np Toyoty, jest dużo używek i zamienników. Jest dość głośny przy dużych prędkościach na autostradzie.

Wady:Jak powyżej tzn. dwu-masa i czujnik obrotów wału wytrzymuje 200tys. Po takim przebiegu pękają węże chłodzenia (u mnie 4x!!) i oleju (u mnie 1x). Często padają również świece żarowe.

Odmiana silnika: 101/CDTIRocznik: 2008Przebieg: 230 Śr. spalanie: 7
Astra H 26.01.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Śmigam na tym silniku 4 lata.. od 160 tys, teraz jest 220tys km, z silnikiem nie ma problemów. Alternator zmieniałem już 2 razy, lecz za każdym razem wstawiłem taniego chińczyka ok 250 zl. Był problem raz z tym że silnik gasł i nie dało sie go włączyc.. po kilku próbach czy tam 10 min odpalał. Komputer wskazywał czujnik położenia wału rozrządu, wymieniłem. Koszt 300zl. Wszystko od tamtej pory działa jak należy. Spalanie w jezdzie mieszanej ok 7l w trasie kolo 5l.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.7 cdtiRocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 7
opel meriwa 03.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: kupiłem opla meriwe 1,7 cdti ,jednoroczną z przebiegiem 36 tyś ,mam ją od 12 lat ,obecnie ma przejechane prawie 270 tyś ,nie bierze ,grama, oleju , od chwili zakupu olej castrol ,słabe alternatory , ja już mam trzeci ,nie warto naprawiać ,taniej kupić używkę ,generalnie ,silnik, nie do zaj........-a reszta to tylko -opel-

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1,7 cdtiRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 5.8 6.2
Łukasz 03.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101 koni. Lecz tani w utrzymaniu i bardzo ekonomiczny. Jedyna wada jaka mnie dopadła 3 razy niestety to pękające węże układu chłodzenia przy dużym wysiłku typu autostrada płyn wypada w moment i niestety to wymiany waż. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Astra 1.7 DTH / 101Rocznik / Przebieg: 2006/230000 Śr. spalanie: 6
Matt 27.05.2015
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: "Kupiłem Astrę H z pierwszego roku produkcji wyposażoną w 1.7 CDTi z przebiegiem 136 tyś km. Przy przebiegu 175 tyś padła turbosprężarka - po regeneracji działa do dzisiaj. Poza tym regularnie przepala się układ prostowniczy w alternatorze - dokładnie co 50 000 tyś. Koszt naprawy to ok 250-300 PLN, więc można przeżyć. Innych usterek na razie brak. Wymieniam olej co 15 000 km i nie mam żadnych problemów z silnikiem. Spalania na trasie przy szybkości poniżej 100 km/h - 4,0 litra. W mieście bardzo wysokie 7-7,5 litra. Jedyne czego mi brakuje to 6ty bieg. Polecam"

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: ASTRA III 101KMRocznik / Przebieg: 2004/275 000 Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.