Silnik 1.7 CDTI 101KM Z17DTH - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5834

CDTi
Silnik 1.7 CDTI 101KM Z17DTH

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km lub 6 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch- możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po: co 30.000 km lub 2 lata.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk -odmiany

DTI - 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa

CDTI - 2001r Common Rail -  debiut w Honda Civic 

od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH

od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  

od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!


 Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 101KM (Z 17DTH) występuje w samochodach marki Opel jest konstrukcją firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik  od 2001r posiadał już nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Nowsze odmiany od 2007 r

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM (wszystkie po roku 2009) zostały zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe , natomiast w Oplu Zafirze już od 2007r został zastosowany DPF. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach,natomiast jednostki z późniejszych lat od 2007 a w szczególności po 2009r które są mocno zmodyfikowane i wyposażone w drogi i często awaryjny osprzęt mogą okazać się bardzo kosztowne i mniej odporne na duże przebiegi.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dostępność części
niskie spalanie

Wady:
słaba elastyczność/głośna praca
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbin

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 7):
(7.38)
Trwałość
 8.14/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

52

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Łukasz 03.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101 koni. Lecz tani w utrzymaniu i bardzo ekonomiczny. Jedyna wada jaka mnie dopadła 3 razy niestety to pękające węże układu chłodzenia przy dużym wysiłku typu autostrada płyn wypada w moment i niestety to wymiany waż. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra 1.7 DTH / 101 Rok / Przebieg: 2006/230000 Śr. spalanie: 6
Matt 27.05.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
""Kupiłem Astrę H z pierwszego roku produkcji wyposażoną w 1.7 CDTi z przebiegiem 136 tyś km. Przy przebiegu 175 tyś padła turbosprężarka - po regeneracji działa do dzisiaj. Poza tym regularnie przepala się układ prostowniczy w alternatorze - dokładnie co 50 000 tyś. Koszt naprawy to ok 250-300 PLN, więc można przeżyć. Innych usterek na razie brak. Wymieniam olej co 15 000 km i nie mam żadnych problemów z silnikiem. Spalania na trasie przy szybkości poniżej 100 km/h - 4,0 litra. W mieście bardzo wysokie 7-7,5 litra. Jedyne czego mi brakuje to 6ty bieg. Polecam" "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: ASTRA III 101KM Rok / Przebieg: 2004/275 000 Śr. spalanie: 5.5
crid 12.11.2014
Średnia:
(5.33)
Nie
""W skrócie nie polecam. Jestem użytkownikiem tego silnika trzy lata, samochód zakupiony z przebiegiem około 130 tys., obecnie przebieg 180 tys. Po dwóch latach siadła pompa wysokiego ciśnienia oraz czujnik wału korbowego. Z pompą wysokiego ciśnienia fachowiec "mechanik" walczył prawie cztery tygodnie aby zdiagnozować awarię pompy. Ogólnie silnik daje rade, trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Silnik nie posiada filtra DPF - duży plus. Spalanie w trasie potrafi zejść poniżej 4,0 l. ale tylko w dogodnych warunkach. Plusem jest dostępność tanich używanych części zamiennych." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Astra H 1,7 CDTI 101 kM Rok / Przebieg: 180 tys. Śr. spalanie: ?
Dawid 10.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
""Silnik bez awaryjny ale jego mankamentem jest za duże spalanie nawet 8L w mieście ,niestety dzisiejsze diesle palą naprawdę dużo mniej.Sam silnik bardzo przyjemny w użytkowaniu,ładnie pracuje jest dynamiczny dobrze się zbiera i nie jest awaryjny (obecnie przebieg 156 tyś zero problemów). " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Meriva 1.7CDTI 100KM Rok / Przebieg: 2008 r 156 tyś Śr. spalanie: ?
Riko 07.04.2014
Średnia:
(7.33)
Tak
""Konstrukcyjnie do zniesienia ale bardzo delikatny bardzo czuły na złe paliwo.Uwaga na układ wtryskowy drogi w naprawie ,zmiana oleju częściej niż w serwisie daje gwarancję dłuższej żywotności .Po za tym silnik dynamiczny mało pali i świetnie spisuje się w mieście ." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Corsa 1.7 CDTI 100KM Rok / Przebieg: 155 tys Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.