Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.
Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr
7.37
Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas
7.88
Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni
7.35
Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w
7.35
Silniki 1.6 Crdi o mocy 90KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest najsłabszą odmianą z pośród całej rodziny silników o oznaczeniu (D4FB). Niestety ta wersja nie może pochwalić się znaczącymi osiągami oraz dobrą dynamiką.Za to nie jest wyposażona w nader uciążliwy osprzęt który jest często awaryjny i drogi w ewentualnych naprawach.Mowa tu o kole dwumasowym czy filtrze DPF który tutaj nie występuje.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych DPF.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie minusów trzeb zaliczyć słabą dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania oraz duża trwałość.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze
Wady:
słaba dynamika
słaba elastyczność
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinia: 255 tys głównie autostrada, nic nie robione oprócz oleju i filtrów, spalanie w trasie 4.9 l, w mieście 5.2. Jak ktoś mi piszę ze słaba dynamika to bez porównania zbiera się lepiej niż 110 km benzyniak dzięki lepszemu momentowi obrotowemu .Sprawnie przyspiesza od 1200 a od 1500 ciągnie jak wściekły. Olej co 15 tys nie przekraczać.Tanie filtry.Bez dwumasy .Turbo nie sprawia problemu , przy 170 tys wymieniłem świece żarowe, dwie z 4-ch były przepalone a autko nadal odpalało. Jak ktoś to mi pisze o rdzewiejących ramkach drzwi to nie te forum -ale też tak mam :) Pasek osprzętu jeszcze oryginalny. Brawo Hyundai/Kia umiecie konstruować trwałe i oszczędne silniki.
Zalety:Wół roboczy, nie do zajechania. Bardzo oszczędny . Bez dwumas i innych pierdół -prosta konstrukcja . Brak usterek.
Wady:Głośny powyżej 3 tys obrotów Umiarkowana dynamika.
Odmiana silnika: 1.6 crdi 90 KM | Rocznik: 2009 | Przebieg: 255000 | Śr. spalanie: 5.0 |
Opinia: Silnik bezproblemowy. Olej wymieniany co 15tys. podobnie jak inne filtry itd. Przez ponad dwa lata raz popsuł się ręczny i raz zapchał filtr w baku - tanie naprawy. Silnik dynamiczny, niby 90km ale dużo nM więc daje rade. W trasie zejdzie poniżej 5 litrów na 100km co jest dobrym wynikiem przy masie auta 1340kg plus kierowca i paliwo. Brak problemów z korozją, łańcuchem rozrządu (jak się normalnie jeździ to nie ma prawa się rozciągnąć) ani z wyciekami. Łatwa dostępność części, pasują też z kia.
Odmiana silnika: i30 CW / 90KM | Rocznik / Przebieg: 2008 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: To mój pierwszy diesel. Jak go kupiłem miał 96000, teraz jest 154000. Szukałem ekonomicznego autka rodzinnego i to jest strzał w 10. Wygodnie, po mimo tylko 89 kucy mocy dla mnie fajnie śmiga jadąc w 4 osoby i bagaż. Trasę kilka tysięcy km w 2 tyg na wakacjach łyka i pyta kiedy kolejna. Prosta konstrukcja więc na razie z rzeczy serwisowych tylko olei i filtry. Leję tylko pełen syntetyk i nie muszę dolewać między wymianami. Zmieniłem na diesla bo zaczeło mi wychodzić po 24000km na rok. Polecam. Z tą bryłą ten silnik radzi sobie bardzo dobrze. Pilnując obrotów zszedłem do 4,8L na 100km. Ale była to jazda na poziomie 90km/h
Odmiana silnika: Kia Ceed kombi | Rocznik / Przebieg: 2010 | Śr. spalanie: 5.5 |
Opinia: "świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność."
Odmiana silnika: ceed/90KM | Rocznik / Przebieg: 2011/135 tys | Śr. spalanie: 5.5 |
Opinia: "Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super"
Odmiana silnika: 1 6 crdi 90kM | Rocznik / Przebieg: 2007 | Śr. spalanie: 5.5 |
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów