Silnik 1.6 16V CRDi 115KM (D4FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15669

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi o mocy 115KM występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc również moce 90KM 110KM oraz 128KM i różni się osprzętem.Wersja 115-konna jest odmianą wyważona i jej moc o raz dynamika jest na niezłym poziomie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek.Niestety często dochodzi do jej awarii wyjściem jest regeneracja ponieważ koszt nowej jest bardzo drogi. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym.Starsze jednostki nie są wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.Po 2010 roku wszystkie odmiany silnika zostały seryjnie wyposażone w DPF to ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin.Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha.Po stronie plusów trzeba zapisać dobrą  dynamikę i elastyczność a do największych zaletą cichą pracę silnika niski poziom spalania.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 10):
(9.33)
Trwałość
 9.4/10
Utrzymanie
 9.4/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

100

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

CEED / 1 07.05.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"spalanie 5.8 l miasto komputer nie przeklamuje . 75000 przejechane w 1.5 roku w tym czasie wymienilem koncowki drazkow kierowniczych i koncowki wachaczy. do wymiany jest rolka paska wieloklin i lancuch rozrzdu(troche swiszcze)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI 115KM Rocznik / Przebieg: 2007 / 396000 Śr. spalanie: 5.8
Ceed 1 Fl SW 19.04.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"Ceed 1FL SW1.6crdi 115km bardzo dobry silnik kultura pracy elastyczność dynamika.Póki roku eksploatacji żadnych problemów .Spalanie trasa do120km/h 5l/100 120-150 klima tempomat 6l/100.Miasto lato 6.5l/100 zima 7.5l/100 ogólnie polecam auto super wygodne pojemne. Bolączki to korozja tzw sanki przód i tył oczyścić i konserwacja"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6crdi 115km D4FB Rocznik / Przebieg: 2011 190tys Śr. spalanie: 6.5
CEED 10.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem auto od kobiety z przebiegiem 137000. Miałem obawy, że silnik i sprzęgło może być w kiepskim stanie ale się pomyliłem. W 15 miesięcy zrobiłem 33 000 km. Auto świeżo po gruntownym przeglądzie i nic. Stan idealny. Wymieniłem końcówki stabilizatorów. Auto ekonomiczne, spalanie w trasie 4.6, miasto około 5.8. Wskaźnik średniego spalania komputera pokładowego trochę przekłamuje więc po wyjeżdżeniu zbiornika i zatankowaniu do pełna wychodzi różnie raz 5.0-5.2 l/100 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115/CRDI Rocznik / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 5.2
Lech 26.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swietne spalanie-4,0 l na autostradzie i swietne przyspieszenie. Wczesniej jeżdziłem Carensem 2 z silnikiem 2,0 CRDi 140 KM- był znacznie glosniejszy. Polecam kazdemu. Na 1 tanku-1400km, czyli do Chorwacji na wczasy np. dojadę, "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Cerato 1,6 115 KM Rocznik / Przebieg: 2007/144000 Śr. spalanie: 5.2 l
Michał 15.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni Rocznik / Przebieg: 2010/192000 Śr. spalanie: 5.0
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów