Silnik 1.6 16V CRDi 128KM (D4FB-U2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15150

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 CRDI o mocy 128KM z oznaczeniem  (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest to kolejna odmiana po wersjach 90KM,110KM oraz 115KM  z wcześniejszych lat.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie.Silnik w tej odmianie mocy seryjnie wyposażony jest  filtrem cząstek stałych DPF !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić,chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny.Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry,wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 25.07.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI/128Rocznik / Przebieg: 2010 300000 Śr. spalanie: 6.2
11.05.2013
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "Co do przedziału mocy od 110 KM do 128KM, to podana moc występuje tylko na papierze. W rzeczywistości przypuszczam że tak na prawdę to moc zamyka się w 90 KM. Owszem silnik w miarę oszczędny przy kolach 15 cali, niestety w mojej Kia Soul fabryczne kola to 18 cali i spalanie przy oszczędnej jeździe nie chce zejść poniżej 6 l/100km. Co do dynamiki to samochód mułowaty i opornie się rozpędza, na szczęście zimowe opony są na 15 i przy oszczędnej jeździe autko spala 4,8 l/100km, średnia na poziomie 5,3 l.O skrzyni biegów nie będę się rozpisywał, biegi wchodzą OK tylko inżynierowie z Kii zawalili sprawę z doborem przełożeń, piąty bieg jest tylko nie wiadomo po co, chyba jako nadbieg."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Kia SoulRocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 5.3

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.