Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8318

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI występuje w modelach Kia oraz Hyundai i posiadał moc 136KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 115KM praktycznie niczym nie odbiega od  od silnika z wyższą mocą ,moment obrotowy 265NM osiągamy już przy 1250 obr/min co przekłada się na świetne przyspieszenie .Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń . Jednostka napewno bardzie się sprawdzi w samochodach klasy C a niżeli w klasie SUV np. Kia Sportage 1.7 CRDI w której odczujemy  słabą dynamikę i moc w stosunku do masy pojazdu. Kia sportage przyśpiesza do 100km/h w około 13 sekund. Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 5):
(8.53)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 17.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało słyszalny w kabinie nie wiem jak i innych modelach ale albo cilnik jest po prostu dosyć cichy albo carens dobrze wygłuszony. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Kia Carens / 136KM Rocznik / Przebieg: 2014 / 135800 Śr. spalanie: 5.9
Damian 20.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik dość elastyczny. Na i40 wagon jest akurat. Oczywiście mogła by być większa moc :) Silnik w tym modelu sprawuje się dobrze. Spalanie w mieście około 9,5 litra. W trasie spada do około 6 l w zależności od trasy ( autostrada lub inne drogi). "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: i40 skrzynia AT / 136kM Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7
Jacek 21.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji . " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: I40 136 Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.7
ARTUR 30.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jeśli narzekacie na dynamikę to jest na to rozwiązanie, bez utraty gwarancji można zamontować doładowanie silnika do mocy ok 138KM, spalanie w zasadzie to samo czyli ok 6,5l/miasto 5,8l/trasa.Przed zakupem Kii jeździłem IX35 115KM i faktycznie trochę mu brakowało. Koszt ok 1000-1500zł a naprawdę dużo lepsze wrażenia z jazdy, różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: SPRTAGE KIA 1,7CRDI Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 6.2
Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik bardzo dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie ,jak dal mnie wad żadnych nie znalazłem .To nowoczesny silnik w systemie Common Rayl wiec praca bardzo równa i cicha .Lepiej się spisuje na wyższych obrotach ,dobre przyspieszenie ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.7CRDI /136 KM Rocznik / Przebieg: Optima 2012 rok 69 tyś Śr. spalanie: ?

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.