Silnik 2.2 16V CRDi 197/200KM (D4HB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9979

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)27.03.2020

Dołączę się do tych komentarzy ,Megane III FL 2013 r salon PL serwis pierwsze dwa po 30 tys/km następne co 12-15 lub rok co było

Odradzam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

A ja wbrew innym polecam z czystym sumieniem. Jak Ci nie pasuje 1,5 dCi 110 KM kup sobie VW 2,0 TDi, 1,6 TDi poczujesz co znaczy bezawa

Polecam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

Stanowczo odradzam, dałem d...y, a odradzali mi ten motor.

Odradzam

7.13

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CRDI o mocy 197KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 5):
(9.47)
Trwałość
 9.8/10
Utrzymanie
 8.8/10
Dynamika
 9.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

16.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 2.2 Sorento 4x4 automat - 145 tys. Bezawaryjne, dobra praca, faljna dynamika. SPalanie - zgodnie z oczekiwaniami -jednak nie zgadzam sie z piszacymi tutaj ze 7,5l/100km. Ten kto to pisze nie umie pomiaru zrobic rzetelengo wg mnie. Spokojna bradzo jazda autostradowa - 8.5l - czyli do 110km/h. Jazda 130...140km/h - to 10..11l/100km. POdobnie miasto Gdansk - 10...11l/100km. NAwet 12l jak duzo w korkach.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Przemek 02.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h"

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe 197 KMRocznik / Przebieg: 2010 80 tyś. Śr. spalanie: 9-9.5 miasto
Mahaj 16.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kias Sorento 2.2 CRDI 197KMRocznik / Przebieg: 2010 r 110tyś Śr. spalanie: 7.5L
Janusz 02.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Nowoczesny silnik ,cicha praca ,bardzo elastyczny ,moc 197 KM jest idealna .Świetne parametry ,auto przy tej mocy bardzo dynamiczne ,a jest naprawdę co ruszyć .Spalanie ,no powiedzmy do przeżycia .Przebieg 95 tyś ,bez żadnej usterki ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Carnival 2.2 CRDI 197KMRocznik / Przebieg: 2010 r 95 tyś Śr. spalanie: ?
Sławek 24.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Silnik ten montowany jest też w KIA Sorento. Mam taki (2.2 CRDI 197KM) od ponad dwóch lat (Sorento 2010 4x4 skrzynia manual) 50 tys km - bezawaryjny, bardzo dynamiczny, spalanie na poziomie 8,6 - 9,0 miasto, krótkie trasy. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: KIA SORENTO 2.2 CRDI 197KMRocznik / Przebieg: 2010 50 tys km Śr. spalanie: 8.6 - 9.0 miasto

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.