Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9253

JTD

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)18.01.2020

Ponad 261000 bez większych problemów. Ostatnio wymieniono zawór SCV, pompę wody na Hepu, pasek napędu osprzętu, 9 letni akumulato

Polecam

8.21

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)16.01.2020

Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Odradzam

6.22

Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH)15.01.2020

Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki t

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 MultiJet o mocy 120KM to nowoczesna jednostki wysokoprężna montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia oraz Suzuki. W zależności od modelu silnik posiada moc 90KM, 105KM lub 120KM. Jednostka zadebiutowała w 2008 roku, jest spokrewniona z poprzednikiem - silnikiem 1.9 JTD.Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersję  90KM oraz 105KM współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi. Dużą zaletą siników o niższej mocy (90KM) jest brak filtra cząstek stałych. W mocniejszej 120-konnej wersji występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPFRozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, małym zapotrzebowaniem na paliwo, niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika i elastyczność
nsiki poziom spalania

Wady:
drogi serwis (w wersji 120KM)
awarie filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 5):
(9.73)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.8/10
Dynamika
 9.4/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Fiat Bravo II Dynamic 12.07.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia:

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6 JTDm/120KMRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6.5
Artur 07.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik jest bardzo dynamiczny i elastyczny a przy tym spala nie całe 5l.Pojemność oraz moc 120KM jest w zupełności wystarczające do tego modelu/Alfa Romeo Giulietta.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Alfa Romeo Giulietta 120KMRocznik / Przebieg: 2016.r/70.000km Śr. spalanie: 5.0
Aro 11.06.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM jestem zadowolony z kultury pracy i pracy silnika. Posiada DPF i jedno co mogę powiedzieć to nie ma dymka z rury każdy jak zobaczy to benzyna a nie diesel, jak na razie jestem z DPF zadowolony póki działa prawidłowo. Dolewam dodatki do paliwa aby DPF jak najdłużej posłużył, a jak padnie DPF to się wytnie fizycznie i komputerowo. Spalanie 5,5l/100km w tym 65% miasto i 35% trasy, jeżdżę delikatnie nie butuję go jeżdżę z prędkością poza miastem 80-120km/h . "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Fiat Bravo 2 1.6MultiJET 120KM Rocznik / Przebieg: 2011/94000 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 07.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik 1,6 MtJ 120KM z DPF to świetnie dobrana jednostka napędowa do Fiata Bravo. Silnik pracuje cicho, gładko i jest w miarę ekonomiczny (trasa z prędkością ok. 100 km/h - 4,7, trasa z prędkością ok. 140 km/h - 6 - 6,5, miasto - 6 - 7,5, cykl mieszany 5,5 - 6). Częsta (co 10-15 tys.) wymiana oleju gwarantuje trwałość turbosprężarki. Obecność turbo ze zmienną geometrią zapewnia zauważalny zastrzyk mocy już od 1100-1200rpm. Z uwagi na DPF co jakiś czas trzeba autko przegonić po drodze szybkiego ruchu. Zero zapoceń, a tym bardziej wycieków. Jedyne do czego mam zastrzeżenia to bardzo krótka "jedynka" i "dwójka" - dopiero "trójka" jest bardzo elastycznym biegiem pozwalającym dociągnąć do 90km/h. No i autostradowa "szóstka" genialnie obsługuje prędkości powyżej setki - przy 170km/h obroty silnika dopiero na 3000rpm. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Fiat Bravo 120 KMRocznik / Przebieg: 2010 / 68000 Śr. spalanie: 5.5 - 6.0
Michał 03.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Super silnik mam go w w Fiacie Bravo 1.6 MTJ 120 KM ,bardzo dynamiczny ,praca jak w benzynie cicho i bardzo równo .Auto świetnie sie zbiera ,bardzo elastyczny silnik spalanie bardzo niskie średnio 5,5 L .Problemów kompletnie żadnych .POLECAM "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fiat Bravo 1.6 MTJ 120 KMRocznik / Przebieg: 2008 rok 125 tyś Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.