Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 113KM D4EA

40598
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi 16V 113KM D4EA

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 113KM D4EA montowane były w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001 do 2006 roku. W modelach  w tej odmianie nie stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek i nie posiadały filtra cząstek stałych . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji .


W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niskie poziomy spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EA
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

31%
8%
15%
8%
23%
15%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników