Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22088

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 CRDI o mocy 140KM (D4EA) montowane są w samochodach marki Hyundai oraz Kia.Jest tą samą konstrukcją co jego staryszy brat w wersji 113KM z wcześniejszych lat produkcji.W silniku zastosowano nowsze rozwiązania i wyposażono w inny osprzęt .Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch,plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej. W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie.Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dobra dynamika
niskie spalanie

Wady:
awarie DPF jeżeli występuję

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 45

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 9):
(9.67)
Trwałość
 9.89/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 9.78/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ceed 07.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jak i auto bez zarzutu. Dynamiczny i oszczędny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D4EA-FRocznik / Przebieg: 2010/220000km Śr. spalanie: 6.6
Kia Ceed 25.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy umiarkowanym spalaniu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM D4EAFRocznik / Przebieg: 2009/240 000km Śr. spalanie: 6.6
Kia Ceed 22.03.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KM D4EA-FRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6
Ceed 13.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Wytrzymały, bezawaryjny silnik o sporej mocy. Zapewnia dobre osiagi prz umiarkowanym spalaniu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140KMRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7.0
Patryk 07.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważnej awarii. Jedynie konieczna była wymiana czujnika położenia wału korbowego, który oryginalny kosztował grosze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/175KMRocznik / Przebieg: 2010/158000km Śr. spalanie: 7.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.