Silnik 2.0 16V CRDi 185KM (D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8748

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)18.01.2020

Ponad 261000 bez większych problemów. Ostatnio wymieniono zawór SCV, pompę wody na Hepu, pasek napędu osprzętu, 9 letni akumulato

Polecam

8.21

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)16.01.2020

Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Odradzam

6.22

Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH)15.01.2020

Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki t

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CRDI o mocy 185KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2011 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

TOMEK 23.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Użytkuję silnik w Hyudai iX35 4x, eksploatacja średnia, 3 lata 115 tys. Silnik spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów, przyspieszenie wystarczające.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai iX35Rocznik / Przebieg: 2014-12 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.