Silnik 2.0 16V CRDi 136KM (D4HA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12855

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem D4HA wszedł do produkcji od 2010 roku.Jest to całkowicie nowa konstrukcja nie mająca nic wspólnego z poprzednimi wersjami 2.0 CRDI.Konstrukcja czterocylindrowa z  głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu.Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar !!!W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro5 silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF z bardzo rozbudowanym systemie recyrkulacji spalin !!! Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy,kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki.Silnik  charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt,co w razie awarii pochłania większe koszty.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
filtr cząstek stałych DPF
piezoelektryczne wtryskiwacze nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leon 10.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Silnik bardzo dynamiczny świetnie się zbiera i bardzo cicho pracuje.Minusem jest spalanie zwłaszcza w mieście 10-11 L na trasie przy spokojnej jeździe 6.L.Jak komuś nie zależy na niskim spalaniu to auto i silnik idealny."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Sportage 2.0 CRDi 136 KMRocznik / Przebieg: 2010 r. 85 tyś Śr. spalanie: 10-11 L na trasie
Krzysztof 18.10.2013
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: "Rewelacyjny dynamiczny i bardzo oszczędny silnik .Piszę tak ponieważ spełnił dosłownie wszelkie moje oczekiwania . Kupując diesla nie byłem przekonany ,myślałem że to stare klekoty nic bardziej mylnego ,cichy bardzo dynamiczny i przy tym bardzo mało pali- jakieś 6 L .To mój pierwszy diesel i jestem zachwycony .Przejechane 64 tyś i żadnych problemów ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai iX35 64 tyśRocznik / Przebieg: 2010 r Śr. spalanie: 6 L

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.