Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18416

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 120KM (EA189)15.09.2019

Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę wi

Polecam

8.67

Silnik 2.1 d 170/177KM (OM651)12.09.2019

Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.

Polecam

9.33

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)11.09.2019

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z

Polecam

8.77

Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA)11.09.2019

Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na

Polecam

9.74

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 12):
(8.69)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 9.08/10

Głosy według opinii:

102

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Insignia Kombi lift 03.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Insignia 192tys przebiegu.Silnik rewelacja cichy zrywny jak na masę auta.Żadnych problemów tylko olej.Interwał wymiany ustaliłem sam na 12-13 tys km. Auto wygodne super wyposażone wersja Cosmo.Auto od nowości w moich rekach .Jak dbasz tak masz."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 CDTI 136KM Rocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 5.9
Astra 25.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dynamiczny silnik z małym apetytem na paliwo. Nigdy nie było problemy. Wymieniać olej i będzie dobrze. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2015 130000 Śr. spalanie: 4.5
Zafira c 25.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik oszczędny i mocny. Rozrząd przy rozruchu brzeczy ale idzie przywyknac. Większego silnika nie ma potrzeby kupować. Spalanie 5 l trasa na tak wielkiego vana to rewelacja. Silnik chodzi jak benzyna. A swoją drogą ile wytrzyma dzisiejszą benzyna z turbina. Polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 6
Zafira C Tourer 02.07.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Kupiłem w 2018 r. przy przebiegu 126600 km. Poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o samochód. Przy 140000 km wymiana dwu masy i sprzęgła ( tylko oryginał z ASO ) i przewodu oleju do turbiny. Teraz wszystko ok. Jeździłem różnymi samochodami do 3.5 t. ( ponad 2 mil. km ) śmiało mogę polecić ten samochód, ale tylko tym, którzy dbają o pojazd. Wymiana oleju co 30000 km to porażka. Ja wymieniam max co 15000 km. Olej to najmniejszy wydatek, nie ma co oszczędzać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 136 KM Rocznik / Przebieg: 2015/149500 Śr. spalanie: 6.5
Astra J 09.05.2019
Średnia:
(6.67)
Nie
"Silnik super dopóki się nie zepsuje. Kosmiczne ceny części zamiennych, większość dostępna tylko w serwisie, brak zamienników. Wymiana łańcucha rozrządu wiąże się z demontażem skrzyni biegów, więc jak ktoś sam nie potrafi to u mechanika zostawi sporo kasy. Komplet 850zł. Nie wspominając o innych częściach np pierścienie 240zł na jeden tłok! Śrubki panewek wałków rozrządu 140zl za sztukę a jest 16! Powinno się wymieniać ale w tej cenie to silnik można kupić. Panewki 140 za szt x8. Ogólnie ceny 5x większe niż w silniku 1,7. Dopóki jeździ jest super, a póżniej płać i płacz. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: B16DTH 136km Rocznik / Przebieg: 2015/135000 Śr. spalanie: 5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.