Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9050

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 7):
(8.43)
Trwałość
 8.14/10
Utrzymanie
 8.14/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Zafira C 1.6 CDTI Ecoflex 136KM 01.04.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"Kupiłem używany w 2018. Użytkuję rok. Przebieg 188 tys. Zaliczona Czarnogóra, reszta miasto. Awarii zero. Przy zapalaniu pojawia się na 1-2 sekundy klekot napinacza. Problem nie powiększa się. W ASO mówią tak ma być. Łańcucha nie słychać wszystko cicho pracuję."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136KM/16DTH Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6.5
Insignia A lift 24.03.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada i 50 % poza przy prędkości na autostradzie do 160 km/h średnio cały odcinek 4,9 l . Przy oszczędnej jeżdzie wyszło by śmiało poniżej 4,9. Moc 136KM przy normalnym użytkowaniu naprawdę wystarcza. Jeśli ktoś chce szaleć to benzyna z dużym motorem i tyle... Może jeszcze za mały przebieg na usterki ale jak na razie super !!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 1.6 cdti 136KM Rocznik / Przebieg: 2016 38tys Śr. spalanie: 5
zafira 12.03.2019
Średnia:
(3.33)
Nie
"rozrząd do wymiany"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136km Rocznik / Przebieg: 2014178000 Śr. spalanie: 6.5
Astra K 1,6 CDTI 136km 05.01.2019
Średnia:
(7.67)
Tak
"Użytkuję samochód ok 1,5 miesiąca. Mam przejechane 10,5 tys. kilometrów, większość poza miastem. Średnie spalanie z 10,5 tys kilometrów mam na poziomie 5,6 L. Na letnich oponach bez ładunku z czterema osobami na pokładzie (dwie dorosłe i dwoje dzieci) trasa S3 240km, prędkość max 120k/h (tempomat) wyszło 4,6L. Miasto to jakieś 7,6L. Zima, zimowe opony, autostrada, 650 km, średnie spalanie 5,3L. Niżej się nie dało. Przy rozruchu strasznie klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Sprzedawca zapewniał, ze jest bardzo cichy i nie potrzeba kupować wersji z wyciszeniem... Polecam wybrać tę opcję :). Przy gwałtownym przyśpieszaniu (rozgrzany silnik) słychać dosyć głośny ni to klekot ni to warkot (w Insigni 2,0 CDTI tego nie słychać). Komputer zaniża wskazania spalania o ok. 0,5 L (dotyczy dróg szybkiego ruchu). Silnik jest w miarę dynamiczny, jego elastyczność jest ok."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2018/10500 Śr. spalanie: 5.6
Kuba 13.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam to auto niespełna miesiąc, więc pewnie nie za dużo mogę napisać. Spotkałem się z opiniami, że problemem w tych silnikach jest napinacz łańcucha rozrządu, który tuż po odpaleniu, zanim dostanie odpowiednie ciśnienie oleju (około 2-3 sekund) nie napina wystarczająco łańcucha co skutkuje terkotaniem. U mnie to zjawisko nie występuje. Poza tym, podane spalanie na poziomie 4L/100km to jakaś legenda. 6,3 w cyklu mieszanym z przewagą jazdy na trasie to realne zużycie paliwa. Ponadto silnik dynamiczny, o dużej elastyczności (moment obrotowy robi swoje) i bardzo cichy. Ma się wrażenie, że pod maską jest benzyna. Zobaczymy co będzie dalej. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra J Sports Tourer/136KM Rocznik / Przebieg: 2015/130000 Śr. spalanie: 6.3
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.