Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22836

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 56

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 13):
(8.74)
Trwałość
 8.62/10
Utrzymanie
 8.62/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

112

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Insignia A FL 06.10.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Auto odebrałem w lutym z 17k przebiegu, w 10 miesięcy zrobiłem prawie 40k Silnik połączony z automatyczną skrzynią, ma to przełożenie na wyższe spalanie i słabsze osiągi, w porównaniu do Mondeo Mk4 140Km jakim wcześniej jeździłem duża różnica w dynamice, ale chodziło o wygodę i koszty utrzymania - miałem możliwość sięgnąć po benzynę 2.0 turbo 4x4, ale spalanie na poziomie 12-13L przy tych przebiegach mocno by uderzało w portfel. Auto ciche, silnika nie słychać przy prędkościach autostradowych, w mieście i na trasie spalanie na poziomie 6,5-6,7L poniżej 6 schodzi na trasie, na tempomacie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136 km/ B16DTHRocznik / Przebieg: 2016/54000 Śr. spalanie: 6.7
Insignia Kombi lift 03.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Insignia 192tys przebiegu.Silnik rewelacja cichy zrywny jak na masę auta.Żadnych problemów tylko olej.Interwał wymiany ustaliłem sam na 12-13 tys km. Auto wygodne super wyposażone wersja Cosmo.Auto od nowości w moich rekach .Jak dbasz tak masz.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 CDTI 136KMRocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 5.9
Astra 25.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Dynamiczny silnik z małym apetytem na paliwo. Nigdy nie było problemy. Wymieniać olej i będzie dobrze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136Rocznik / Przebieg: 2015 130000 Śr. spalanie: 4.5
Zafira c 25.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik oszczędny i mocny. Rozrząd przy rozruchu brzeczy ale idzie przywyknac. Większego silnika nie ma potrzeby kupować. Spalanie 5 l trasa na tak wielkiego vana to rewelacja. Silnik chodzi jak benzyna. A swoją drogą ile wytrzyma dzisiejszą benzyna z turbina. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 6
Zafira C Tourer 02.07.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Kupiłem w 2018 r. przy przebiegu 126600 km. Poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o samochód. Przy 140000 km wymiana dwu masy i sprzęgła ( tylko oryginał z ASO ) i przewodu oleju do turbiny. Teraz wszystko ok. Jeździłem różnymi samochodami do 3.5 t. ( ponad 2 mil. km ) śmiało mogę polecić ten samochód, ale tylko tym, którzy dbają o pojazd. Wymiana oleju co 30000 km to porażka. Ja wymieniam max co 15000 km. Olej to najmniejszy wydatek, nie ma co oszczędzać.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 136 KMRocznik / Przebieg: 2015/149500 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.