Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30593

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)17.02.2020

Bezawaryjny, cichy, dynamiczny, w połączeniu z automatem zapewnia wysoki komfort podróżowania. Przy przebiegu 190000km wymieniony t

Polecam

7.00

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)16.02.2020

Kon roboczy Hyundai Trajet. Potrzebowałem kiedyś kupić tani wóz to wożenia gratów dla mojej małej firmy sprzątającej. Zawsze

Polecam

7.58

Silnik 2.7 TDi 125/131KM (TD27Ti)14.02.2020

Bardzo dobry silnik. Głośny, ale bezawaryjny. Nie katować, nie zalewać, a nie ma co się zepsuć.

Polecam

8.08

Silnik 4.0 V8 CDI 32V 306/320KM (OM629)14.02.2020

Krzysiek - Jestem posiadaczem W221 420 CDI , wcześniej miałem W220 320 cdi. Obecny model w porównaniu do wcześniejszego mercedesa

Polecam

6.40

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 68

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 15):
(8.56)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 8.33/10

Głosy według opinii:

132

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

2016 02.02.2020
Średnia:
(5.33)
Tak

Opinia: Silnik bardzo fajny i zrywny jak na taką pojemność lecz okazał się drogi w utrzymaniu. Wymiana rozrządu w Aso Opla w przypadku opla insigni 1.6cdti 136km automat 2016 rok 98tys przebiegu to kwota 8300złotych, ponieważ trzeba demontować skrzynie i silnik żeby wymienić rozrząd. W dodatku same części można dostać tylko w oplu i czeka się miesiąc! We Wrocławiu oprucz Aso opla nikt nie chciał się podjąć wymiany rozrządu w moim oplu. Także jest droga rzecz w tym nowoczesnym silniku :)

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Oprucz drogiej wymiany rozrządu, z silnikiem przez 100tys nic się nie działo. Bardzo ekonomiczny i zrywny.

Wady:Rozrząd z łańcuchem który wytrzymuje 100tys km i jest bardzo drogi wymianie.

Odmiana silnika: 136kmRocznik: 2016Przebieg: 101000 Śr. spalanie: 7
Zafira C 31.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Mam Zafirę z tym silnikiem z 08.2013r. Używam od 03.2016r. Przejechane 226tyś. Sprzęgło z dwumasą wytrzymało 220tyś. - rozpadł się docisk sprzęgła. Jak na razie była to jedyna naprawa. Spalanie ok. 6,0l w cyklu mieszanym, w mieście 7,5 - 8,5l. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Bardzo wygodne i pakowne rodzinne auto na długie trasy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: B16DTH - 136kMRocznik: 2013Przebieg: 226000 Śr. spalanie: 6.0
Insignia A FL 06.10.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Auto odebrałem w lutym z 17k przebiegu, w 10 miesięcy zrobiłem prawie 40k Silnik połączony z automatyczną skrzynią, ma to przełożenie na wyższe spalanie i słabsze osiągi, w porównaniu do Mondeo Mk4 140Km jakim wcześniej jeździłem duża różnica w dynamice, ale chodziło o wygodę i koszty utrzymania - miałem możliwość sięgnąć po benzynę 2.0 turbo 4x4, ale spalanie na poziomie 12-13L przy tych przebiegach mocno by uderzało w portfel. Auto ciche, silnika nie słychać przy prędkościach autostradowych, w mieście i na trasie spalanie na poziomie 6,5-6,7L poniżej 6 schodzi na trasie, na tempomacie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136 km/ B16DTHRocznik / Przebieg: 2016/54000 Śr. spalanie: 6.7
Insignia Kombi lift 03.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Insignia 192tys przebiegu.Silnik rewelacja cichy zrywny jak na masę auta.Żadnych problemów tylko olej.Interwał wymiany ustaliłem sam na 12-13 tys km. Auto wygodne super wyposażone wersja Cosmo.Auto od nowości w moich rekach .Jak dbasz tak masz.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 CDTI 136KMRocznik / Przebieg: 2016 Śr. spalanie: 5.9
Astra 25.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Dynamiczny silnik z małym apetytem na paliwo. Nigdy nie było problemy. Wymieniać olej i będzie dobrze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136Rocznik / Przebieg: 2015 130000 Śr. spalanie: 4.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.