Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5899

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 4):
(9.42)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.25/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Astra K 1,6 CDTI 136km 05.01.2019
Średnia:
(7.67)
Tak
"Użytkuję samochód ok 1,5 miesiąca. Mam przejechane 10,5 tys. kilometrów, większość poza miastem. Średnie spalanie z 10,5 tys kilometrów mam na poziomie 5,6 L. Na letnich oponach bez ładunku z czterema osobami na pokładzie (dwie dorosłe i dwoje dzieci) trasa S3 240km, prędkość max 120k/h (tempomat) wyszło 4,6L. Miasto to jakieś 7,6L. Zima, zimowe opony, autostrada, 650 km, średnie spalanie 5,3L. Niżej się nie dało. Przy rozruchu strasznie klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Sprzedawca zapewniał, ze jest bardzo cichy i nie potrzeba kupować wersji z wyciszeniem... Polecam wybrać tę opcję :). Przy gwałtownym przyśpieszaniu (rozgrzany silnik) słychać dosyć głośny ni to klekot ni to warkot (w Insigni 2,0 CDTI tego nie słychać). Komputer zaniża wskazania spalania o ok. 0,5 L (dotyczy dróg szybkiego ruchu). Silnik jest w miarę dynamiczny, jego elastyczność jest ok."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2018/10500 Śr. spalanie: 5.6
Kuba 13.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam to auto niespełna miesiąc, więc pewnie nie za dużo mogę napisać. Spotkałem się z opiniami, że problemem w tych silnikach jest napinacz łańcucha rozrządu, który tuż po odpaleniu, zanim dostanie odpowiednie ciśnienie oleju (około 2-3 sekund) nie napina wystarczająco łańcucha co skutkuje terkotaniem. U mnie to zjawisko nie występuje. Poza tym, podane spalanie na poziomie 4L/100km to jakaś legenda. 6,3 w cyklu mieszanym z przewagą jazdy na trasie to realne zużycie paliwa. Ponadto silnik dynamiczny, o dużej elastyczności (moment obrotowy robi swoje) i bardzo cichy. Ma się wrażenie, że pod maską jest benzyna. Zobaczymy co będzie dalej. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra J Sports Tourer/136KM Rocznik / Przebieg: 2015/130000 Śr. spalanie: 6.3
Adam 07.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam zafire c z tym silnikiem jestem bardzo zadowolony spalanie między 6 a 6.5 nie oszczędzam tylko jeżdżę przebieg 223tys po wymianie dwumasy przed 150tys ciągnie wszystko jak trzeba bardzo wygodna polecam jako auto rodzinne "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Zafira c 1.6 cdti 136km Rocznik / Przebieg: 2014/223 Śr. spalanie: 6.5
Artur 12.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1.7 130KM to przepaść, ten jest cichy ciągnie od samego dołu nawet przy 40km/h na 5 biegu potrafi się bezproblemowo zebrać.Na trasie też wystarczy tylko dodać gazu bez konieczności redukcji auto wchodzi odrazu na obroty.Spalanie niskie średnio wychodzi 5.4L według wskazań kompa.Jestem zadowolony silnik jest dopracowany pod każdym względem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra 1.6 CDTI Ecoflex 136KM Rocznik / Przebieg: 2015 rok 86.000km Śr. spalanie: 5.4

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.