Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14460

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4 DRIVE-E o mocy 181KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min o bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Na niezła elastyczność wpływa 8 stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic która jest idealnie zestrojona z silnikiem.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu.W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw.W wersjach ze skrzynią manualną juz przy przebiegach około 100 tys dochodzi do awarii koła dwumasowego !!!Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzetu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 4):
(7.75)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 6.5/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

volvo v60 22.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: super bezawaryjna jednostka d4 181km przejechałem moim volvo v60 60tys.km bez najmniejszej awarii 8 stopniowy automat najlepiej przekazuje moc i cieszy z jazdy spalanie 6,5L/100km

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:bezawaryjność komfort utrzymanie

Wady:zero wad

Odmiana silnika: d4 181kmRocznik: 2014Przebieg: 162000 Śr. spalanie: 6.5
V70 III 26.08.2019
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: D4 181KM V70 manualna skrzynia, spalanie w granicach 6.0-7.8 L przy dynamicznej jezdzie. "pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy" ta awaria występuje w silnikach D5 5 cylindrów ktoś kto pisał ten artykuł nie ma pojęcia o czym pisze. "Kulturę pracy" słaba silnik głośno pracuję na wolnych obrotach słychać szczegónie, na wyższych ok. Przy 230kmh 3300 obrotów. Dynamika świetna, proponuję szersze opony 245 40 18 łatwiej ruszyć po deszczu.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: D4 181Rocznik / Przebieg: 2014 230000 Śr. spalanie: 6.8
Jan 06.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Świeny, bezproblemowy motor. Po 170kkm 50% miasto 50% trasa absolutnie ZERO awarii. Silnik, jak i sam samochód godny polecenia - gdybym miał jeszcze raz kupować, kupiłbym drugi raz

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S80 II FL D4 Drive-E 181KMRocznik / Przebieg: 2015 170000 Śr. spalanie: 8
Łukasz 12.11.2018
Średnia:
(3.33)
Tak

Opinia: Mialem wczesniej V60 z silnikiem 2.0 5 cylindrów, nowszy silnik bardziej dynamiczny skrzynia automatyczna 8 biegowa duzo lepsza. Poprzedni silnik dzwiek mial niezastapiany, byl mocniejszy na nizszych obrotach, nowy wyzej sie kreci i jest duzo bardziej dynamiczny ale niestety dzwiek metalicznego zwyklego klekota. Szkoda ze Volvo nie pozostalo przy silnikach 5 cylindrowych.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: V60 190kmRocznik / Przebieg: 2016/ 70000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.