Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17450

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4 DRIVE-E o mocy 181KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min o bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Na niezła elastyczność wpływa 8 stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic która jest idealnie zestrojona z silnikiem.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu.W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw.W wersjach ze skrzynią manualną juz przy przebiegach około 100 tys dochodzi do awarii koła dwumasowego !!!Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzetu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 9):
(7.26)
Trwałość
 7.56/10
Utrzymanie
 6.44/10
Dynamika
 7.78/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

V60 23.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostka. Mi nie bierze oleju, kolega ma d4 i mu też nie bierze. Sie kupuje szroty nie wiadomo skad to potem niespodzianki

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: D4 2.0 181KM (D4204T5)Rocznik: 2014Przebieg: 177000 Śr. spalanie: 5.9
V60 10.02.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Rewelacyjna jednostka mało awaryjna i pocieszna. Moc tego silnika zniewala i nigdy się nie nudzi, spalanie na poziomie 6.5 bez jakiegoś wielkiego hamowania się. EGR prawie w każdym Dieslu szwankuje, mi przy 240tys. nic się nie przytrafiło - jestem zachwycony i szczerze polecę każdemu ten motor. Skrzynia doskonała.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika bezawaryjność spalanie kultura pracy UCIECHA Z JAZDY

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 TDI D4Rocznik: 2014Przebieg: 246.000 Śr. spalanie: 6.5
Volvo v60 25.01.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Auto uzytkuje od 30k km ( v60 z 2013 ) skrzynia manualna. Aktualny przebieg 250 k km. Przy tym przebiegu jest jeszcze oryginalna dwuamasa, podwojne turbo, wtryski, dpf ( apropo opisu ze dwumasa po 100 k km jest do wymiany. Jedyny problem jaki mialem z tym autem to zawór egr, koszt nowego 2- 3 tys zlotych, uzywki za 700zl. Kopułka obudowy silnika z gory jest plastikowa i sie odksztalca po 200k km i trzeba ja wymienic bo silnik wtedy wyrzuca olej. Co do oleju to bierze litr oleju na 30 k km a zalewam 0 w 20 wiec bardzo rzadki, uwazam ze to bardzo dobry wynik. Co do czesci jest ich malo zamiennikow i trzeba kupowac oryginalne wiec duzo drozsze.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, male spalanie, komfort

Wady:Ceny czesci, egr, malo zaminnikow

Odmiana silnika: D4204t5Rocznik: 2013Przebieg: 250 tys Śr. spalanie: 5.8 l
V60 16.01.2020
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Odpala

Wady:Bierze hektolitry oleju

Odmiana silnika: D4 181kmRocznik: 2015Przebieg: 78000 Śr. spalanie: 9
Xc60 27.12.2019
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: Ten silnik to dokładnie to samo co tfsi od VW w tym złym znaczeniu większość d4 bierze 0.5 litra lub więcej oleju na 1000 km. U mnie przy 120 tys padła przepustnica i bierze 0.7 oleju na 1000 W mieście z automatem 8 biegowym spalanie 9.5 litra na 100

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Dynamika ok

Wady:Branie oleju problem powszechnie znany na forum Volvo i nigdzie indziej. Wysokie spalanie w mieście

Odmiana silnika: 181 D4Rocznik: 2015Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów