Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24619

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)16.09.2020

Negatywnie powinienem ocenić ten silnik, za namową kolegi kupiłem Scenika Granda z silnikiem 1,6dci 130KM, owszem fajna dynamika, sp

Polecam

7.38

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)15.09.2020

Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się poj

Polecam

7.41

Silnik 1.4 HDI 8V 68KM FAP (DV4C)15.09.2020

Mam Peugeot 2008 1,4 hdi od roku. Spalanie jest przyzwoite na 10 tyś km średnia wyszła 5,1 l. Nie lubi dużych prędkości na trasi

Polecam

5.00

Silnik 2.0 dCi 131KM (M9R)15.09.2020

Bardzo dobra kultura pracy chyba jedna z najlepszych pośród Diesli na rynku przy tym bardzo niski poziom spalania jak na wielkość i

Polecam

9.29

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4 DRIVE-E o mocy 181KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min o bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Na niezła elastyczność wpływa 8 stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic która jest idealnie zestrojona z silnikiem.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu.W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw.W wersjach ze skrzynią manualną juz przy przebiegach około 100 tys dochodzi do awarii koła dwumasowego !!!Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzetu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 10):
(7.53)
Trwałość
 7.8/10
Utrzymanie
 6.8/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

16.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Ogólnie silnik rewelacja....spalanie na trasie 900 km...5l/100 jadac z predkoscia 100-110. Ostatnio trasa 1000 km...srednie spalanie 5,4 l...miasto jezdzac normalnie ale nie jak slimak 7,2-7,6 l ma 100km. - mozna zejsc tez nizej. Jest to moj kolejny diesel w zyciu....i powiem tak...lepszego nie mialem....(ostatnio 2.0 dci 131km od Renault - bardzo dobra jednostka), natomiast ten silnik w Volvo dal mi wiecej niz moglem przypuszczac dynamika, przyspieszenie cos niesamowitego....owszem jest moze i glosny na wolnuch obrotach ale dobre wyciszenie wewnatrz to wynagradza....co do oleju ....wymieniac max co 15 tys i nie bedzie problemu....no chyba ze wczesniej ktos wymienial co 30 tys i katowal niemilosiernie to wtedy nawet silnik w czolgu by zajechal. Uwazam ze jest to konstrukcja rewelacyjna....spalanie do osiagow...cos pieknego. Tylko trzeba dbac...a na pewno sie odwdzieczy...dlatego polecam kupowac z pewnego zrodla a nie "okazje" :) co do kosztow utrzymania...zapewne jak kazdy nowy silnik do tanich nie nalezy chociaz teraz slyszalem opinie ze nowe benzyniaki sa drozsze w eksploatacji...czy to prawda nie wiem ale wiem ze ten silnik to rewelacja

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- bardzo niskie spalanie - dynamika - przyspieszenie

Wady:- no jak juz cos musze wpisac to moze to ze troche glosny

Odmiana silnika: 181 km -ERocznik: 2014Przebieg: 110000 Śr. spalanie: 5.2 -7.6
V60 23.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostka. Mi nie bierze oleju, kolega ma d4 i mu też nie bierze. Sie kupuje szroty nie wiadomo skad to potem niespodzianki

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: D4 2.0 181KM (D4204T5)Rocznik: 2014Przebieg: 177000 Śr. spalanie: 5.9
V60 10.02.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Rewelacyjna jednostka mało awaryjna i pocieszna. Moc tego silnika zniewala i nigdy się nie nudzi, spalanie na poziomie 6.5 bez jakiegoś wielkiego hamowania się. EGR prawie w każdym Dieslu szwankuje, mi przy 240tys. nic się nie przytrafiło - jestem zachwycony i szczerze polecę każdemu ten motor. Skrzynia doskonała.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika bezawaryjność spalanie kultura pracy UCIECHA Z JAZDY

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 TDI D4Rocznik: 2014Przebieg: 246.000 Śr. spalanie: 6.5
Volvo v60 25.01.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Auto uzytkuje od 30k km ( v60 z 2013 ) skrzynia manualna. Aktualny przebieg 250 k km. Przy tym przebiegu jest jeszcze oryginalna dwuamasa, podwojne turbo, wtryski, dpf ( apropo opisu ze dwumasa po 100 k km jest do wymiany. Jedyny problem jaki mialem z tym autem to zawór egr, koszt nowego 2- 3 tys zlotych, uzywki za 700zl. Kopułka obudowy silnika z gory jest plastikowa i sie odksztalca po 200k km i trzeba ja wymienic bo silnik wtedy wyrzuca olej. Co do oleju to bierze litr oleju na 30 k km a zalewam 0 w 20 wiec bardzo rzadki, uwazam ze to bardzo dobry wynik. Co do czesci jest ich malo zamiennikow i trzeba kupowac oryginalne wiec duzo drozsze.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, male spalanie, komfort

Wady:Ceny czesci, egr, malo zaminnikow

Odmiana silnika: D4204t5Rocznik: 2013Przebieg: 250 tys Śr. spalanie: 5.8 l
V60 16.01.2020
Średnia:
(1.33)
Nie

Opinia: Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Odpala

Wady:Bierze hektolitry oleju

Odmiana silnika: D4 181kmRocznik: 2015Przebieg: 78000 Śr. spalanie: 9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.