Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30707

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA288)25.02.2021

Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec

Polecam

8.75

Silnik 1.6 D2 8V 115KM (D4 162T)23.02.2021

Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz

Polecam

8.10

Silnik 2.0 dCi M9R22.02.2021

Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej

Polecam

8.96

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)20.02.2021

Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (

Odradzam

6.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D4 DRIVE-E o mocy 181KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min o bardzo dobrej dynamice.Silnik został przysłowiowo odchudzony co przełożyło się na niższy poziom spalania który bezproblemowo oscyluje po niżej 5l.Na niezła elastyczność wpływa 8 stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic która jest idealnie zestrojona z silnikiem.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu.W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw.W wersjach ze skrzynią manualną juz przy przebiegach około 100 tys dochodzi do awarii koła dwumasowego !!!Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzetu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 12):
(6.56)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 5.75/10
Dynamika
 7.25/10

Głosy według opinii:

84

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

V60 20.02.2021
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (auta do około połowy roku 2016). Informacja ta jest w vidzie. Jeżeli chodzi o spalanie oleju to osobiście zalecam jak najszybciej zmienić specyfikacje oleju z 0W20 na olej 5W30. (oczywiście musi to być olej do samochodów z filtrem cząstek stałych, a nie każdy 5w30 taki jest). Zostało to to przetestowane u nas w serwisie na minimum 500 autach z tym silnikiem. W większości tych samochodów znacząco zmniejszyło się spalanie oleju (2 do 4 razy mniej). Oczywiście w paru egzemplarzach nic to nie zmieniło. Problem ten jest spowodowany zapiekaniem się pierścieni olejowych (to samo działo się w silnikach grupy vw tsi/tfsi). Rozwiązania pseudo "ekologiczne" psują wszystkie nowe silniki, wszystkich marek. Olej 0w20 (jak woda) ma za zadanie stwarzać silnikowi jak najmniejszy opór podczas pracy silnika a co za tym idzie silnik w teori mniej pali-mniej truje. To że jego żywotność drastycznie spada się nie liczy. Dlatego nie znajdziecie informacji że oleje się wymieniają. Liczy się "ekologia" Odnośnie kosztów naprawy cena waha się od około 6tyś zł do 12tyś zł. Jeden tłok nowej generacji to około 600zł. Dokładny koszt można oszacować dopiero po częściowym rozebraniu silnika i wykonaniu wszelkich pomiarów ( podobnie jak na filmie o silniku vw z drugiej strony tego postu). Pisze tego posta za sugestią jednego z klientów ,by pomóc innym. Aby przedłużyć okres bez bezproblemowej eksploatacji auta. Mamy auta z przebiegami powyżej 400 tyś km , które od wymiany do wymiany pobierają do 2 litrów oleju.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Odpala

Wady:Wadliwe pierścienie

Odmiana silnika: 181Rocznik: 2015Przebieg: 80000 Śr. spalanie: 8
V60 13.11.2020
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: U mnie też bierze 1.2 Litra oleju na 1000km chociaż był regularnie serwisowany w ASO W momencie zakupu nie przyszło mi do głowy żeby o to pytać przy tak młodym aucie marki "Premium"

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Dynamika spalanie

Wady:Ubywa bardzo dużo oleju koszt remontu w ASO 18 tys pln

Odmiana silnika: 181Rocznik: 2015Przebieg: 145000 Śr. spalanie: 6
16.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Ogólnie silnik rewelacja....spalanie na trasie 900 km...5l/100 jadac z predkoscia 100-110. Ostatnio trasa 1000 km...srednie spalanie 5,4 l...miasto jezdzac normalnie ale nie jak slimak 7,2-7,6 l ma 100km. - mozna zejsc tez nizej. Jest to moj kolejny diesel w zyciu....i powiem tak...lepszego nie mialem....(ostatnio 2.0 dci 131km od Renault - bardzo dobra jednostka), natomiast ten silnik w Volvo dal mi wiecej niz moglem przypuszczac dynamika, przyspieszenie cos niesamowitego....owszem jest moze i glosny na wolnuch obrotach ale dobre wyciszenie wewnatrz to wynagradza....co do oleju ....wymieniac max co 15 tys i nie bedzie problemu....no chyba ze wczesniej ktos wymienial co 30 tys i katowal niemilosiernie to wtedy nawet silnik w czolgu by zajechal. Uwazam ze jest to konstrukcja rewelacyjna....spalanie do osiagow...cos pieknego. Tylko trzeba dbac...a na pewno sie odwdzieczy...dlatego polecam kupowac z pewnego zrodla a nie "okazje" :) co do kosztow utrzymania...zapewne jak kazdy nowy silnik do tanich nie nalezy chociaz teraz slyszalem opinie ze nowe benzyniaki sa drozsze w eksploatacji...czy to prawda nie wiem ale wiem ze ten silnik to rewelacja

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- bardzo niskie spalanie - dynamika - przyspieszenie

Wady:- no jak juz cos musze wpisac to moze to ze troche glosny

Odmiana silnika: 181 km -ERocznik: 2014Przebieg: 110000 Śr. spalanie: 5.2 -7.6
V60 23.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostka. Mi nie bierze oleju, kolega ma d4 i mu też nie bierze. Sie kupuje szroty nie wiadomo skad to potem niespodzianki

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: D4 2.0 181KM (D4204T5)Rocznik: 2014Przebieg: 177000 Śr. spalanie: 5.9
V60 10.02.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Rewelacyjna jednostka mało awaryjna i pocieszna. Moc tego silnika zniewala i nigdy się nie nudzi, spalanie na poziomie 6.5 bez jakiegoś wielkiego hamowania się. EGR prawie w każdym Dieslu szwankuje, mi przy 240tys. nic się nie przytrafiło - jestem zachwycony i szczerze polecę każdemu ten motor. Skrzynia doskonała.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika bezawaryjność spalanie kultura pracy UCIECHA Z JAZDY

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 TDI D4Rocznik: 2014Przebieg: 246.000 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów