Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 181KM D4204T5

84645
Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 181KM D4204T5

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe o mocy 181KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo S60, V60, S80, V70, XC60 oraz XC70. W odróżnieniu od 5-cylindrowych odmian z rodziny VME jest to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400 Nm przy 1750-2500 obr./min, o bardzo dobrej dynamice. Silnik został „odchudzony”, co przełożyło się na niższy poziom spalania. Na niezłą elastyczność wpływa 8-stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic, która jest idealnie zestrojona z silnikiem.



Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki, zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania – wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu, który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadza do uszkodzenia rozrządu. W tym przypadku jest winny napinacz, który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw. W wersjach ze skrzynią manualną już przy przebiegach około 100 tys. km dochodzi do awarii koła dwumasowego.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzetu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T5
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 6

Najbardziej awaryjna część

5%
6%
5%
5%
7%
74%
Suma głosów: 87

Opinie użytkowników