Volvo

Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe 120KM D4204T8/T20

55152
Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe 120KM D4204T8/T20

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40 II, S60 II oraz V60 I. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280 Nm o bardzo dobrej dynamice. Jednostka występuję w zestawieniu z 6-biegową automatyczną lub manualną skrzynią. Silnik może się pochwalić przyzwoitą dynamiką i niskim poziomem zużycia paliwa.



Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika, który jest lżejszy, cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika. Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin. Jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzętu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T8/T20
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

13%
7%
7%
6%
20%
46%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

29.07.2021 volvo v40 D2
(0.0)
Opinia: Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: dynamiczny i w miarę mocny,
  • Silnik: D4 204T8/T20
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 136000
  • Spalanie:
    Fatal error: Uncaught TypeError: number_format(): Argument #1 ($num) must be of type int|float, string given in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php:550 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php(550): number_format('5.5-6', 1, '.', '') #1 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(183): wankom_engine_comment_theme(Object(WP_Comment), Array, 1) #2 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(150): Walker_Comment->start_el('\t<div id="comme...', Object(WP_Comment), 1, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-walker-comment.php(139): Walker->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #4 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/class-wp-walker.php(342): Walker_Comment->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '\t<div id="comme...') #5 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(2418): Walker->paged_walk(Array, -1, 0, 0, Array) #6 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/comments.php(47): wp_list_comments(Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/comment-template.php(1629): require('/home/klient.dh...') #8 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/single-engine.php(715): comments_template() #9 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-includes/template-loader.php(106): include('/home/klient.dh...') #10 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/klient.dh...') #11 /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/index.php(17): require('/home/klient.dh...') #12 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/tompow/domains/motodiesel.pl/wp-content/themes/wankom/libs/comments.php on line 550