Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12748

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)20.10.2020

W 2010r kupiłem do firmy 3szt Megane z tym silnikiem 1,5dci 106Km. Fajny elastyczny silnik z niskim spalaniem i 6 biegowa skrzynia. Ni

Polecam

8.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 80KM (EA188)20.10.2020

Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się

Polecam

7.89

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)20.10.2020

Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym

Odradzam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 D2 DRIVE-E o mocy 120KM  wszedł do produkcji od 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40,S60V60,V70.Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny Drive-E która ma zastąpić silnik 1.6 D2 115KM.W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280Nm o bardzo dobrej dynamice.Jednostka występuję w zestawieniu z 6 biegową automatyczną lub manualną skrzynią.Silnik zwiększył pojemność do 2 litrów a moc zaledwie do 120KM jednak technologie jakie zastosowano,pozwoliły na zmniejszenie zużycia paliwa oraz poprawieniu osiągów.Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika który jest lżejszy,cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika.Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin.Obecnie jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku,jego norma daleko wybieg od dzisiejszych wymogów w Europie, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km.Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania,wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie.W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostk.Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy,z reguły silniki do przebiegów 200 tys nie mają problemów z osprzętem.Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli.W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie.Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Zalety:
dobra dynamika
dobra elastyczność
niskie spalanie

Wady:
wysokie koszty serwisu
niska kultura pracy
awarie paska osprzętu
awarie koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(9.17)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

V40/II 19.09.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Przejechane tym silnikiem mam zaledwie 30tys., ale się wypowiem :). Przy jeździe w miarę rozsądnej głównie trasa do120km/h spalanie 5.5l/100km. Silnik sprzężony z automatem przy ruszaniu z miejsca przyjemnie wgniata w fotel, przy prędkości przelotowej jest już dużo słabiej (120KM). Absolutny brak turbodziury. Wydaje mi się, że jest błąd w opisie: ten model ma turbo bez zmiennej geometrii łopatek, stąd taka mała moc i wyraźnie słabiej się odpycha przy wyższych obrotach. Silnik jest b. cichy, poza postojem i ostrzejszym ruszaniem w ogóle nie słychać że to diesel, niesamowite. Myślę że to jest zasługa grubej gąbki na bloku silnika i odpowiednim wydechu, wyraźnie się o to postarali w Volvo. Zalewany Shell 0W30 ale do benzyny (ten do diesla w ogóle w PL niedostępny ??).

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:dynamika przy niskich obrotach cicha praca elastyczność spalanie

Wady:brak momentu przy obrotach 2500rpm

Odmiana silnika: 120KM/D2Rocznik: 2016Przebieg: 108000 Śr. spalanie: 5.5
volvo v40 27.01.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Samochód mam 1,5 roku jestem zadowolony małe spalanie ok.6-6,5l miasto trasa 5,4l. Dobre przyspieszenie i kultura pracy a miałem kilka modeli samochodów.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Dobre materiały dobra dynamika dobra kultura pracy silnika

Wady:drogie części

Odmiana silnika: D4204T8Rocznik: 2015Przebieg: 121000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.