Liczba cylindrów: 5
Liczba zaworów: 20
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią. Dwustopniowe Turbo
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch/1800 Bar
Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.10
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.10
Silnik 2.4 D5 o mocy 2015KM z maks.mom.obr.420Nm przy 1500-3250 obr.min ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009.r.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!!. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe.Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata,osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy.Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie.Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat,obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.
Zalety:
przyzwoity poziom spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiÄ…gi
Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Na pewno 205 KM ma biturbo bo taki posiadam i wiem jak to wygląda pod maską. Dziwne silnika do 60 km/h w środku auta masakra powyżej ok. 163KM brzmiał super. Jeśli chodzi o DPF jak się się ile ma sadzy i jak przebiega proces wypala ia to nie ma problemu. To nie prawda że trzeba jeździć poza miastem. Do ko troki DPF jest prosta aplikacja i OBD2 na bluetooth i po sprawie.
Odmiana silnika: 205/D5 | Rocznik / Przebieg: 2010 | Åšr. spalanie: 8.5 |
Opinia: Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Przebieg 132 000, troche turbo chlapie w nim olejem i jest to znany problem, to samo rura od odmy. Po za tym dwa razy wymienialiśmy pasek klinowy. Reszta- bez problemu. Problemy z DPF to nie wina silnika tylko sposobu użytkowania- auto co jakiś czas solidnie "pomęczone" i zero problemów. W XC60 205km może nie powoduje że auto jest rakietą, bo nie jest ale jeździ przyjemnie. Natomiast spalanie tej jednostki to zdecydowany minus- średnio 8,5-9L, jazda autostradowa to ponad 10, o naprawdę szybkiej jeździe nawet nie wspomnę bo wyniki jak z dobrej turbo benzyny. Ogólnie przyjemny silnik z ładną pracą
Odmiana silnika: XC60 | Rocznik / Przebieg: 2010/ 132000 | Åšr. spalanie: 9.0 |
Opinia: Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma bi-Turbo i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super, dźwięk silnika przy dynamicznej jeździe powyżej 60km/h bajka. Dźwięk silnika przy małych prędkościach fuj i głośno (chyba że gra radio albo wentylator;) ). Spała od 8.2-8.5 (dla XC70) nie jest źle jak ma prawie 2T auto, jadąc nie czuje się tej masy. Brak kontrolki temperatury cieszy i normalnego bagnetu. Na razie uczę się tego silnika i przyzwyczajam, poprzedni jaki miałem to niezawodny D5 163KM i ma już 380 tyś km i nadal chodzi jak zegarek. Mam nadzieje ze ten też sporo przejedzie.
Odmiana silnika: 225KM Polestar | Rocznik / Przebieg: 2009/146000 | Åšr. spalanie: 8.3 |
Opinia: XC60D5 205KM na blacie 260kkm w manualu..... już takich silników nie będzie .... polecam ten motor bo przyjemność z jazdy jest 10/10.
Odmiana silnika: xc60 | Rocznik / Przebieg: 2009 | Åšr. spalanie: 10 |
Opinia: Kupiłem 5 letnie s60 D5/163KM przywiezione z Francji miało podobno 132tyś km.Jezdziłem nim 8 lat i dodatkowo zrobłem 260 tyś(382 tyś) nie robiąc dwumasy.Aż do momentu kiedy w stacji benzynowej zatankowali mi zamiast ON to Pb. Po 2 miesiącach musiałem regenerować wtryski.Teraz jeżdżę s80 D5/205 KM przebieg 231tys km i na razie jest super.Polecam
Odmiana silnika: s80 D5 205KM | Rocznik / Przebieg: 2009/231000 | Åšr. spalanie: 6.7 |
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.