
Silnik Volkswagen 2.0 TDI 8V PD z rodziny EA188 o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda, VW w latach 2005 – 2010. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze (rodzina EA188), dopiero po roku 2007 zostały zastąpione układem Common Rail. Silnik z oznaczeniem BMM, BPW, BRT, BSS, BMP to odmiana 8-zaworowa, w której występował problematyczny filtr cząstek stałych.
Niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 roku koncern VW wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0 TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Wymiana oleju
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Audi A3 8P 2.0 TDI 8V 140KM PD (BMM)
Audi A4 B7 2.0 TDI PD 8V 140KM (BPW)
Seat Leon II 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Altea 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Toledo III 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Alhambra II FL 2.0 TDI PD 140KM (BRT)
Skoda Octavia II 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Skoda Superb I 2.0 TDI 8V 140KM DPF (BSS)
Skoda Superb II 2.0 TDI PD 140KM (BMP)
Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI PD 8V 140KM (BMM)
Volkswagen Eos 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Jetta V 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI PD 8V 140KM (BMP)
Volkswagen Sharan II FL 2.0 TDI PD 140KM (BRT)
Volkswagen Caddy III 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Caddy III Van 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
| Średnia (głosów: 19) | (7.8) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 7.4/10 |
| Dynamika | 7.6/10 |
Audi A3 8P 2.0 TDI 8V 140KM PD (BMM)
Audi A4 B7 2.0 TDI PD 8V 140KM (BPW)
Seat Leon II 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Altea 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Toledo III 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Seat Alhambra II FL 2.0 TDI PD 140KM (BRT)
Skoda Octavia II 2.0 TDI 8V PD 140KM (BMM)
Skoda Superb I 2.0 TDI 8V 140KM DPF (BSS)
Skoda Superb II 2.0 TDI PD 140KM (BMP)
Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI PD 8V 140KM (BMM)
Volkswagen Eos 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Jetta V 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 8V 140KM DPF (BMM)
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI PD 8V 140KM (BMP)
Volkswagen Sharan II FL 2.0 TDI PD 140KM (BRT)
Volkswagen Caddy III 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Caddy III Van 2.0 TDI PD 140KM (BMM)