Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8 lub 16
Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r
Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch/Siemens
Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr
7.37
Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas
7.88
Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni
7.35
Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w
7.35
2019-06-13Silniki 2.0 TDI o mocy 140KM miał swój debiut w roku 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie był wdrażany pod maski Audi,Seat,Skoda innych modeli VW oraz w markach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r koncern VW wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.Lecz trzeba pamiętać że pojazdy z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku
Oznaczenia silnika: BMM, BPW, BKD, BRT, BSS, BKP, BMP
Zalety:
dobra dynamika
niski poziom spalanie
dostępność części
Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Układ Wtryskowy
Pompowtryskiwacze od 2003-2007 roku
W razie awarii możliwość regeneracji !
regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł
Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe
Wtrysk Common Rail od 2007r
Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
cena nowego -koszt 1100zł-1600zł
Poważne Awarie !!!
8V wersja -obsiadanie głowicy
16V wersja -pęknięcia głowicy
Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
_____________________________________________________________
Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:
....................................................................................................
2.0 TDI PD 8V-zaworów
2.0 TDI PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008
..............................................................................................................................
2.0 TDI PD 16V-zaworów
2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010
....................................................................................................
2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinia: Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak zużycia oleju, oryginalne wtryskiwacze, turbosprężarka, maglownica. Jednymi kosztami jakie poniosłem była eksploatacja: oleje, hamulce, opony, rozrząd, żarówki, płyny i obsługa klimatyzacji. Przy 180 000 profilaktycznie wymieniono sławny imbus w pompie olejowej (niepotrzebnie) :) Także polecam, o ile nie trafi się na kręcony przebieg z 400 000 na 150 000 :) :) :)
Odmiana silnika: 2.0 TDI PD BPW 8V | Rocznik / Przebieg: 2007/240000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - silnik BMM jest wersją ośmiozawrową, nie 16. To właściwie rozwiercona wersja udanego silnika 1.9 TDI 105KM BLS.
Odmiana silnika: BMM/140 KM | Rocznik / Przebieg: 2008/250000 | Śr. spalanie: 5.6 |
Opinia: Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od nowości rok 2007. Wymieniłem tylko zaciski tył wraz z tarczami i kl. Przy 45tyś zawieszenie przód (tuleje wahacza do wymiany), do teraz mam spokój. Przy 70tyś. akcja serwisowa na PD. W 2018r dla świętego spokoju wymieniłem ołówek w DSG. Olej wymieniam co 10tyś. Auto ma 150tyś przebiegu. To jest limuzyna i tym się nie wariuje i nie ciągnie lawet. Wg serwisu VW silnik spokojnie zrobi 500tyś i więcej, tylko o auto trzeba dbać.
Odmiana silnika: 140KM/BKP | Rocznik / Przebieg: 2007 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!
Odmiana silnika: VW Golf V/140 km | Rocznik / Przebieg: 2008/240000 | Śr. spalanie: 6.4 |
Opinia: "Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!"
Odmiana silnika: VW Golf V/140 km | Rocznik / Przebieg: 2006/230000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM PD (BKD/BKP/BMM)
Audi A4 B7 2.0 TDI PD 140KM (BPW/BLB/BRE)
Audi A6 C6 2.0 TDI PD 140KM (BLB/BRE)
Seat Leon II 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Seat Altea 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)
Seat Toledo III 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Seat Alhambra II FL 2.0 TDI PD 140KM (BRT)
Skoda Octavia II 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)
Skoda Superb II 2.0 TDI PD 140KM (BMP)
Volkswagen Golf V 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)
Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Eos 2.0 TDI PD 140KM (BMM)
Volkswagen Jetta V 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)
Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BMM)
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI PD 140KM (BKP/BMP)
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.