Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
RozrzÄ…d: Pasek. Wymiana 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak. Euro 5 oraz Euro 6
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 5.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji...
Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z
8.20
Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie
9.48
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Â
Silnik 2.0 TDI o mocy 163KM to odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku..Jest kontynuacją wcześniejszych wersji EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie
Â
Oznaczenia silnika: CAHB, DETB
Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania
Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
awarie zaworu EGR
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiegokolwiek wkładu czy napraw.(oprócz podstawowych wymian itp)dy Dynamiczne dość autko spalanie w granicy 7-7.5 l w cyklu mieszanym z dość ciężka nogą.
Zalety:Dynamiczny,
Wady:Drogie części zamienne, żarówki do lamp za krocie
Odmiana silnika: 2.0 CR 163km | Rocznik: 2012 | Przebieg: 153000 | Åšr. spalanie: 7l |
Opinia: Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii."
Odmiana silnika: Audi A4 B8 2.0 TDI 163KM | Rocznik / Przebieg: 2012r 128tys | Åšr. spalanie: |
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.