Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10325

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

 

Silnik 2.0 TDI o mocy 163KM to odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku..Jest kontynuacją wcześniejszych wersji EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

 

Oznaczenia silnika: CAHB, DETB

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
awarie zaworu EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 21.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Audi A4 B8 2.0 TDI 163KMRocznik / Przebieg: 2012r 128tys Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.