Silnik 2.0 TDI 16V CR 150KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43135

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 150KM to odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

Oznaczenia silnika: CRBC, CJCD, CKFC, CRMB, DBGA, DEUA, CZHA, CUVC, CYKA, CUUB, DELA

Zalety:
nowoczesna jdenostka
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie filtra cząstek stałych
wtryski piezoelektryczne nienaprawialne
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 89

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 5):
(6.53)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 5.6/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Seat Leon 3 19.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: 98000 km na liczniku, 5 lat i zero problemów. Spalanie nie powala jak na diesla (śr 5.5), ale napęd 4x4 i moc swoje robią. Olej polecam wymieniać mimo wszystko co 15k km, niezależnie co mówią w ASO. Dynamika - daje radę przy dzisiejszym ruchu i na autostradach. Wyprzedza się komfortowo. Chociaż chciałoby się te kolejne 150km tak jak zawsze:) Ale ogółem dobry kompromis. Auto użytkowane głównie w trasach, więc podejrzewam, że na krótkich dystansach byłyby problemy z DPF. Jak ktoś jeździ na trasach, to z DPFem nie będzie żadnych problemów i przebiegów bym się nie bał. W przeciwnym razie - lepiej tego silnika (albo w ogóle diesla) nie brać. Unikałbym 10letnich aut z absurdalnie niskimi przebiegami z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Dynamika vs. Spalanie - dobry kompromis i wystarcza w zupełności jak na kompakt. Jak ktoś potrzebuje 4.5 do setki, to od tego są inne auta. Mnie to 8.7 wystarcza.

Wady:1. DPF - nie nadaje się do ciągłych krótkich jazd w stylu "podwiozę dzieci do szkoły i wracam". 2. Absurdalna cena zakupu jak na nowy samochód kompaktowy, ale podejrzewam, że nie czytają tego osoby zainteresowane nowymi autami... 3. Na wszelki wypadek lepiej wymieniać olej co 15k km, co podnosi koszty serwisu.

Odmiana silnika: 150Rocznik: 2015Przebieg: 98000 Śr. spalanie: 5.5
Leon mk3 12.01.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: W mojej ocenie udany silnik zero problemów.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 150Rocznik: 2014Przebieg: 120000 Śr. spalanie: 6
Octavia III + Haldex/ hliftback 19.05.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma gdzie testować

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 2,0 TDI CR 150 KM EA 288Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 6.5l/1ookm
04.02.2018
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Sprężarka przy około 85000 km zaczęła "gwizdać. Dzięk się nasilał i jest wyraźnie słyszalny w kabinie.Kiepska kultura pracy systemu start-stop. Przy rozruchu telepie całym samochodem. Tylko 150KM nie czyni z tego samochodu sportowca.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: MaciekRocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Karolek 16.03.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Przebieg 80 tys. Rocznik 2009. Na razie spokojnie. Bierze olej co 5 tys. muszę dolać ćwiartkę. Spalanie miasto 8/9. Trasa można i 5 ale na autostradzie przy 170 pali fantastyczne 8 l. Sprinterem na światłach nie jest ale ta elastyczność , wyjazd na wakacje to jego żywioł."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Seat EXEO tdi 149 pdfRocznik / Przebieg: 80 tys Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.