
Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 150KM to najpopularniejsza odmiana z rodziny silników EA288, która weszły do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.
Bezawaryjnych silników życzy Fiat Ducato
Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.
Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Audi A3 8V 2.0 TDI 150KM CR (CRBC/CRLB)
Audi A3 8V FL 2.0 TDI 150KM CR (DBGA/DEJA/CRLB)
Audi A4 B8 FL 2.0 TDI CR 150KM (CJCD/CMFB)
Audi A4 B9 2.0 TDI CR 150KM (DEUA)
Audi A5 8T FL 2.0 TDI clean diesel CR 150KM (CJCD)
Audi A5 F5 2.0 TDI CR 150KM (CZHA/DEUA)
Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ultra 150KM (CUSD/DDCB)
Audi Q2 GA 2.0 TDI CR 150KM (DFGA)
Audi Q3 8U FL 2.0 TDI ultra 150KM (CUVB/CUVC)
Audi Q3 F3 35 TDI 150KM (DFGA)
Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 150KM (CJCD/CSUA)
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 150KM (DEUA)
Seat Leon III 2.0 TDI CR 150KM (CRBC)
Seat Leon III FL 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)
Seat Ateca 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Seat Tarraco 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Seat Alhambra III FL 2.0 TDI Ecomotive 150KM (CUVC)
Skoda Yeti FL 2.0 TDI CR 150KM (CUUB/DFSB)
Skoda Karoq 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Skoda Octavia III 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)
Skoda Octavia III FL 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Skoda Kodiaq I 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Skoda Superb III 2.0 TDI CR 150KM (CRLB/DFEA)
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI CR 150KM (CRBC/CRLB)
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 BlueTDI 150KM (CRLB)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Touran II 2.0 TDI SCR 150KM (DFEA/DFGA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 150KM (CRLB)
Volkswagen Arteon 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Caddy IV 2.0 TDI CR 150KM (CUUB/DFSB)
Volkswagen Sharan III FL 2.0 TDI SCR 150KM (CUVC)
Volkswagen Multivan VI 2.0 TDI CR 150KM (CXFA/CXHA)
Volkswagen Transporter T6 2.0 TDI CR 150KM (CXFA/CXHA)
| Średnia (głosów: 15) | (9.0) |
| Trwałość | 9.4/10 |
| Utrzymanie | 8.4/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |
Audi A3 8V 2.0 TDI 150KM CR (CRBC/CRLB)
Audi A3 8V FL 2.0 TDI 150KM CR (DBGA/DEJA/CRLB)
Audi A4 B8 FL 2.0 TDI CR 150KM (CJCD/CMFB)
Audi A4 B9 2.0 TDI CR 150KM (DEUA)
Audi A5 8T FL 2.0 TDI clean diesel CR 150KM (CJCD)
Audi A5 F5 2.0 TDI CR 150KM (CZHA/DEUA)
Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ultra 150KM (CUSD/DDCB)
Audi Q2 GA 2.0 TDI CR 150KM (DFGA)
Audi Q3 8U FL 2.0 TDI ultra 150KM (CUVB/CUVC)
Audi Q3 F3 35 TDI 150KM (DFGA)
Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 150KM (CJCD/CSUA)
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 150KM (DEUA)
Seat Leon III 2.0 TDI CR 150KM (CRBC)
Seat Leon III FL 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)
Seat Ateca 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Seat Tarraco 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Seat Alhambra III FL 2.0 TDI Ecomotive 150KM (CUVC)
Skoda Yeti FL 2.0 TDI CR 150KM (CUUB/DFSB)
Skoda Karoq 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Skoda Octavia III 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)
Skoda Octavia III FL 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Skoda Kodiaq I 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Skoda Superb III 2.0 TDI CR 150KM (CRLB/DFEA)
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI SCR 150KM (DFFA)
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI CR 150KM (CRBC/CRLB)
Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 BlueTDI 150KM (CRLB)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Touran II 2.0 TDI SCR 150KM (DFEA/DFGA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 150KM (CRLB)
Volkswagen Arteon 2.0 TDI SCR 150KM (DFGA)
Volkswagen Caddy IV 2.0 TDI CR 150KM (CUUB/DFSB)
Volkswagen Sharan III FL 2.0 TDI SCR 150KM (CUVC)
Volkswagen Multivan VI 2.0 TDI CR 150KM (CXFA/CXHA)
Volkswagen Transporter T6 2.0 TDI CR 150KM (CXFA/CXHA)