Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3767

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143KM z oznaczeniem (RF7J) wszedł do produkcji w 2005 roku w Mazdzie 6 i miał zastosowanie do 2007 roku.Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4.Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika.Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie,a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków.Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej.Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awaryjny EGR
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
zatykające się sitko pompy oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30

W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 9):
(8.3)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 9.56/10

Głosy według opinii:

72

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mzda 3 BK 05.06.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Samochodem jeżdżę od dwóch lat. Do tej pory jedyny problem, który się pojawił to leciutkie szarpanie przy bardzo delikatnym przyśpieszeniu. Postanowiłem przeczyścić EGR (nie był zapchany, ale za nim prześwit w otworze był o połowę mniejszy) i problem ustąpił. DPF póki co nie sprawia problemów, jednak jeżdżę go "przepalić" ponieważ jeżdżę 75% w mieście lub na krótkich dystansach. Wymieniam olej tylko na syntetyka Dexelia do DPF. Oczywisćie zwracam uwagę na poziom oleju na bagnecie. Mimo krótkich podróży nie dotarł do poziomu X a bagnecie. Paliwo najczęściej leję premium. Mam uwagi jedynie do blokady momentu obrotowego na 1 i 2 biegu. Samochód mógłby być szybszy niż jest, ale jest i tak wystarczająco szybki. Gorąco polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: MZR-CD RF7J 143KM Rocznik / Przebieg: 2008/219300 Śr. spalanie: 7
Przemek 25.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nie mam pojęcia czemu tego silnika się tak boją na rynku? Nie znam użytkownika, który by miał z nim większe problemy. Może po prostu jego pech polega na tym, że jak wchodził na rynek to jeszcze tedeiki były bardzo popularne. Ale z nowszych diesli jak HDi, nowsze TDCi to naprawdę konstrukcja zbliżona trwałością do dwóch wymienionych."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 6/143KM Rocznik / Przebieg: 2006/243000 Śr. spalanie: 7
Tomek 24.12.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc . " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: : 5 143KM Rocznik / Przebieg: 200tys Śr. spalanie: 6.5
Marcin 03.12.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
""Jeżdzę już Mazdą 5 z silnikiem rfj7 od 3 lat jedyny problem z samochodem to jego ekologia mam na myśli DPF straszną nędza nie wiem jak ktoś mógł to montować reszta super dojeżdżam już do 200 000 na liczniku i zaczyna brać olej prawdopodobnie turbina może już być do regeneracji ale powiedzmy szczerze każdy samochód to czeka.. ogólnie Polecam samochód Polecam silnik i polecam wyciąć DPF :)" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Mazda 5 143KM Rocznik / Przebieg: 2006/195000 Śr. spalanie: 6.0
zzzzz 26.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
""wysoki moment obrotowy, rozsadne spalanie" "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 143 Rocznik / Przebieg: 212000 Śr. spalanie: 6.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów